Millaisia koruja käytätte tamponin narussa?
Jos mulla on menkat kun käyn kylpylässä tai uimahallissa, niin laitan aina tamponin naruun jonkun sievän korun tai punon naruun puuhelmiä. Se naru on muuten niin ruma ja kun se näkyy sellaisenaan, niin huomio kiinnittyy vain siihen että mulla on menkat.
Kommentit (1663)
Nettipoliisi varoittaa: Vakokaa varkaita!!!
Tamponikorujen yleistyessä varkaat etenkin pääkaupunkiseudulla ja suuremmissa kaupungeissa ovat nähneet helpon keinon saada nopeasti arvokas ryöstösaalis katkomalla menstruoivien naisten tamponin naruissa roikkuvia erilaisia amuletteja ja riipuksia.
Poliisin tietoon on tullut useita tapauksia, joissa viattomalta vaikuttavan tekosyyn varjolla mieshenkilö on päässyt ns. naisen iholle (esim. esittänyt romanttisessa mielessä kiinnnostunutta tai ollut pyyhkivinään olematonta tahraa). Uimahalleissa liikkuu tekaistua henkilökorttia esittäviä "karvavaltuutettuja", jotka virkaansa vedoten pääsevät naisten lähelle saksien kanssa epäilyksiä herättämättä.
Varkaiden mukaan on lähtenyt mm. kotiavaimia ja auton avaimia, joiden avulla varkaat ovat luvattomasti käyttönottaneet uhrien asunnot ja autot. Heidän käsiinsä on myös joutunut lukematon määrä mm. arvokoruja, kahvakuulia, kannettavia tietokoneita, kännyköitä ja henkilökohtaisia valokuvia perheenjäsenistä. Poliisi kehottaakin varotoimena kaikkia naisia kuvaamaan omat kännykkäkorunsa varkauden varalta, jotta niiden tunnistaminen helpottuisi.
Naiset, joiden tamponinnarussa on ollut kiinnitettynä esim. koira tai aviomies ovat järjestään välttyneet rikokselta. Varkaiden mielenkiinto halvempia rihkamakoruja ja ns. DIY-riipuksia kohtaan on ollut myös vähäinen.
Poliisilla on onneksi tekijöistä hyvät tuntomerkit, joiden avulla rikosaalto saataneen katkaistua. Tekijät ovat siis mieshenkilöitä, pituudeltaan noin 170-190 cm, ja tekohetkellä heillä on ollut päällään siniset farmarihousut tai mustat miesten uimahousut (uimahallissa).
Kaikkia tähän seikkaperäiseen kuvaukseen sopivia miehiä havainneita naisia pyydetään viipymättä ottamaan yhteys poliisiin. Tutkinnallisista syistä tietoja tekijöiden kansalaisuudesta, ihonväristä, huomiotaherättävistä kasvojen luomista ja arvista, tatuoinneista ja heidän nimistään ei julkisteta, ja valvontakameroiden kuvamateriaali on julistettu salaiseksi 100v ajaksi.
Terv. Vanhempi konstaapeli Cop Arponen
Ihan lantionpohjalihaksia vahvistaakseni olen käyttänyt enste käkikellon käpyketjuja ja nyttemmin könninkellon punnusta. Toimii.
Mulla roikkuu narussa vedenpitävässä pussukassa iPad. Sillä on kätevä heti paikan päältä uimahallissa raportoida av:lle kummallisuuksista; rämemajavista, broileri-posliineista, etupilluista, alapäänpesutavoista, 13-vuotiaista poikalapsista äitinsä mukana naisten puolella, vääristä istumatavoista saunanlauteilla, jne. Ihmeellistä sakkia sitä uimahalleissa käykin..
Ootteko te kaikki kirjoittajat jotain anorektikko-lautoja, kun kaiken maailman himmeleitä pystytte riiputtamaan jalkovälissänne? Itse olen Nainen isolla n:llä elikäs persevä, rintava ja myös reitevä, joten pienimmätkin korut hinkkaavat heti ikävät skraadut sisäreisiin, jotka naisellisella naisella muutenkin tuppaavat olemaan vereslihalla. Letitän kyllä usein majavani nätille letille, johon se tampoonin naru tuo kiva silauksen.
Anoppi muuten vittuuttaan ostaa mulle joka saakutin joulu tampoonikoruja, kun tietää, etten mä niitä pysty käyttämään. :/ Kysyy sitten aina joulupöydässä suureen ääneen, että onko sille ja sille kalliille tampoonikorulle ollu käyttöä ja kuinka "Mirkulle (ukon exä) niin sopi ne niin nätisti, kun oli sellanen sirorakenteinen (oikeasti anorektikko-lauta).
Kerran sitten päätin kuitenkin olla turhamainen ja laittaa uimahalliin tampoonikorun, ettei eukot kyttäis niin pahalla silmällä. Jouduin sitten luonnollisesti kulkemaan kyykyssä ja jalat harallaan. Ja jo oli taas ämmillä virnuilun aihetta.... Luulen, ettei niillä kuivan kesän oravilla ja pulkannaruilla edes mitään menkkoja ole anorektisuutensa takia. Käyttävät tampooneja vain sen korun takia ja ollakseen niin hedelmällistä... Buaaaahhh.
Mulle tuli kans paha mieli tästä ketjusta, kun kuulun niihin, jotka eivät muotojensa takia pysty tampoonikoruja käyttämään. Voitaisko me naiselliset naiset avata oma ketju vaik korvakoruista tai jotain?
Tää on varmaan jo mainittu kun on sen verran yleistä, mutta mä kiinnitän siihen naruun mun kelluttimet.
Mä oon tällanen maanläheinen ja käytännöllinen tyyppi eikä tollaset hilut oo mun juttu. En ajele majavaani, joten ei se koru oikein mihkään näkyiskään.
Meiän uimahallissa on ainakin kaappimurrot aika yleisiän, joten itse suljen kaikki kamani vesitiiviseen pussukkaan ja ripustan se sitten siihen tampooninnaruun. Vauva kulkee snorkkelin kanssa kantoliinassa selässä kun uin. Välillä käännyt selällenni, jotta vauva voi tisutella uinnin lomassa.
Käytän sellaista vanhojen hyvien interrail-aikojen kaulapussia. Pekka Haavisto jo 80-luvulla kehui, että sellaisessa on varminta säilyttää arvotavaransa. Täälläkin kun noista uimahallivarkauksista ja kotimurroista on paljon puhuttu. Kaulapussissa on tokikin passi, sitten on matkasekit ja jonkin verran käteisenä tärkeimpiä valuuttoja kuten Jugoslavian dinaareja.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 14:37"]
Onks tää totta? o_O Mikä ihmisiä vaivaa...?
[/quote]
on on, lue vaikka viime kuun Cosmosta. Ei meitä mikään vaivaa.Mikä SUA vaivaa????
Mulla on tamponin narun pässä aina kynä. Näppärää jos kynä on kateissa ja asiakkaallakaan ei ole yhtään kynää just siinä. Harmi vaan kun on melko lyhyt se naru, polvet ei kestä jatkuvaa pöydälle könyämistä. Pitää laittaa ens kuussa pitempi naru. Tai hiihtohissilipun kela vaikka, semmonen meidän firman logolla varustettu.
Mä itse käytän yleensä tamponin tilalla dildoa. Vähän se pullottaa biksujen alka, mut ei se haittaa oikeasti. Ja jos alkaa oikeasti jossain palaverissa vi**uttaa, niin laitan sen kännykästä päälle, löytyy muuten jo oma appikin iStoresta, helpottaa ihanasti ;)
Huono puoli on se, että pitäisi olla alkaline paristot.
Onks kukaan kokeillut kohoa? Tuli mieleen, että sellainen ihan perus mato-onki koho olisi varmaan hyvä. Se on tosi halpoja ja niitä saa erivärisiäkin. Vaatiiks muuten niiden käyttö kalastuslupaa?
Itse en käytä koruja lainkaan, sillä anuksesta tursuavat peräpukamat kompensoivat tätä enemmän kuin pitäisi.
Sympatiat sulle. Itselläni on täsmälleen ongelma. Halu ja kiinnostus olisi käyttää tätä uutta ja hienoa korua, mutta kun tamponi ei vaan mene sisälle. Kerran kokeilin laittaakin sen korun ihan vain roikkumaan pelkkään häpykarvaan ja ajattelin että siinähän se pysyy kivasti yhden baari-illan (oltiin tyttöjen kaa menos just drinksuil ja yritin vaan sopeutua joukkoon). No, eihän se pysynyt kun tanssilattialla oli niin ahdasta niin joku kait vahingossa sen huitas ohimennessään pois..Harmitti ihan sikana, kun se oli niin kalliskin eikä uuteen ole vara. Ja nolotti siinä kavereitten edessä niin paljon kun ne älys että eihän mulla es ollu tamponia alunperinkään.
Radio suomipopin aamuohjelmassa oli tänä aamuna puhetta tamponikoruista, he ehdottivat mm. hajukuusta.
Yleensä koristelen sen kauden mukaan: jouluna kulkusia ja joulupalloja, pääsiäisenä hirttosilmukka jossa roikkuu suklaapupu ja vappuna laitan pari heliumpalloa naruun kiinni.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 15:16"]
Luonnonvesissä kroolatessani olen laittanut tamponin naruun kiinni ongenkoukun ja madon. Aina silloin tällöin uimareissun päätteeksi on saanut paistaa haukea taikka säynävää.
[/quote]
varmasti nappaa jos on jättänyt alapesut vähemmälle,sillin tuoksu houkuttelee paikalle suuremmat hauet alta aikayksikön.
Minä käytän tyttäreni Barbie- tai Bratz-nukkea tampoonin asemasta. Niiden tukka on niin imukykyinen ja toisaalta säästyy koristelulta, nukelle voi tarvittaessa vaihtaa vaatteet. Ongelmana pariin otteeseen uimahallilla on ollut se, että joku on luullut minun synnyttävän.
Mulla on Muumimaailmasta ostettuja langanpäässä roikkuvia pieniä muumihahmoja, kai ne jotain kännykkäkoruja alunperin on. Pikkumyy ja mamma ainakin löytyy.
On hienoa, että tämä vanha kalevalainen perinne on jälleen herätetty henkiin.
Haluaisin kuitenkin korjata tuolla aikaisemmin ketjun alkupäässä olleen yhden virheen: Nimittäin mennä vuosina eli vuosisatoja sittenhän ei Suomessa vielä ollut kuivattuja angorakaneja, joita oltaisiin ylipäänsä voitu käyttää tamponeina. Kuivatut angorakanit nimittäin tulivat Suomeen vasta globalisaation myötä. Lisäksi angorakanit eivät ole kovin käteviä korujen ripustamiseen lyhyen töpöhäntänsä takia.
Tosiasiassa entisaikaan tärkein tampoonienhankkimisväline oli nimittäin hyvä kissa. Vanhojen historiankirjojen mukaan hyvä ja koulutettu kissa saattoi päivässä tuoda kotiportaille parikinkymmentä rottaa, hiirtä, myyrää tai päästäistä, jotka emäntä voi siitä poimia, nylkeä tuppeen, täyttää nahan sammalella ja pistää uuninpankolle tai kattohirsien väliin reikäleipäorsille kuivumaan. Hyvästä suvusta oleva tamponikissa saattoi noihin aikoihin maksaa painonsa verran kultaa ja tamponikissan varastamisesta seurasi yleensä kuolemantuomio. Hyviä ohjeita olivat tuohon aikaan myös: ”Älä koskaan osta tampoonikissaa hampaisiin katsomatta.” ja ”Nigerialaisessa kirjeessä mainostettu ja tarjottu 2 045 372 riikintaalerin arvoinen, sinulle tarjottu perintötampoonikissa on todennäköisesti liian hyvää ollakseen totta.”
Mutta nyt taisin mennä jo sivuraiteille, joten palatkaamme takaisin luonnontieteisiin: Elikkäpä, koska nämä jyrsijät ja hyönteistensyöjät olivat eri kokoisia, siitä riitti tampoonia tyttärestä ja pikkupiiasta aina naapurin oriin kanssa römpsänsä reväyttäneisiin vanhoihinpiikoihin asti.
Tuohon aikaan koristelu taisi myös mennä vielä nykyistäkin pidemmälle kun koruja, nälkävuosina rottien kuoltua nälkään, piti välillä keksiä useammankin toosantilkkeenä käytetyn hiiren häntää koristamaan. Nykyään me siskot kuitenkin päästään aika helpolla, kun koristeltavana ei ole enää kuin se yksi naru.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 15:17"]
No tietysti posliinisen vulvanaamion. Uusi hittituote jenkeissä. Vain 99,99 $
[/quote]
Just joo, Rikkaitten puheita. Ei ole varaa itsellä tommoiseen, niin niitä halvempai vaihtoehtoja kaivattaisiin.