Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saan pumppaamalla vain 60ml maitoa kerralla

Vierailija
27.02.2014 |

onko tuo tarpeeksi tai normaalia? Vauva on hieman alle viikon ikäinen. Tuo määrä menee ihan hujauksessa vauvalle. Kuinka paljon tuon ikäinen oikein syö kerralla?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pumppaat, mikset vain imetä?

Vierailija
2/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 23:29"]

[/quote]

Vauva nukkuu niin pitkiä välejä, että rintoja pingottaa ja pakko tyhjentää. Ja kiva, että ei tarvitse itse hoitaa kaikkia yösyöttöjä, saan levätä ja toipua synnytyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä määrältä. Pumpaten heruminen ei tapahdu samoin, joten ei hakkaa imettämistä. Jos vauva tyytyväinen, vaippa kastuu niin, että vaihtoja tulee normaalisti, niin tulee riittävästi. Luottoa itseesi! Imetystukilistalta löytyy hyvää infoa.

Vierailija
4/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä määrältä kuulostaa. Osa ei heru pumpulle ollenkaan. Pullosta maito tulee helpommin kuin rinnasta, joten varmasti meneekin vikkelään.

Vierailija
5/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan saanut maitoa pumppaamalla paria milliä enempää, mutta silti imetys on onnistunut. Ensin puolen vuoden täysimetys ja nyt mennään jo "taaperoimetystä", lapsella ikää 1v5kk. Joten en usko, että on syytä huoleen, kaikilla pumppaaminen ei vain onnistu :) kyllä siitä vauvasta sitten huomaa, jos jää nälkäiseksi.

Vierailija
6/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppaamalla et saa selville todellista määrää :)

Itse en saanut pumppaamalla edes tuon vertaa koskaan mutta vauva sai tarpeeksi maitoa :)

Vierailija
7/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule mulla ei tullut pumpulle yhtään mitään vaikka kahta lasta imetin (eri aikaan) monen monta kuukautta. Toinen oli täysimetyksellä 4 kk. Kolmella erilaisella pumpulla kokeilin ja tuskin pullo edes kostui. Se mitä pumpulla saat ei ole mitenkään verrannollinen siihen, kuinka paljon maitoa sinulta oikeasti tulee.

Vierailija
8/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä pumpulle tulee pisaroita ja silti vauvalla paino nousee, koska se vauva on kaikista tehokkain tyhjentäjä

Vierailija
9/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut edes kuutta milliä...

Vierailija
10/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 23:29"]

[/quote]

Vauva nukkuu niin pitkiä välejä, että rintoja pingottaa ja pakko tyhjentää. Ja kiva, että ei tarvitse itse hoitaa kaikkia yösyöttöjä, saan levätä ja toipua synnytyksestä.

[/quote]

Rintojen pingotuskin helpottaa ajan myötä, kun maidon tulo tasaantuu vauvan tarpeiden mukaiseksi. Nauti pitkistä unista ja pienestä vauvasta!

Vierailija
11/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jättää yöimetyksiä pieneltä vauvalta sillä ne on tehokkaimpia imetyksiä maidon tilaamiseen...

Vierailija
12/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noin pientä vauvaa voi 3h välein syötellä, moni vauva söisi unissaankin ilman että herää, kunhan tarjoaa rintaa

Vierailija
13/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus ihmettelen miksi jotkut pumppaavat jottei tarvitsisi hoitaa yösyöttöjä. Vauvahan imee kuitenkin paremmin kuin mikään pumppu ja nimenomaan yöimetys lisää maidon määrää. Mä olen imettänyt nyt 8kk enkä ole käyttänyt rintapumppua kuin kaksi kertaa. Koin pumppaamisen vaivalloiseksi ja kivuliaaksikin.

Vierailija
14/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 00:00"]

Mä joskus ihmettelen miksi jotkut pumppaavat jottei tarvitsisi hoitaa yösyöttöjä. Vauvahan imee kuitenkin paremmin kuin mikään pumppu ja nimenomaan yöimetys lisää maidon määrää. Mä olen imettänyt nyt 8kk enkä ole käyttänyt rintapumppua kuin kaksi kertaa. Koin pumppaamisen vaivalloiseksi ja kivuliaaksikin.

[/quote]

Siksi, että imetys on monelle kivuliasta, pumppaus ei. Silloin on hyvä antaa rintojen levätä. Ja öisin hyvä saada nukuttua pidempiä jaksoja kuten ap sanoikin. Jokaisella on omat tarpeensa, ei kai sitä ole vaikea ymmärtää.

Vierailija
15/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 23:54"]

Ei kannata jättää yöimetyksiä pieneltä vauvalta sillä ne on tehokkaimpia imetyksiä maidon tilaamiseen...

[/quote]

Olen jättänyt yhden per yö, jotta saan levätä. Silti riittää herättävää.

ap

Vierailija
16/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tä? Vauva nukkuu pitkiä välejä, mies hoitaa 1* yösyötön ja silti riittää heräämisiä. Miten?

Oma pitkiä pätkiä nukkunut veteli jo laitoksella 5 tuntia yhtä kyytiä öisin. Olihan herkkua herätä, kun tuossa ajassa jo sai nukutuksi ja oli ihan levännyt olo. 2-3 tunnin välein on pää ihan sekaisin.

Vierailija
17/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 00:21"]Siis tä? Vauva nukkuu pitkiä välejä, mies hoitaa 1* yösyötön ja silti riittää heräämisiä. Miten?

Oma pitkiä pätkiä nukkunut veteli jo laitoksella 5 tuntia yhtä kyytiä öisin. Olihan herkkua herätä, kun tuossa ajassa jo sai nukutuksi ja oli ihan levännyt olo. 2-3 tunnin välein on pää ihan sekaisin.

[/quote]

Ootko kuullu koskaan, että vauvat on aika yksilöitä?

Vierailija
18/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Mut oon myös kuullut, että yö kestää n. 7-8 tuntia ja osaan myös laskea.

Vierailija
19/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Mut oon myös kuullut, että yö kestää n. 7-8 tuntia ja osaan myös laskea.

Vierailija
20/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vastasyntyneen kanssa oli yöt just helpoimpia. Jos olisin pumppaillut niin olisi ollut ylimääräinen rasite. Juuri tuossa alussa kannattaa nimenomaan imettää jos haluaa imetyksen onnistuvan. Sulla ap on tulossa kohta tiheän imun kausi kun vauva on 3 vkoa. Silloin vain asennoidut imettämään etkä pumppaamaan. Seuraava tiheä imu on 6 viikkoisella. Kun jaksat keskittyä imettämiseen niin sulla on jatkossa helpompaa.