Jos on 35 vuotias ja 100kg, niin tarvitseeko enää laihduttaa?
Jos on jo mies ja lapsia. Kun eihön tässä iässä voi enää mitään saavuttaa. Parhaat vuodetkin takanapäin. Ainakaan miestä ei sais ees uutta.
Ei jotenkin jaksaisi kuukausi tolkulla dieettiä ja kärsimystä enää. Aina sama kaava, saa 15kg pois, niin puolen vuoden päästä 20 kiloa on tullut takaisin.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
35v mätisäkillä onkin elämä ohi. Jos olisit normaalipainoinen niin elämäsi olisi arvokasta vielä vuosikymmeniä.
Tämäpä juuri. Tiedän että en tule koskaan laihtumaan, eli elämä on ohi.
Ap
Naisten normaali painoindeksi on ikä × 3 eli ei tarvitse laihduttaa.
Myöhäistä se enää on, nivelete on jo mennyttä ja vääjäämätön infarkti tulossa vaikka mitä tekisit. Joten mässäile vielä kun kerkeät.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa. Oman terveyden ja hyvinvoinnin kannalta. Et halua diabetestä, reumaa, polvileikkauksia tai kroonisia selkäkipuja. Ei hoikkuus ole miehiä varten vaan itseäsi.
Voin hyvin ja olen terve. En edes halua täyttää 50v.
Jos ympäristö ei kommentoisi painoani, niin olisin tyytyväinen nykyiseen elämään. Eli ihmisten pitäisi muuttaa asennetta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa. Oman terveyden ja hyvinvoinnin kannalta. Et halua diabetestä, reumaa, polvileikkauksia tai kroonisia selkäkipuja. Ei hoikkuus ole miehiä varten vaan itseäsi.
Reuma ja krooniset selkäkivut eivät hoikemmille tule. Just. Koeta edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reuma https://www.terveydentukena.fi/sairaudet-ja-hoito/reuma/reuman-oireet
Krooninen selkäkipu
https://selkakanava.fi/selkakivun-syita
Jälkimmäisessä liikkumattomuus on isommalla painoarvolla, kuin paino. Oikein se, että elintavat voivat altistaa, mutta krooninenkipu toimii myös kahteen suuntaan, joillain kertyy sen myötä painoa.
Mä ihmettelen miten sä saat tuolla asenteella edes sen 15 kiloa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reuma https://www.terveydentukena.fi/sairaudet-ja-hoito/reuma/reuman-oireet
Krooninen selkäkipu
https://selkakanava.fi/selkakivun-syitaJälkimmäisessä liikkumattomuus on isommalla painoarvolla, kuin paino. Oikein se, että elintavat voivat altistaa, mutta krooninenkipu toimii myös kahteen suuntaan, joillain kertyy sen myötä painoa.
Näinpä. Käyn fysio pilateksessä ja syvävenyttelyssä kerran viikossa, plus Lenkkeilen 3x viikossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen miten sä saat tuolla asenteella edes sen 15 kiloa pois.
Tupakalla. Mutta kun sen lopettaa, niin tervetuloa kilot. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyi helevetti. Miksi päästää itsensä noin läskiksi?
Ot Mielummin läski, kuin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helevetti. Miksi päästää itsensä noin läskiksi?
Kun tulee sellainen elämäntilanne, jossa ei jaksa välittää. Ap
Pitää laihduttaa. En halua jatkossa maksaa sinun lihavuudesta johtuvia terveydenhoitokuluja.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kallonkutistajaa. Olet nuori ihminen.
Hah :"D
19v on nuori, mulla on toinen jalka haudassa. Ap
Sillä energialla, millä sä vähän väliä aloitat ketjuja tästä aiheesta, olisit jo tiputtanut ylimääräiset kilot. Eihän siitä ole kuin pari päivää, kun viimeksi kerroit painavasi 98 kiloa ja että jaksat "laihduttaa" kuudesta tunnista pariin päivään ja että tupakointi olisi ainoa toimiva keino laihtua.
Vierailija kirjoitti:
Sillä energialla, millä sä vähän väliä aloitat ketjuja tästä aiheesta, olisit jo tiputtanut ylimääräiset kilot. Eihän siitä ole kuin pari päivää, kun viimeksi kerroit painavasi 98 kiloa ja että jaksat "laihduttaa" kuudesta tunnista pariin päivään ja että tupakointi olisi ainoa toimiva keino laihtua.
No minä en ole aikoihin painanut 98 kiloa. Ehkä Suomessa on enemmän ylipainoisia kuin kaksi?
Minä olen jo yli viisikymppinen. Olen painanut viimeiset 20 vuotta 100 kiloa. Terveysvaivoja on, mutta en sentään rollattorilla liiku. En ole koskaan onnistunut yli kolmea kiloa laihduttamaan. Minulla on lääkitys, joka lisää ruokahalua. Liikun vaivoista huolimatta kolme kertaa viikossa. Kannustan sinuakin liikkumaan kiloista huolimatta, taisit sanoakin liikkuvasi. Ja syö terveellisesti vaikka söisitkin joskus herkkuja tai liikaa. Uskon että sinulla on vielä paljon vuosia jäljellä. Ja vielä, vältä stressiä!
Tosi älykäs kysymys ! No , ei tietty tartte laihuttaa , syö vaan kaikkee herkkuja ja kattele töllöö .Älä ulkoile ,vaan nauti , sen minkä voit.Hyvää juominkia unohtamati.