--Ensikot keskiviikkoon--
Kommentit (47)
Sippuli... millasta vuotoo sulle tuli??
Mulla kävi tänään niin, että kun olin kaupungilla -> tuli kivuttomia suppareita ja kaiken maailman alavatsa kipuiluja ja vihlasuja... ja nyt oli pikkareissa ruskehtavaa vuotoa... Mitähän se mahtaa tarkottaa? Tarttee varmaan soittaa huomenna neuvolaan ja kysästä vinkkiä?
Ukko oli hyvä, kun se vessan ovelta kysy, että onks sun alapää ny auennu..? =)
Mut että semmosta kans tänne...
Burde ja Pennari 30+3
Inhaa tässä alkaa vuotojaan erittelemään, mutta kerronpa nyt kuitenkin. Siis se, mitä tänään tuli, oletettavasti limatulppa tai osa siitä oli sellainen sitkeän kurkusta köhityn limaklöntin oloinen aika kirkas " hyytymä" . Mulla siinä ei ollut verta tai mitään rusehtavaa.
Kannattaa soittaa neuvolaan tai äippäpolille, jos sulta tulee enemmän veriseen viittaavaa vuotoa. Usein, jos paikat alkaa aueta, niin esim kohdun suulta voi tulla vuotoa. Ja mua on ainakin neuvottu soittamaan kaikissa veriseen viittaavissa vuototapauksissa näillä viikoilla äitiyspolille.
Nyt illalla on tullut muutama kipeä supistus taas... Otin Panadolia ja kohta lähden lämpimään suihkuun. Toivottavasti tämä tästä taas rauhoittuisi ja onneksi suppareiden väli oli melkein puolituntia!
Sippu
Nyt tulppa pimslooraan!!! :) Ei saa vielä synnyttää!!!!! Tulkaahan kertomaan sit väliaikatietoja jos nyt synnytys meinaa käynnistyä!!
jännät paikat täällä. kukakohan sen vaavan saa seuraavaksi syliinsä?! oij. miten ihana ajatus, oma vauva.. <3
täällä on ollu niin aktiivista populaa viikon aikana, että huh:) mut hauskaa on lukea! oon käyny monta kertaa joka päivä lukemassa, mut sit ku saanu kaikki luettua,ei oo enää jaksanu kirjotella. hihi.
mitäs kaikkea olikaan.. hmm.
siru ja mörötin oli muistaakseni saikulla. lepäilkäähän nyt rauhassa:)
queenin mainos-juttu oli herättäny hilpeyttä, ja niin herätti mussakin. se lactal-mainos saa karvat nousemaan pystyyn. ärf. just nimenomaan se alapää.. miks pitää sanoo niin? mua on yleensä myös ärsyttäny kaikki allways ja libresse-mainokset.. nyt en oo kiinnittäny niihin huomiota, kun ei tarvi onneks vähään aikaan kärsiä menkoista. vain vauvat kiinnittää mun huomion.
mulla on alkanu taas herkistelyvaihe.. ja väsymys tullu takasin. voisin nukkua vaan:D niin, siis vauvathan saa silmät vetisiksi. hyvä etten oo viel käyny töissä parkumaan,kun päivittäin siellä asioi pikkusia:)
no lähellä on ollu.. heheh.
mikäköhän juttu se olikaan täällä pari päivää sitten,kun sai mut herkistymään? pitää lueskella noita pinoja läpi, jos muistais sitte.
suipolla oli ihania kuvia!! wau. tollasia mäkin haluan.
tapaamisesta oli ollu puhetta, mäkin kyllä mielellään tulisin mukaan:) ei vaan välttämättä elokuussa onnistu:/ no mutta katsellaan. kuulostaa hyvältä.
fio kärsii hiivasta. inhottavaa. toivottavasti lähtee pian pois! hassua muuten, tajusin vasta et mehän mennään melkein samoilla viikoilla:) oon jotenki ajatellu et sä oot paljo pidemmällä. mähän kirin sua viikolla, kun ultrassa tuli viikko lisää. ja sulla oli kans hyviä ultrakuulumisia:) onnea niistä. senkin tajusin, et ollaan kai melko saman ikäsiäkin. kylläpäs mulla meni kauan ennen ku sen huomasin:)
muillakin oli hyviä ultrakuulumisia, kaikille onnittelut niistä:)
ja viipuli oli saapunut tänne puolelle! paljon onnea! ihanaa odotusta! :)
juuh.. nää nyt tuli ihan ulkomuistista.. oli paljon mitä piti kommentoida mut en muista enää..kukas muu olikaan tällanen samanlainen lahopää? siru? en oo varma.. tuntuu kyl oikeesti et pari aivosoluu on lähteny jollekki etelän matkalle,toivottavast ne palaa takasin vauvan synnyttyä, etten jää tällaseks tampioks. :D
makkaralle, tai siis kyrsälle:D, piti viel sanoa, et oon kyl kateellinen tost sun hemmottelupäivästä.. mäkin kaipaisin tollasta:)
juu,nyt meen takas makuuasentoon ja oottelen jos toi masukki ilmottelis itestään taas:) selällään tuntuu parhaiten..
myös isukkilainen sai sunnuntaina tuntea ekaa kertaa monotukset kädellä:) oli ihanaa:)
lara ja " osku" 21+1 (ja maha, joka alkaa pikkuhiljaa näyttämään jo kunnon vauvamasulta, vaikkakin vielä aika pieni on)
Heipä hei pitkästä aikaa!
