Miehen mielestä saa lyödä jos...
Avomies tokaisi eilen erään tv-ohjelman seurauksena että väkivalta parisuhteessa on ok jos sille on hyvä peruste. Hänen mielestään esimerkiksi jos nainen pettää sitä saa vetäistä turpaan. Säikähdin aikalailla tätä kommenttia... Varsinkin kun meidän suhteemme sai alkunsa niin että olin vielä edellisessä (jo kuolleessa) suhteessa. Kysyin että oliko eksälläni sitten hänen mielestään oikeus lyödä minua. Kuulemma olisi ollut jos ex olisi ollut sellainen mies että olisi tehnyt mieli lyödä... Mitähän tästä nyt pitäisi ajatella?
Kommentit (29)
Hieno mies. Ottaa pettäjänaisen puolisokseen ja löisi turpaan jos tämä pettäjänainen sitten pettäisi uudessa suhteessa. Ehkä hänen mielestä hän saa siis olla salasuhteissa mutta naisensa ei.... Kaksinaismoralismia.
Petit edellistä miestäsi ja taisit saada palkkasi. Voiko hyvä parisuhde edes alkaa pettämisellä?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:31"]
Mun miehellä on tuollainen ajatusmaailma!!! Sairasta. Että ollaanpa tässä sitten pettämättä ettei vaan mee vahingossakaan henki jos lyökin liian lujaa.
[/quote]
Muuten pettäisit vai? Miksi et etsi itsesi kanssa samankaltaista jo nyt heti?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:18"]
Oletteko koskaan miettineet, että tää "mies ei saa lyödä" on aika tuore keksintö ja vain länsimaissa? Niin kamalaa kuin on sanoakin, niin miksi fyysisestä väkivallasta on tehty niin kamala asia. Yhtälailla joskus on nalkutusta tai hylkäämistä pidetty hakkaamistakin pahempana tekona toista kohtaan. Erityisesti hylkääminen oli aikanaan 100-kertaa pahempi kuin lyöminen. Tää on meidän arvo tässä päivässä. Huomenna arvot voi olla toiset.
Sanottaneen tässä nyt, että minua ei ole koskaan lyöty (paitsi veli lapsena, kun tapeltiin), vanhemmat eivät lyöneet toisiaan tai lapsiaan, eikä mua ole parisuhteissakaan lyöty. Enkä ole itse lyönyt ketään paitsi tosiaan veljeä muksuna.
[/quote]
No hankkiudupa vaikka sitten kokeeksi suhteeseen, jossa puolisosi hakkaa sinua, niin ei tarvitse enää tulla kyselemään miksi se on niin paha asia.
Pyhä yksinkertaisuus sentään!
Toi nyt on jo aikalailla väkivallalla uhkailua..yrittää kontrolloida/varmistella ettet petä tai muuten... Voi sitten myöhemmin jos niin kävisi, että petät tai se luulee että oot pettänyt, niin sanoa et mähän varoitin!
Olen sitä mieltä, että ketään ei saa lyödä. Mutta jos päädytään tilanteeseen, jossa joku lyö toista, niin en pidä tilannetta jossa mies lyö naista mitenkään kamalampana kuin jos nainen lyö miestä.
Mun miehellä on tuollainen ajatusmaailma!!! Sairasta. Että ollaanpa tässä sitten pettämättä ettei vaan mee vahingossakaan henki jos lyökin liian lujaa.