Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa miehen "keräämä" tavaramäärä kotona

Vierailija
27.02.2014 |

Muutettiin kuukausi sitten pienemmästä isompaan ja tuntuu ettei tavarat mahdu mihinkään, juu en itsekään ymmärrä miten voi olla mahdollista :(

Mies ei muutossa suostunut heittämään mitään pois, nyt sitten esim. vaatteita siellä täällä röykkiöittäin. Tuun hulluksi ihan kohta ja elettäkään ei tee niiden korjaamiseksi. Meillä on kodinhoitohuone täynnä laatikoita jossa miehen "tärkeitä" työkaluja ym. Niitä on niin paljon, että hyvä kun huoneessa mahtuu kääntymään, joku aamu mä vielä kaadun (pitää kulkea sen läpi suihkuun) Sama terassin kanssa, mua oikeesti hävettää se näky.

Ihmettelen tätä mieheltä, mikä siihen on mennny?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on ollut aikamoinen hamsteri, mutta kun olen itse karsinut tavarani minimiin, niin mieskin on innostunut tähän projektiin. Ei edelleenkään oma-aloitteisesti heitä juuri mitään pois, mutta alkaa olla jo myötämielinen sille, että vähemmällä tavaralla saa viihtyisämmän kodin.

Vierailija
2/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi elää tuollaisen ihmisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta vaimon keräämä tavaramäärä ottaa koville. Loputtomia, hyvin järjestettyjä varastoja sukulaisilta saatuja vanhoja vaatteita ja muuta ylettömän tärkeää. Tämä ominaisuus ei korreloi sukupuolen kanssa.

Vierailija
4/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi mä tiedän tunteen! Tänään kamppailtiin miljoona vuotta vanhasta kinderlelusta, jonka löysin pakatessani talvivaatteita takaisin varastoon...

Vierailija
5/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:40"]

Joo voi mä tiedän tunteen! Tänään kamppailtiin miljoona vuotta vanhasta kinderlelusta, jonka löysin pakatessani talvivaatteita takaisin varastoon...

[/quote]

Eikä! :D

Vierailija
6/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:40"]

[/quote]

[/quote]

Lahjoita se jollekin lapselle.

Vierailija
7/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän samanlaista. Miehellä on esim. vaatteita ihan hirveä määrä. Eteisessä roikkuu 15(!) mustaa ulkotakkia, kaikki hänen. Minulla on kaksi takkia... pyysin mieheltä voisiko siirtää sieltä varastoon niitä mitä ei käytä juuri nyt, niin kuulemma käyttää kaikkia ja ne ovat tarpeellisia. Voitte kuvitella, mikä määrä hänellä on t-paitoja, niitä pursuaa ovista ja ikkunoista. Väliäkö sillä, ettei niitä ole kymmeneen vuoteen käytetty, vielä joskus voi tulla sellainen päivä, että just niitä tarvitaan.

Vierailija
8/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 300 m2 okt. Mä olin ennen hamsteri, mies on edelleen. Mun oli pakko alkaa heittämään mun tavaroita pois, kun kaikki paikat oli täynnä pahvilaatikoita ja tavaraa. Nyt miehellä on enää kellarissa n. 1½ autotallin verran tavaraa. Meidän oikeaan autotalliin mahtuu vain mun auto, miehen puoli on täynnä tavaraa. Samoin kaikki kodin yläkaapit on täynnä rojua. Miehellä on myös meidän kodinhoitohuoneessa 5 pienehköä kaappia vaatteita eikä käytä niistä kuin 20 %, mutta mitään ei saa heittää pois.Meillä on myös ulkovarasto, jossa on lasten ja miehen tavaroita. No okei, on siellä kahdet rattaat mistä mä en ole vielä halunnut luopua.

Mä olen oikeasti haaveillut muutosta, koska sillon miehen olisi pakko luopua kaikesta romusta. Meillä on 3 tai 4 tietokonettakin mitkä ovat niin vanhoja ettei niillä tee mitään. Ei kelpaa edes varaosiksi. Suurimman osan tavaroista saisi heitttää suoraan roskikseen. Kaikista parasta oli, kun mies toi jostain jonkun "kaverinsa" pois heittämiä pääsiäiskoristeitä ja nekin olivat varmaan yli 10 vuotta vanhoja. Siis yök!

Tekis niin mieli tilata sellanen roskiskontti pihalle ja sanoa, että jos sä et ala siivoamaan nurkkia, niin mä alan. Mitäköhän sellainen muuten maksaa? Siis kuljetus pihaan tyhjänä ja pois kuljetus tavaroineen.

Vierailija
9/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:40"]

[/quote]

[/quote]

Lahjoita se jollekin lapselle.

[/quote]
Ei mulla kuulemma ole lupaa. Suora quote mieheltä: "Vittu mun takki, mulla saa olla taskussa just niin monta sinistä lammasta, kuin tahon"

Että sillee täällä.

Vierailija
10/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:11"]

Meillä on 300 m2 okt. Mä olin ennen hamsteri, mies on edelleen. Mun oli pakko alkaa heittämään mun tavaroita pois, kun kaikki paikat oli täynnä pahvilaatikoita ja tavaraa. Nyt miehellä on enää kellarissa n. 1½ autotallin verran tavaraa. Meidän oikeaan autotalliin mahtuu vain mun auto, miehen puoli on täynnä tavaraa. Samoin kaikki kodin yläkaapit on täynnä rojua. Miehellä on myös meidän kodinhoitohuoneessa 5 pienehköä kaappia vaatteita eikä käytä niistä kuin 20 %, mutta mitään ei saa heittää pois.Meillä on myös ulkovarasto, jossa on lasten ja miehen tavaroita. No okei, on siellä kahdet rattaat mistä mä en ole vielä halunnut luopua.

Mä olen oikeasti haaveillut muutosta, koska sillon miehen olisi pakko luopua kaikesta romusta. Meillä on 3 tai 4 tietokonettakin mitkä ovat niin vanhoja ettei niillä tee mitään. Ei kelpaa edes varaosiksi. Suurimman osan tavaroista saisi heitttää suoraan roskikseen. Kaikista parasta oli, kun mies toi jostain jonkun "kaverinsa" pois heittämiä pääsiäiskoristeitä ja nekin olivat varmaan yli 10 vuotta vanhoja. Siis yök!

Tekis niin mieli tilata sellanen roskiskontti pihalle ja sanoa, että jos sä et ala siivoamaan nurkkia, niin mä alan. Mitäköhän sellainen muuten maksaa? Siis kuljetus pihaan tyhjänä ja pois kuljetus tavaroineen.

[/quote]

Riippuu varmaan paikkakunnasta ja etäisyydestä kaatopaikalle. Meillä keskisuuri kaupunki ja etäisyyttä kaatopaikalle n.10km ja siirtolava viikoksi maksaa n.800e (sis. lavan tuonnin, poisviennin ja jätemaksun kaatopaikalle). Lavalle saa laittaa kaikkea sekäjätettä, mutta ei ongelmajätettä tai elekroniikkaa.

Vierailija
11/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avio-oikeus ei koske puolison omaisuutta niin kauan, kun ollaan aviossa. Eli ainahan sitä voi haaveilla heittävänsä miehen tavaroita pois, mutta kannattaa muistaa, että silloin antaa miehelle saman oikeuden. Miltä tuntuisi, kun kännykkänne ja läppärinne vietäisiin roskiin korvauksena siitä, että olette tuhonneet miehen omaisuutta?

Vierailija
12/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:03"]

Avio-oikeus ei koske puolison omaisuutta niin kauan, kun ollaan aviossa. Eli ainahan sitä voi haaveilla heittävänsä miehen tavaroita pois, mutta kannattaa muistaa, että silloin antaa miehelle saman oikeuden. Miltä tuntuisi, kun kännykkänne ja läppärinne vietäisiin roskiin korvauksena siitä, että olette tuhonneet miehen omaisuutta?

[/quote]
Sinäpäs olet hassunhauska ja sosiaalisesti kyvykäs ihana ihminen. Täällähän mammat ihan vauhkona sytyttelee miestensä tavaroita tuleen... :D t. muovilammasfarmarin avovaimo

Vierailija
13/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat Kinderit ovat arvokasta keräilytavaraa! 

Vierailija
14/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sinä siis rinnastat kasan vanhoja, rikkinäisiä ja liian pieniä t-paitoja, farkkuja ja sukkia toimivaan läppäriin ja kännykkään?

Vierailija
15/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himohamstraajia?

Vierailija
16/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän naurut muovilammasfarmarin vaimolle :D

Vierailija
17/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin joku aika sitten lasten (4kpl) kanssa alle 90 neliön asuntoon. Vaihdettiin pojan kanssa kahvoja kaikkiin kaapinoviin, iloksemme huomasimme että useampi kaappi on vielä täysin tyhjänä :D esim. pelkästään keittiössä 3....

Muuttolaatikot saimme parissa päivässä purettua. Joten vaikea kuvitella elämää muovilammasten ja tavararöykkiöiden keskellä, eipä käy kateeksi! Kyllä tää elämä on ihan liian lyhyt, ette te niitä tavaroita mukaan saa kun kuolema korjaa. Mukavampi katsella avaraa, siistiä kämppää.

Vierailija
18/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroista tulee jollain kummalla tavalla osa itseä. Muovilampaan uhkaaja uhkaa siis samalla muovilampaan suojelijaa eli puolisoaan.

Ei tuossa ole mitään järkeä, tietenkään, mutta jotenkin noin tuo menee. Kyse voi olla masennuksesta - tai yksinkertaisesti siitä ettei osaa siivota ja priorisoida.

Vierailija
19/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä just suostuttiin viemään 490 tyhjää tupakka-askia siivouskaapista ylävarastoon. Kyllä, luitte oikein.

Vierailija
20/30 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:09"]

[/quote]

Sinä siis rinnastat kasan vanhoja, rikkinäisiä ja liian pieniä t-paitoja, farkkuja ja sukkia toimivaan läppäriin ja kännykkään?

[/quote]

Kyllä rinnastan. Ihan samalla tavalla kuin kaupassa rinnastetaan samaksi asiaksi varasti farkut tai kännykän. Sama rikos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi