Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä päin edelleen on käsityksenä, että mies ei voi syödä

Vierailija
28.02.2014 |

ravintolassa salaattia, juoda viiniä. Syödä äyriäisiä tai kevyttä kalaa. 

Välillä vieläkin kuulee, että pitää olla pihvi ja ranskalaiset, ja olutta. Ei kai enää nykyään kukaan ajattele näin. 

Toki makuja on monia, mutta miksi joku söisi edes aina raflassa raskasta ja epäterveellistäkin lihaa ja perunaa?? 

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että verta valuva pihvi.

Vierailija
2/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 12:06"]

Se on kiinni sosiaaliryhmästä. Kaupunkilaiset korkeasti koulutetut miehet pitävät yleensä huolta kunnostaan ja ovat valistuneita myös ruokavalionsa suhteen. Näin niin kuin yleistyksenä - toki poikkeuksiakin on. Toisaalta Pohjois-Karjala -projektin aikana 1970-luvulla jopa itäsuomalainen ukkini oppi syömään salaatteja. Salaatit ja vihannekset kuuluvat itsestäänselvästi myös urheilijoiden ruokavalioon, vaikka he toki tarvitsevat reilusti proteiinia sen kylkeen. Pupunruokaa vieroksuvat kai lähinnä sellaiset alempien sosiaaliryhmien miehet, jotka eivät ole pätkääkään kiinnostuneita terveydestään. 

[/quote]

No mun mieheni on akateemista tutkimustyötä tekevä tohtori, joka tilaa aina ravintolassa lihaa, ja jättää mielellään annokseen kuuluvat "ruohot" lautaselle. Juoksee harrastuksen vuoksi, lähinnä puolimaratoneja, harrastelijaksi pärjännyt kaiken maailman kisoissa ihan mukavasti. Juo kyllä aina viiniä ruoan ohessa, varsinkin ravintolassa. On pariisilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä käyn mieheni kanssa ravintolassa ja hän tilaa kalaa ja minä pihviä, tarjoilija ruoat tuodessaan AINA ja joka paikassa yrittää tuputtaa minulle sitä kalaa ja miehelleni pihviä. WTF???

Vierailija
4/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 11:28"]

Välillä vieläkin kuulee, että pitää olla pihvi ja ranskalaiset, ja olutta. Ei kai enää nykyään kukaan ajattele näin. 

Toki makuja on monia, mutta miksi joku söisi edes aina raflassa raskasta ja epäterveellistäkin lihaa ja perunaa?? 

[/quote]

Itse en valkkaisi rannareita ja olutta, mutta... monestiko nuo tilaava saa kotona kunnon rasvassa paistetut rannarit ja verta valuvan pihvin?

[/quote]

Rannarit...? No, asiayhteydestä ymmärsin, mutta missä helvetissä puhutaan rannareista?

Vierailija
5/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon on tullut törmättyä.. Yleensä kun käydään miehen kanssa kaksin syömässä niin tarjoilija tuo meidän ruoat ristiin. Mies syö usein kevyemmin (keittoa/salaattia/kanaa/kalaa) ja mä taas tilaan raskaampaa (pihvit, pastat tai joskus pizzaa/hampparia).

Vierailija
6/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai maailmanlla on lukemattomai erilaisia ruokakulttuureja, joissa kasvisten merkitys vaihtelee. Tässä ketjussa lähtöoletuksena puhuttiin kuitenkin suomalaisista miehistä. Kasvikset ovat pääruuissa vähissä myös esim. Venäjällä, Tsekeissä, Unkarissa ja saksankielisissä maissa eikä niiden syömättömyyteen näissä maissa tietenkään liity samanlaisia sosiaalisia ja kulttuurisia merkityksiä kuin Suomessa. Päinvaistoin, noissa maissa salaatteja ei listoilta niin vain löydy edes naisille.

Vierailija
7/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

61 siis vastasi 57:lle.

Vierailija
8/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 15:33"]

[/quote]

Itse en valkkaisi rannareita ja olutta, mutta... monestiko nuo tilaava saa kotona kunnon rasvassa paistetut rannarit ja verta valuvan pihvin?

[/quote]

äärimmäisen helpot tehdä kotonakin. 

[/quote]

Miksi pitäisi, kun voi käydä syömässä ravintolassa.

Tässä ketjussa näkyy taas  vastausten monikirjo.

S-ryhmän mättölät on ravintoloita, joissa mammoille suurin juhla on syödä kauden vihannekset.

Ravintolassa ei kannata syödä pihviä, kun sen voi tehdä kotona (kai se on sitten brassailua jonkun mielestä, jos haluaa säästyä tiskiltä ja käydä pihvin syömässä ravintolassa)

Aaveemamman mies raivaa metsän ja aukaisee pellon pelkällä raasteella ja lasillisella kuivaa valkoviiniä, mutta sillä on silti tatuointeja ja on ah niin ihana kunnon jätkämäinen mies.

Vierailija
9/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 12:38"]

Syy on se, että raavas mies joka tekee syysisesti raskasta työtä ei jaksa ilman kunnon pihviä/lihaa. Kerro mulle yksikin mies joka pärjää moista työtä salaattia puputtamalla.

[/quote]

Tää on ihan naurettava ennakkoluulo. Onhan tollasia miehiä ihan pilvin pimein, jotka pärjää kasvissyöjinä vallan mainiosti, vaikka tekevät rankkaa fyysistä työtä. Esim. yks mun tuntema metsuri on kasvissyöjä. Ja oma miesystäväni, joka myös tekee raskasta fyysistä työtä ja on tavattoman hyvässä kunnossa, pärjää ihan mainiosti mun tekemillä kasvisruoilla (ei oo täysin kasvissyöjä, eli saattaa syödä eläintuotteita jos ei oo mun seurassa, mutta on toisaalta hyvin terveystietoinen, eli syö kyllä paljon salaatteja ja kasviksia muutenkin, ja mun seurassa aina mun laittamaa vegaaniruokaa). Ja aika usein, jos ollaan jossain yhdessä syömässä, niin mieskin tilaa jotain kasvisruokaa - ja kyllähän se joskus näyttää vähän ihmisiä hämmentävän, kun tollanen kaksmetrinen lihaksikas kaljupää tilaa salaattiannoksen ravintolassa. Ilmeisesti juuri tän yllämainitun ennakkoluulon takia.

Ja miesten viininjuontia nyt ei varmasti ihmetellä esim. yhdessäkään Euroopan viinintuottajamaassa, eli tää on varmasti lähinnä vaan suomalainen ennakkoluulo (voi toki olla myös muissa olut- ja viinamaissa, en tiedä). 

Vierailija
10/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

äärimmäisen helpot tehdä kotonakin. 

Vierailija
11/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homot syö salaatteja

Vierailija
12/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole mikään äijä, mutta silti olisi todella outoa, jos hän ottaisi pääruuaksi jotain salaattia ja joisi vielä viiniäkin.

Vierailija
13/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä nyt tämä mies, joka syö salaattia? Kiusaako tarjoilija vai seuralainen?

Vierailija
14/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään. Saanko kysyä, miksi mietit tällaista?

Vierailija
15/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies syö kotona aika kurinalaisesti, koska yrittää pitää itsestään huolta.

Kun mennään raflaan syömään, hän ottaa hyvinkin raskaan aterian. Ja juomaksi viiniä tai olutta, ruoasta riippuen.

Se on siis se lepohetki siitä normaalista kurinalaisuudesta, kun syö salaattia ja ylipäätään terveellisesti.

Vierailija
16/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 11:30"]

Mun mies ei ole mikään äijä, mutta silti olisi todella outoa, jos hän ottaisi pääruuaksi jotain salaattia ja joisi vielä viiniäkin.

[/quote]

Miksi se olisi outoa? Käydään usein miehen kanssa syömässä suomessa ja ulkomailla tietty reissuilla aina. Hyvinkin usein voi ottaa caesar- tai jättirapusalaatin valkkarilla ruuaksi, kuten minäkin. 

Vierailija
17/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ihan miehisellä alalla ja minusta aika perinteinen suomalainen mies. Hän syö mielellään salaattia, ottaa lasin viiniä, käy oopperassa ja teatterissa ja syö myös kalaa ja äyriäisiä. Syö toki myös lihaa ja makkaraa, mutta esim. ravintolassa suosii mieluummin kalaa.

Tiedän, että hänenkin kaveripiireissään joskus ihmetellään, kun mies tilaa ravintolassa mieluummin lasin viiniä kuin oluen :)

Vierailija
18/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 11:34"]

Ei missään. Saanko kysyä, miksi mietit tällaista?

[/quote]

Siksi, koska täällä niin usein asiasta on puhetta ja ihmetellään miehiä jotka syövät salaattia tai jotain muuta kuin sitä pihviä. 

Vierailija
19/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 11:31"]

Oletko sä nyt tämä mies, joka syö salaattia? Kiusaako tarjoilija vai seuralainen?

[/quote]

Olen mieheni vaimo =) Ei kukaan ole koskaan missään asiasta kommentoinut tai arvostellut. Palstalla asia vaan putkahtaa aika ajoin esiin ja siksi sitä ihmettelen, että missä näin?

Vierailija
20/64 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies syö ravintolassa sen verran harvoin, että tilaa mielellään pihvin. Kalaa ja salaattia saa kotonakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme