Miehen mielestä saa lyödä jos...
Avomies tokaisi eilen erään tv-ohjelman seurauksena että väkivalta parisuhteessa on ok jos sille on hyvä peruste. Hänen mielestään esimerkiksi jos nainen pettää sitä saa vetäistä turpaan. Säikähdin aikalailla tätä kommenttia... Varsinkin kun meidän suhteemme sai alkunsa niin että olin vielä edellisessä (jo kuolleessa) suhteessa. Kysyin että oliko eksälläni sitten hänen mielestään oikeus lyödä minua. Kuulemma olisi ollut jos ex olisi ollut sellainen mies että olisi tehnyt mieli lyödä... Mitähän tästä nyt pitäisi ajatella?
Kommentit (29)
Ei ole parisuhteessa kummallakaan oikeutta lyödä missään tilanteessa.
Harkitsisin vakavasti laukkujen pakkaamista, mikäli miehen mielipide ei lähde muuttumaan.
Jo pelkkä väkivallalla uhkailu pitää ottaa tosissaan. On pelkkää toisen hallitsemista ilmoittaa, että jos teet näin/jätät tekemättä näin, niin minulla on sitten oikeus lyödä sinua.
Ei kerro kauhean rakastavasta käytöksestä. Viimeistään kysymyksesi kohdalla, että olisiko eksäsi saanut sinua lyödä, olisi miehen pitänyt tajuta sammakkonsa.
Mutta jos hänelle ajatustasolla on ok, että jopa jos joku toinen mies löisi sinua, niin en näkisi kyllä suhteen tulevasuutta kovin valoisana.
Eihän perheväkivalta välttämättä edes ala lyömisellä vaan tuossa mies rupeaa valmistelemaan tulevaa. Ap on kuin hitaasti keitettävä sammakko joka lopuksi ihmettelee että miten tähän tilanteeseen päädyttiin.
Joo, ei kuulosta kovin hyvältä. Ihminen, jonka mielestä väkivalta on ok ei ole ihan normaali. Aika riskaabelia on moista parisuhdetta jatkaa, mutta älä missään nimessä ikinä ikinä tee tuon miehen kanssa lapsia.
jutelkaapa tuosta tarkemmin. Saako miehen mielestä riidellessä lyödä jos jää alakynteen? Saako lapsia lyödä jos ne ei tottele?
Kyllä mä läimäyttäisin miestäni, jos pettämisestä kiinni jäisi. Ja ottaisin läimäytyksen vastaan ihan oikeutettuna jos olisi päinvastoin. Turha vääntää tästä mitää sairaaladraamaa, läimäytys ei ole nyrkinisku, ei potku jne.
Oletan ap tuon tarkoittavan sitä, että sinullakin on oikeus vetäistä miestä paistinpannulla kun on tarpeeksi hyvä syy. Hyviä syitä ovat mm. vessapaperirullan loppuminen, tiskikoneen tyhjentämisen unohtaminen, imuroimisen väliinjättö jne.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:39"]Kyllä mä läimäyttäisin miestäni, jos pettämisestä kiinni jäisi. Ja ottaisin läimäytyksen vastaan ihan oikeutettuna jos olisi päinvastoin. Turha vääntää tästä mitää sairaaladraamaa, läimäytys ei ole nyrkinisku, ei potku jne.
[/quote]
Mene hoidattamaan pääsi kuntoon.
Mies, joka suhtautuu väkivaltaan tuolla tavalla, keksii kyllä uskottomuuden lisäksi (ihan mitä tahansa) muitakin oikeutuksia hakata puolisoaan. Ei jatkoon!!!
kyllä väkivalta suhteessa on ihan ok jos kumpikaa ei sitä lopeta eikä osaa lähteä ns "kävelemään", tarvii olla tyhmä jos lyö ja tyhmä jos ei osaa lähteä.
Mitähän tapahtuisi jos tulisi sota? Piipiti piipiti... en mä voi satuttaa tota vihollista, mut mä meen kertoon poliisille ja kirjoitan yleisönosastolle.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:32"]
Lähde kun vielä voit.
[/quote]
Veikkaan, että miehen mielestä naista saa lyödä jos tämä jättää hänet. Turpiin siis tulee...
Eniten ehkä satutti tuo kommentti että hänen mielestään olisi ollut ok jos ex olisi minua tirpaissut. Varsinkin kun hän tietää millainen suhteemme oli ja miksi eropäätös ei ollut helppo...
AP
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:32"]
Lähde kun vielä voit.
[/quote]
Veikkaan, että miehen mielestä naista saa lyödä jos tämä jättää hänet. Turpiin siis tulee...
[/quote]
Joo, lähtisin meneen hyvin matalalla profiililla jos mahdollista. Osa kamoista jo etukäteen uuteen asuntoon, loput miehen ollessa poissa. Ilmoitus parisuhteen loppumsesta julkisella paikalla tai niin ett on joku turvana.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:32"]
Lähde kun vielä voit.
[/quote]
[/quote]
Joo, lähtisin meneen hyvin matalalla profiililla jos mahdollista. Osa kamoista jo etukäteen uuteen asuntoon, loput miehen ollessa poissa. Ilmoitus parisuhteen loppumsesta julkisella paikalla tai niin ett on joku turvana.
Pelottava mies. Pelottava suhde.
Millä perusteella nainen saa lyödä miestä? Saako käyttää ulkopuolisia (ts. miespuolisia) lyöjiä, jos on liian heikko hakkaamaan miestä?
Oletteko koskaan miettineet, että tää "mies ei saa lyödä" on aika tuore keksintö ja vain länsimaissa? Niin kamalaa kuin on sanoakin, niin miksi fyysisestä väkivallasta on tehty niin kamala asia. Yhtälailla joskus on nalkutusta tai hylkäämistä pidetty hakkaamistakin pahempana tekona toista kohtaan. Erityisesti hylkääminen oli aikanaan 100-kertaa pahempi kuin lyöminen. Tää on meidän arvo tässä päivässä. Huomenna arvot voi olla toiset.
Sanottaneen tässä nyt, että minua ei ole koskaan lyöty (paitsi veli lapsena, kun tapeltiin), vanhemmat eivät lyöneet toisiaan tai lapsiaan, eikä mua ole parisuhteissakaan lyöty. Enkä ole itse lyönyt ketään paitsi tosiaan veljeä muksuna.
Tulet ottamaan jossain vaiheessa turpiin ja kovin.
Ei kukaan normaali ihminen edes juttele tuollaisia.