Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä kaikki tuntuvat olevan rikkaita

Vierailija
08.11.2020 |

En voi sille mitään mutta tunnen itseni huono-osaiseksi tätä palstaa lukiessa ja elämää seuratessa. Esim. tuo lapselle pesämuna asuntoon. En minä sellaista saanut, vanhemmat kävivät töissä mutta kaikki raha meni hengissä selviämiseen. Itse joudun säästämään ja olen saanut kasaan huimat 11000 € kahdessa vuodessa, jippii *huoh* Kaiken lisäksi korona vei vielä työt.

Minulla on yksi ystävä jolle olen superkateellinen. Kaunis nainen, vanhemmat rikkaita ja sai oman asunnon heti lukion jälkeen Kampista. Aivan mieletön rahasampo, nyt ystäväni vuokraa tuota asuntoa ja on ostanut useita sijoituskämppiä lisää ja ikää alle 30. Ei käy enää töissäkään. Toiset ne syntyy onnellisten tähtien alle.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin ensiasuntoni 37-vuotiaana. 

Siis sait luoton pankista.

Jota luottoa sitten makselet, kunnes saat kenkää duunista.

Vierailija
22/35 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kun ostin ekan oman asunnon, oli omia säästöjä 5 tonnia (toki kovin kallis ei ollut kämppäkään ja lainan maksuerä hyvinkin kohtuullinen).

50 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain" 11000 kahdessa vuodessa. Huoh. Onko tuossa yksi nolla liikaa?

Vierailija
24/35 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyhä. Mielestäni hyvin säästetty, jos asut vuokralla ja maksat jo sitä.

Sehän tarkoittaisi heti vuokra +400e / kk säästöön ..

-Sinkkiş

Vierailija
25/35 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Invalidiliitto on Örkkien hallussa. Paikkaa kannattaa välttää ja puhelinmyyjiltä ei kannata ostaa.

Vierailija
26/35 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on tuo aika vähän ainakin asuntosäästöiksi. Pankit kun vaativat yleensä paljon isompaa käsirahaosuutta kuin 10%. 

Vierailija
27/35 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole aika paljon jos pystyy säästämään 11 tuhatta parissa vuodessa? Kyllä meillä on todella hyvin jos satanen kuussa onnistutaan säästämään, eikä köyhältä tunnu ollenkaan

Vierailija
28/35 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  näitä palstoja kannata liian vakavasti lukea tai ottaa, suurin osa on elämässään pettyneitä loosereita jotka edes somen mielikuvitusmaailmassa saavat esiintyä kauniina ja rohkeina, elämässään menestyneinä.  Se on näiden kaikkien vastaavien palstojen harha..  jos faktat tuotaisiin esiin, voisit yllättyä, olet luultavasti ylempää keskiluokkaa näiden palstalaisten joukossa :)

https://maskiset.net/fi/tuote/tyylikas-laadukas-100-silkki-kasvomaski/

Vierailija
29/35 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on tuo aika vähän ainakin asuntosäästöiksi. Pankit kun vaativat yleensä paljon isompaa käsirahaosuutta kuin 10%. 

On tuo mielestäni aika paljon säästönä jos vuokraakin samalla maksaa. Pari sataa tuohon kuukausisäästöön lisää niin on normaali lainan takaisinmaksu erä 200 000 lainalle. 25 vuotta kuitenkin menee asunnon maksuun.

Vierailija
30/35 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim. tuo lapselle pesämuna asuntoon. En minä sellaista saanut, vanhemmat kävivät töissä mutta kaikki raha meni hengissä selviämiseen. "

Tärkeämpää kuin se, saitko sinä rahaa kotoa vai et, on se, miten itse toimisit, jos voisit. Ajatteletko "koska minä en saanut, en anna omillekaan", vai kykenetkö nousemaan omien kokemusten yläpuolelle? Tunnetko jatkuvaa katkeruutta toisia kohtaan ja haluat kostaa sen? Toivottavasti et. 

Säälittävimpiä ovat ihmiset, jotka lähettävät lapsensa maailmalle ilman rahaa, vaikka sitä olisi jaettavaksi, eivät ne, joilla ei ole mitään antaa. 

Vierailija
31/35 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thihihihiiihiii.. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kun ostin ekan oman asunnon, oli omia säästöjä 5 tonnia (toki kovin kallis ei ollut kämppäkään ja lainan maksuerä hyvinkin kohtuullinen).

50 vuotta sitten.

2015 ainakin sai vielä 100% lainan ilman säästöjä. Eri

Vierailija
32/35 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on helppo valehdella olevansa rikas ja vähän parempi kuin muut. :)

Juuri niin. Täällä voi olla vaikka kuinka rikas, vaikka suurimmalle osalle täällä oleville jo seuraavan päivän kauppareissu on työn ja tuskan takana, koska ei tiedä riittääkö rahat ruokaan.

En ole koskaan tajunnut anonyymina pätemistä. Miksi anonyymisti pitäisi esittää varakkaampaa tms., eikö silloin juuri olisi helppo vuodattaa rehellisesti?

Vierailija
33/35 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on ollut monessa sukupolvessa tapana, että vanhempi ostaa lapselleen ensiasunnon. Se antaa lapselle heti valtavan taloudellisen turvan ja etulyöntiaseman elämään.

Ei ihme, että Suomessa on niin isot erot sosiaaliluokissa, jos jotkut vanhemmat tahallaan kieltäytyvät auttamasta ja tukemasta lastaan elämänalkuun, vaikka siihen pystyisivätkin. Luulisi että jokainen haluaisi lapselleen parasta."

Ja tämä syyllistäminen, että jos ei pysty hankkimaan kakaralle asuntoa niin on p*ska vanhempi jolta pitäisi vielä oikeus sikiämiseen. Itse en tunne ketään kuka olisi lapselleen ostanut asuntoa. Ja olen ns. varakkaista piireistä lähtöisin. Työn tekoon ja rahan itse hankkimiseen sen sijaan on opetettu.

Vierailija
34/35 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä vingutaan sitäkin kun vanhemmat eivät suostu takaamaan asuntolainoja.... Ei h*lvetti onko oikeasti nykyajan nuoret aikuiset niin pilalle hemmoteltuja? Ei itellä tulis mieleenkään ruinata pienellä eläkkeellä kituuttavia vanhempia takaamaan mun velkoja... 

Vierailija
35/35 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja täällä vingutaan sitäkin kun vanhemmat eivät suostu takaamaan asuntolainoja.... Ei h*lvetti onko oikeasti nykyajan nuoret aikuiset niin pilalle hemmoteltuja? Ei itellä tulis mieleenkään ruinata pienellä eläkkeellä kituuttavia vanhempia takaamaan mun velkoja... 

On näitä paljon. Äitiä ja isiä vingutaan apuun pienemmissäkin asioissa. Eräskin näistä on paras ystäväni joka haaveilee jättimäisestä omakotitalosta ja omasta firmasta, vanhemmat eivät suostuneetkaan takaajiksi. 

Minulle tehtiin selväksi että asuntoon pitää säästää alusta alkaen itse ja lainoja ei taata. Ei ole pilannut meidän välejä, sillä sain ja saan yhä 30-vuotiaana taloudellista avustusta muutamia kymppejä-satasia kuussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi