Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadehtiikohan kauniit enemmän muita kauniita vai onko se päinvastoin, että vähemmän kauniit kadehtii enemmän?

Vierailija
08.11.2020 |

Olen tätä miettinyt usein, mutta ei kai tähän koskaan saa oikeaa vastausta. On kuitenkin mielenkiintoinen aihe pohdiskella.

Olen itse aika tavallinen, mutta meikattuna ihan mukiinmenevän näköinen, parhaimpina päivinä pidän itseäni jopa kauniina.

Olen itse ihaillut lapsesta asti kauniita naisia ja sitten myöhemmin, kun pojat alkoivat kiinnostaa (n. 4. luokalla ihastuin ekan kerran kun luokallemme kesken lukuvuoden tuli söpö uusi pahispoika), aloin miettiä omaa ulkonäköäni ja kun en ollut "nätti hoikka tyttö" vaan sellainen lapsenpyöreä pallomaha, niin itsetunto laski reippaasti, kun huomasin että ihastukseni koki minut vastenmieliseksi.

Yläasteelle siirtyessä hoikistuin ja pojat alkoivat kiinnostua minusta. Näihin aikoihin kuitenkin luokallani oli yksi koulun parhaimman näköisistä tytöistä, johon tosi moni oli ihastunut. Huomasin tuntevani kateutta häntä kohtaan.

Peruskoulun loputtua liittyessäni mm. ii2.orgiin kadehdin kyllä kovasti niitä tosi hyvännäköisiä tyttöjä, jotka saivat paljon kehukommentteja. Toki sain niitä itsekin, mutta en yhtä paljon, sillä näillä tytöillä oli hyvä kroppa ja paljastavia kuvia toisin kuin minulla. Toki olivat muutenkin kauniimpia, osa jopa missikisoihin myöhemmin osallistuneita ja jopa joitain kisoja voittaneita.

Eli sanoisin, että itse olen ihan kivannäköinen nuori nainen, jota miehet on lähestyneet teinitytöstä asti, ja vielä tänäkin päivänä huomaan kadehtivani hyvännäköisiä naisia. Osaan toki käsitellä kateuden tunteita nykyään paremmin. Toki tässä iässä en enää käy katselemassa muiden kuvia somessa, ei oikein jaksa enää kiinnostaa, mutta ihan varmasti vieläkin tuntisin ja tulen varmasti myös tuntemaan kateutta jonkun ulkonäöstä. Minusta se on ihan normaalia eikä siitä kannata tehdä numeroa.

En tiedä miten muut kadehtivat ja minkä näköiset kadehtivat eniten tai onko ulkonäöllä edes merkitystä asiassa. Kadehtiiko kaiken näköiset kauniita yhtälailla? Millaisia kokemuksia teillä on aiheesta?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa että sun maailma pyörii noin paljon ulkonäön ympärillä

Vierailija
2/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi lukea aloitusta, mutta miksi kaunis kadehtisi ketään? Tai miksi kukaan kadehtisi ketään? Kateus tekee sitäpaitsi rumaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa että sun maailma pyörii noin paljon ulkonäön ympärillä

Niin en tiedä. Vaikea sanoa mietinkö ulkonäköasioita enemmän kuin valtaosa. Voihan se niin ollakin. Olen ollut aina tosi visuaalinen, siksi tykkäsin jo lapsena piirtää ja askarrella. Teini-iässä meikkaaminen alkoi kiinnostaa, koska sillä sain iskettyä kaksi kärpästä yhdellä iskulla - luoda jotain uutta ja kaunista ja samalla näyttää itse hyvältä.

Ap

Vierailija
4/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kadehdi, tiedän miten geenit antaneet kauneutta monelle muullekin kuin vain itselleni.

Vierailija
5/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi lukea aloitusta, mutta miksi kaunis kadehtisi ketään? Tai miksi kukaan kadehtisi ketään? Kateus tekee sitäpaitsi rumaksi.

Miten kadehtiminen tekee rumaksi? Jos istut esim. junassa ja katselet ympärillesi, niin näetkö niistä ihmisistä päällepäin, kuka kadehtii muita ja kuka ei? Jos näet, niin miten? Vai tarkoitatko, että jos näet mielestäsi ruman ihmisen, hänen rumuutensa johtuu siitä, että hän kadehtii muita?

Ap

Vierailija
6/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä sitten olen tosi omituinen ihminen, kun olen kadehtinut muita. En itse ole koskaan ajatellut kateuden olevan erikoista, vaan päinvastoin tosi inhimillistä.

Ap

Vierailija
7/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt muistaa, ettei tästä aiheesta voi koskaan keskustella ilman, että ihmiset ottavat hyökkäävän asenteen. Minusta kateudesta pitäisi voida puhua ilman suuria tunneryöppyjä, halveksuntaa ja defenssejä.

Ap

Vierailija
8/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkypsät ja huomionkipeät kadehtivat eniten muiden ulkonäköä, omasta ulkonäöstä riippumatta. Muilla on parempaa tekemistä.

Vierailija
9/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todellinen Plain Jane. Meikittä suorastaan ruma, meikin kanssa sen näköinen, että en sentään herätä kenessäkään halua kommentoida ulkonäköäni negatiivisesti (tätäkin on sattunut). Ainoa asia joka minua oikeastaan jurppii on se, kuinka kauniit ihmiset tuntuvat saavan asiat helpommalla. Olen ollut lukuisia kertoja tilanteissa, joissa tilaisuuksia tuntuu suorastaan putoavan kauniiden ihmiset syliin, kun taas itse joudun tekemään hirvittävän paljon työtä päästäkseni eteenpäin. Monissa tilanteissa olen ollut kuin ilmaa, kun taas kauniit ihmiset on vahvasti huomioitu, vaikka heillä olisi ollut työsuorituksessa pienempi rooli.

Vierailija
10/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kahdehdi kauneutta tai muuten ulkonäköä, mutta kadehdin esim. siskoiltani sitä, että he voivat syödä mitä vaan ja kuinka paljon vaan (ja syövätkin!) eikä heillä ole ollut koskaan mitään liikuntaharrastuksia, mutta silti ovat aina olleet laihoja. Ei siis normaalipainoisia vaan nimeomaan selvästi laihoja. Itse joudun taistelemaan kynsin hampain, että bmi pysyisi 25:n alapuolella. Kadehdin helppoutta.

Vierailija
11/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaunis kadehtisi toista kaunista? Koska kummatkin ovat kauniita.

Vierailija
12/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös kaiketi ihan ok näköinen ja joo tunnustan että kadehdin tosi kauniita ihmisiä mutta kateuteeni ei kuulu pahansuopa ajattelu ja minulla on myös ystävänä ulkoisesti todella kauniita naisia jotka ovat kauniita myös sisäisesti mikä tekee heistä vielä kauniimpia ja hekin kokevat kateuden tunteita kun ollaan tästä joskus juteltu..ei kateus ole aina ilkeää ja pahaa vaan ihan normi tunne muiden joukossa.

Vierailija
13/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus äitini kanssa yrittänyt puhua kateudesta ihan asiatasolla, mutta aina äidiltäni tulee se kommentti, ettei hän ainakaan ole koskaan ollut kateellinen kenellekään. Kuitenkin olen huomannut, että esim. tv:tä katsellessaan on kommentoinut negatiiviseen sävyyn jotakuta kaunista naista, jossa itse en ole nähnyt mitään moitittavaa. Tämä siis ihmisissä yleisesti ottaen ärsyttää, että puhutaan itsestä jonain yli-ihmisenä, mutta silti kaiken sen sanahelinän takaa paljastuu aivan inhimillinen olento, joka voi joskus kokea kateuden piston. Minusta olisi paljon miellyttävämpää, kun ihmiset olisivat rehellisiä itselleen. Ei meidän tarvitse esittää parempaa kuin todellisuudessa olemme. Heikkouksien näyttäminen on todellista vahvuutta.

Ap

Vierailija
14/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehtiminen on luonnekysymys, ei ulkonäkökysymys. Monet kateelliset kuvittelevat, että kaikki muutkin kadehtivat, mutta se ei pidä paikkansa.

Kateus on inhimillistä, mutta kadehtiminen ei kuitenkaan ole mitenkään jokapäiväinen ja elämää jäsentävä asia suurimmalle osalle. Itsen vertailu muihin mille kadehtiminen perustuu on paha tapa, mistä kannattaisi yrittää eroon.

Vierailija
15/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuulema kaunis. Harvemmin kuitenkaan ajattelen ulkonäköäni. Enkä koskaan kadehdi muita.

Minusta kaikenlainen vertailu on turhaa.

Vierailija
16/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus äitini kanssa yrittänyt puhua kateudesta ihan asiatasolla, mutta aina äidiltäni tulee se kommentti, ettei hän ainakaan ole koskaan ollut kateellinen kenellekään. Kuitenkin olen huomannut, että esim. tv:tä katsellessaan on kommentoinut negatiiviseen sävyyn jotakuta kaunista naista, jossa itse en ole nähnyt mitään moitittavaa. Tämä siis ihmisissä yleisesti ottaen ärsyttää, että puhutaan itsestä jonain yli-ihmisenä, mutta silti kaiken sen sanahelinän takaa paljastuu aivan inhimillinen olento, joka voi joskus kokea kateuden piston. Minusta olisi paljon miellyttävämpää, kun ihmiset olisivat rehellisiä itselleen. Ei meidän tarvitse esittää parempaa kuin todellisuudessa olemme. Heikkouksien näyttäminen on todellista vahvuutta.

Ap

Kateus on siitä ikävä, että siihen sisältyy muille ilkeilyn tarve. Ehkä ajattelutapasi on kotoa peräisin, että naisen ulkonäkö on tärkeä ja sitä on ok ruotia? Olet jo pienestä pitäen tuohon tottunut, mutta esimerkiksi minulla ei ole koskaan ollut tarvetta verrata ulkonäköäni muihin. Se ei tee minua paremmaksi ihmiseksi, vaan olen vaan kasvanut ympäristössä, mikä ei kateuden tunnetta ole ruokkinut.

Vierailija
17/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on että vähemmän kauniit kadehtii kauniita. Raaka fakta jota on turha kieltää tekosyillä. Biologian ja evoluution kehittämä juttu. Naisen on oltava kaunis biologian näkökulmasta.

Vierailija
18/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehtiikohan terveet enemmän muita terveitä, vai onko se päinvastoin, että vain sairaat kadehtii terveitä.

Vierailija
19/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaunis kadehtisi toista kaunista? Koska kummatkin ovat kauniita.

Täh? Oliko tuo "koska kummatkin ovat kauniita" vastaus kysymykseesi?

Miksi kaunis ei voisi kadehtia toista kaunista? Sillä toisella kauniilla voi olla vaikkapa kauniimmat silmät, kapeampi vyötärö tai muodokkaampi takapuoli. Kyllähän tällaisia piirteitä voi toisessa kauniissa kadehtia, vaikka itsekin olisi kaunis.

Ap

Vierailija
20/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehtiikohan terveet enemmän muita terveitä, vai onko se päinvastoin, että vain sairaat kadehtii terveitä.

Kadehtiikohan menestyneet ihmiset enemmän muita menestyneitä, vai onko se päinvastoin, että vain epäonnistujat kadehtivat menestyjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme