Jos on 35 vuotias ja 100kg, niin tarvitseeko enää laihduttaa?
Jos on jo mies ja lapsia. Kun eihön tässä iässä voi enää mitään saavuttaa. Parhaat vuodetkin takanapäin. Ainakaan miestä ei sais ees uutta.
Ei jotenkin jaksaisi kuukausi tolkulla dieettiä ja kärsimystä enää. Aina sama kaava, saa 15kg pois, niin puolen vuoden päästä 20 kiloa on tullut takaisin.
Kommentit (52)
Voin hyvin ja olen terve. En edes halua täyttää 50v.
-Moni noin puhuva kuitenkin täyttää. Helppoa on puhua asioista kun ne ovat vielä riittävän kaukana. Ihminen yleensä takertuu elämään, melko sairaskin.
Jollain tasolla asia kuitenkin vaivaa sinua, et muuten jaksasi kirjoittaa. Todennäköisesti olisit tyytyväisempi itseesi ja oloosi jos saisit edes vähän pois.
Vierailija kirjoitti:
Jollain tasolla asia kuitenkin vaivaa sinua, et muuten jaksasi kirjoittaa. Todennäköisesti olisit tyytyväisempi itseesi ja oloosi jos saisit edes vähän pois.
Joo vaivaa. 66kg niin olisi painoindeksi 23,9
Mutta kun tiedän, että en sitä saavuta, niin tarvitseeko? Tarvitseeko kaikkien olla hoikkia? Kaikilla ei ole itsekuria, ikävä kyllä.
Ja olen saanut painoa pois, mutta aina se palaa, korkojen kera. Ap
"Jos on jo mies ja lapsia. Kun eihön tässä iässä voi enää mitään saavuttaa. Parhaat vuodetkin takanapäin. Ainakaan miestä ei sais ees uutta."
Parempi terveys ja kevyempi olo voi myös olla nyt seuraavana saavutuksena, kun muut asiat ovat jo kunnossa. Nyt voi keskittyä siihen.
Olen itse myös ajatellut että pitäisi olla tosi hyvä elämäntilanne, että voisi laihduttaa ja olla saavutettavana vielä monia asioita että kannattaisi laihduttaa.
Eivät ikänsä hoikat ihmiset varmaan yhdistä jotain tiettyä painoa tiettyihin saavutettaviin asioihin elämässä tai johonkin määrättyyn "parempaan" elämäntilanteeseen, vaan se on niille luonnollista. Tämä on meidän läskien tapa suhtautua kun normaalipaino on yleensä jokin poikkeustilanne ja haemme syitä miksi ei tarvitse tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
"Jos on jo mies ja lapsia. Kun eihön tässä iässä voi enää mitään saavuttaa. Parhaat vuodetkin takanapäin. Ainakaan miestä ei sais ees uutta."
Parempi terveys ja kevyempi olo voi myös olla nyt seuraavana saavutuksena, kun muut asiat ovat jo kunnossa. Nyt voi keskittyä siihen.
Olen itse myös ajatellut että pitäisi olla tosi hyvä elämäntilanne, että voisi laihduttaa ja olla saavutettavana vielä monia asioita että kannattaisi laihduttaa.
Eivät ikänsä hoikat ihmiset varmaan yhdistä jotain tiettyä painoa tiettyihin saavutettaviin asioihin elämässä tai johonkin määrättyyn "parempaan" elämäntilanteeseen, vaan se on niille luonnollista. Tämä on meidän läskien tapa suhtautua kun normaalipaino on yleensä jokin poikkeustilanne ja haemme syitä miksi ei tarvitse tehdä mitään.
Tehdä mitä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun tiedän, että en sitä saavuta, niin tarvitseeko? Tarvitseeko kaikkien olla hoikkia? Kaikilla ei ole itsekuria, ikävä kyllä.
Ei tarvitse.
Minusta elämä on ohi vasta siinä vaiheessa, kun ei ole toimintakykyinen, ei pärjää yksin.
Ylipainolla ei ole mitään tekemistä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien ei tarvitse olla hoikkia mutta kyllä jokaisen pitäisi tehdä töitä sen eteen että pysyisi normaalipainoisena!
Ikä ei ole este laihtumiselle ja painoa voi pudottaa lisäämättä liikuntaa jos se ei nappaa. Oma olomuoto on valinta - haluanko olla normaalipainoinen vai syönkö esim. palan pullaa joka vie minua poispäin tavoitteestani?
Olen laihduttanut näin nelikymppisenä 18 kiloa ja pysynyt saavutetussa painossa oikeastaan tekemättä mitään. Punnitsen itseni joka aamu (ja tätä suosittelen ihan jokaiselle!) joka mahdollistaa korjausliikkeen tekemisen heti jos sellaiseen tarve tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen saanut painoa pois, mutta aina se palaa, korkojen kera. ApKaikkien ei tarvitse olla hoikkia mutta kyllä jokaisen pitäisi tehdä töitä sen eteen että pysyisi normaalipainoisena!
Ikä ei ole este laihtumiselle ja painoa voi pudottaa lisäämättä liikuntaa jos se ei nappaa. Oma olomuoto on valinta - haluanko olla normaalipainoinen vai syönkö esim. palan pullaa joka vie minua poispäin tavoitteestani?
Olen laihduttanut näin nelikymppisenä 18 kiloa ja pysynyt saavutetussa painossa oikeastaan tekemättä mitään. Punnitsen itseni joka aamu (ja tätä suosittelen ihan jokaiselle!) joka mahdollistaa korjausliikkeen tekemisen heti jos sellaiseen tarve tulee.
Masennuin enkä pysynyt normi painossa. Toisaalta elin vuosia 7kg ylipainoisena. Tuntui liian suurelta määrältä saada pois.
Nyt olen tässä tilanteessa, enkä vaan onnistu.
Ihmisten pitäisi hyväksyä, että jotku nyt vaan on pulskia.
Onpas sinulla negatiivinen suhtautuminen elämään. Itse täytin 36, minulla ei ole lapsia (en ehkä haluakaan), enkä ole koskaan seurustellut. Muutama miesjuttu ollut. Olen 168 cm ja 85 kg ja aloitan todellakin laihduttamisen ja haluan löytää sopivan miehen. Ensin kyllä laihdutan. Ja haaveilen matkustamisesta ja muutosta ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa. Oman terveyden ja hyvinvoinnin kannalta. Et halua diabetestä, reumaa, polvileikkauksia tai kroonisia selkäkipuja. Ei hoikkuus ole miehiä varten vaan itseäsi.
Ihan vaan tiedoksi, ettei reuma ole mitenkään sidoksissa painoon.
T:hoikka reumaatikko +40
Kiitos. Liikun kyllä. Ympäristö se painostaa laihtumaan. Tämän vuoksi vältän lääkärikäyntejä.
Ap