Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paniikkikohtaus?

Vierailija
27.02.2014 |

Äsken mulle kävi niin, että puhuin (itkin) äidin kanssa puhelimessa, ja äkkiä en vaan pystynyt enää puhumaan. Tuntui, etten pysty pitämään puhelinta kädessä kun kaikki voima katosi. Menin ihan kippuraan lattialle ja vedin jotain lattialla olevaa vaatetta pään suojaksi kun tuntui ihan kirjaimellisesti että seinät kaatuu päälle. Tai ei ihan noinkaan, mutta niin että jokin paha yrittää vahingoittaa ja on päästävä piiloon. Sydän hakkasi ihan hulluna ja ajattelin, että kuolen, mutta samalla pystyin kuitenkin järkeilemään itselleni, että en voi olla kuolemassa, eikä tämä ole sydänkohtaus, kun siinä on ihan eri oireet. Olin lukenut paniikkikohtauksista joskus niin yritin rauhoitella itseäni ajattelemalla, että tämä on varmaan sellainen. Yritin ryömiä sängyn alle, mikä oli ihan naurettavaa, kun sinne ei ihminen mahdu, mutta se tuntui turvallisemmalta paikalta. Menin sitten kylppärin lattialle istumaan sykkyrään ja vähitellen sydämen syke ja hengitys tasaantui.

Oliko mulla siis paniikkikohtaus? Masennus on todettu ja aloitin lääkityksen pari viikkoa sitten. Koskaan ennen en ole mitään vastaavaa kohtausta saanut.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltähän se kovasti kuullostaa, valitettavasti! Mulla oli masennuksen aikana välillä näitä, jos puhui vaikka jostain ahdistavasta asiasta tai riiteli esim tms, niin yhtäkkiä vaan alkoi tuntua että ei saa henkeä ja rintaa puristi jne ja samanlaisia kuin sinulla oireita. 

Muutaman kerran kun näin kävi niin hakeuduin lääkärille jolta sain tarvittaessa otettavaa lääkettä. tsemppiä!

Vierailija
2/2 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu lääkärillesi. Kuulostaa kyllä paniikkikohtaukselta, mutta en tiedä onko se lääkitys voinut aiheuttaa sen...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla