Mikä on yleisin heräteostos, mikä tarttuu mukaasi kauppareissulla?
Mulla se varmaan on karkit/keksit.
Ja alennuksessa olevien lastenlelujen luo en voi mennäkään, kun aina tarttuis jotain pientä meidän lapselle mukaan. ;)
Mieskin sanoi, että ei kohta uskalla lähteä mun kanssa kauppaankaan, kun aina tarttuu jotain ylimääräistä mukaan. : 'D
Kommentit (57)
Keksit, suklaat, pullat, sipsit, jäätelö jne. harvemmin tulee ostettua heräteostoksena esim. porkkanoita mutta hedelmiä kylläkin, jos on hyvä tarjous.
Aikakauslehdet ja kosmetiikka myös houkuttelee.
Onpa teillä halpoja ostoksia, oon ostanut heräteostoksina auton, päältäajettavan ruohonleikkurin, huonekaluja, koruja ja mattoja.
Uusin vauva-lehti, vaikka oma lapsi ei ookkaan enää mikään vauva. :D
Yleisin heräteostos on joku ihana juusto.
Suurin yksittäinen heräteostos minulla on ollut uusi auto. Se vaan oli niin ihana, pakko oli vaihtaa uusi vielä uudempaan. Mies katseli vieressä suu auki eikä sanonut mitään. Mun auto, omilla rahoilla ostettu.
Lehdet!
Oon lehtien suhteen tosi kaikkiruokainen, rakastan muoti-ja vauvalehtiä, ruoka- ja laihdutuslehtiä, you name it! Niihin saa helposti menemään yli 50e kuussa, vaikken koskaan niitä suunnittele ostavani...
Tavallisesti suklaa.
Kerran ostaa paukautin taulunäyttelystä kahden tonnin taulun. Se oli niin suuri summa, että olin järkyttynyt vielä puolen vuoden päästäkin. Onhan se hieno taulu ja tykkään siitä ja kuuluisalta tekijältä, mutta silti tosi iso summa tämmöiselle niuholle ja pihille penninvenyttäjälle. Ehkä sillä maksetaan joskus meidän piltin autokoulu.
Hmm...aika usein jotain tarjoustuottteita. Viimeksi ostin tiskiharjan ja alkkarit Cittarin euron päiviltä.
En voi sanoa karkkia tai herkkuja, koska menen yleensä varta vasten niitä ostamaan =D
Yleisimmin joku limsapullo tai suklaapatukka/karkkipussi. Onneksi käyn vaan kerran viikossa kaupassa, mies hoitaa muut kauppareissut.
Vaikka ostoskärryssä olisi jo kaikki tarvittavat raaka-aineet tälle illalle ja tuleville päiville, niin silti sorrun todella usein ostamaan ruokakauppojen valmistiskistä ihanalta tuoksuvia lämpimiä ruokia, kuten grillikanaa, poronkäristystä, jne. Leipäosastolla olen jälleen tuoksujen vietävissä ja tulee ostettuajuuri uunista tulleita limppuja, sämpylöitä ja leivoksia.
Toinen herätysostostyyppi itselleni on uutuustuotteet. Uudenlainen yogurtti, uutta jäätelöä, uusi karkkipussi, uusi hammastahnamaku...pakko testata! :D
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 11:12"]
Onpa teillä halpoja ostoksia, oon ostanut heräteostoksina auton, päältäajettavan ruohonleikkurin, huonekaluja, koruja ja mattoja.
[/quote]
Onko auto tai ruohonleikkuri sitten sun yleisin heräteostos?
Lidlistä kaikkee outoo :D mutta yleensä ihan järkihintaan käyttötavaraa, vaatetta tai kosmetiikkaa. viimeksi menin ostamaan ruokaa, mukaan tarttui rintaliivit, kynsilakkoja ja toimistotarvikkeita
Alennetut selektiiviset kosmetiikkatuotteet. Esimerkiksi jos olen Sokoksella ja siellä on alennuspöytä, jossa on valikoimista poistuvia kausituotteita, niin en voi kävellä ohi. Tällä tavoin saa ostettua selektiivistä kosmetiikkaa halvemmalla. Tietenkään en osta mitään ruskeita huulipunia tai shokkisinisiä luomivärejä vain siksi että niitä saa halvalla, mutta jos löytyy jotakin minun tyylistä, niin ostan. Markettikosmetiikan kanssa samaa ei tapahdu, sillä niiden osto ei tunnu samalla tavalla siltä, että tekisi edullisia löytöjä.
Kengät, laukut, hameet, ihonhoitotuotteet. Lisäksi mukaan tarttuu helposti kaikenlaista pientä "turhaa" sisustusroinaa kotiin.
Jos huomaan jotain hyvää lihaa tarjouksessa ostan pakkaseen.
Ehkä kerran kuukaudessa "vanha auto" karamelli.
Taidan olla aika kurinalainen;)
Lehdet; sisustus-ja puutarhalehdet! Enkä raaski heittää entisiä pois, joten niitä on!!
Välillä sanon jollekin vieraalleni, että ottaa lehtipinkoistani ihan mitä haluaa, mutta niin, ettei näytä niitä minulle! Jälkeen päin tuskin koskaan osaan kaivata mitään lehteä, mutta jos itse alan valita pois annettavia, niin eihän siitä mitään tule.