Moni ei varmaan minua muistakkaan, mutta luulisin että quiero3 ainakin muistaisi, koska LA:t oli vieretysten eli melkeinpä samat.
Keskiraskauden " hyvän" olon alkaessa mulla kirjoittelut jäi vähiin, kun tuli kaiken näköistä puuhaa eikä sitten toisaalta vielä halunnut keskittyä vauvajuttuihin sen kummemmin.
Nyt taas synnytyksen lähestyessä (yllätys yllätys) oon välillä käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia. Oli pakko tulla kommentoimaan tuohon quiero3 raskauteen... nimittäin aika jännästi sattui että meille on kanssa tulossa iso vauva!!
Mullahan alkoi maha kasvamaan jo silloin viikolla 16 ja neuvolassa vaan sanovat että ei se ensisynnyttäjällä oo vasta kuin turvotusta, mutta kuinkas ollakkaan se " turvotus" on vaan kokoajan kasvanut =).
Puolen välin jälkeen mulla se sf mitta sitten pomppasi sinne ylälaitaan ja painoa alkoi tulla kilon viikko vauhtia =/.
Siitäkös ne neuvolassa riemastuvat ja pistivät minut sokerirasitukseen ja ylimääräseen ultraan kokoarvioon... no vauvan kooksi laskettuna aikana, viikolla 30 arvioitiin 4200g plus miinus 200 =) että ei mikään pienonen ja jos sitten vielä yliaikaseksi menee niin krääks!
Viime viikolla mulla sf mitta oli 35 ja verenpaine vähän kohollla, jonka takia oonkin sitten joutunut mittauttaan sitä ahkerasti, mutta ei oo onneksi ollut muutosta.
Huomenna ois sitten se viimenen neuvolalääkäri ja saa nähä laittaako ne minutkin sinne äippäpolille tarkempaan syyniin. Itse kyllä haluaisin uusia sen kokoarvion että tosiaan sitten ois varmaa että mahtuu tulemaan alakautta. Mulle neuvolassa ovat tätit jo vähän veikanneet etteivät maha päästää yli lasketun ajan ellei sitten tuu sitä ennen...
Suppareita on kyllä tullut jo ihan kiitettävästi ja välillä aika napakoitakin. Siinäkin mielessä jännä nähä huomenna onko ne saaneet mitään aikaseksi...
Tämä nyt oli ihan tällasta omaa napaa ja mukava tietää että muillakin on iso maha, kun tuntuu että kaikki kauhistelee tuota minun masun kokoa =)
Rentouttavia ootus aikoja kaikille ja enköhän minäkin tässä loppuajan roiku täällä, kun tuppaa välillä olemaan hiukan tekemisen puutetta =)
Niki rv 36+3
kiirusta on ollut, mutta olipakko tulla toivottaan Viipuli ja pikkupikku tervetulleeks tänne o-puolelle, kyllä täällä on ootettukin jo:)))
olipa ihana kuulla että ultrassa näkyi nyytti ja kaikki on hyvin :)
mulla on ultra vasta 7+2 ja nyt menossa 5+4.
nyt väsyttää ja pitää painua pehkuihin nightnight:D
Ensinnäkin fiolle tsemppiä tuon hiivan karkoitukseen. Eiköhän se noilla vinkeillä lähde.
Queen ja muut, täällä myös yksi, jonka vitutuskäyrä nousee kummasti juuri noiden samojen mainosten kohdalla! :D Miksi oi miksi puhutaan alapäästä? Tulee ihan mieleen oma äiti, joka selvitti kukista ja mehiläisistä silloin kun olin ala-asteikäinen. Huhhuh!
Mörötin, mitäs teet työksesi? Onneksi sait saikkua! Silloin pitää levätä, kun kroppa sitä kaipaa, hyvä että et vain yrittänyt sinnitellä väkisin puolikuolleena töissä. Oma terveys (ja varsinkin kun on vielä toisenkin hyvinvoinnista huolehdittava) menee minusta töiden edelle.
Ja oma napanen: kävin sitten eilen ostamassa äitiyspöksyt ja äitiyspaidan henkkamaukalta. Sellaiset mukavat strechfarkut, joissa on sellainen valtava vyötärökappale :D No, eihän se paidan alta näy ja mikä parasta, EI PURISTA. Muuten kyllä kaikki housut mahtuu päälle, mutta vyötärö kiristää epämiellyttävästi. Kyllä minä vielä noilla " tavallisilla" vaatteillakin menen joitakin viikkoja, mutta jos sama meno jatkuu, niin ei enää kovin kauaa saata pitää noita.
Viime yö oli kauhea. En tiedä, olinko syönyt jotain huonoa, mutta n. puoli kaksitoista yöllä, juuri kun olin saamassa unenpästä kiinni, niin alkoi mahasta vääntämään aivan yllättäen. Piti oikein juosta vessaan ja siellä sitten varmaan vartin oksensin ja istuin tyhjentämässä suolta! :ppp Hirveä tärinä ja heikotus tuli vielä siihen päälle. Aamulla ei sitten mitään. Tuntuu, että olen paremmassa voinnissa kuin pitkiin aikoihin! En todellakaan ymmärrä, mistä oli kyse. Mietin, että " kroppa puhdistautui jostain huonosta aineesta" . Voisikohan johtua siitä keksipaketista, minkä vedin naamariin eilen...
Ajattelin pikästä aikaa lähteä lenkille. Tuskin viitsin yksin käydä millään pitkällä lenkillä, mutta jos nyt edes vähän pääsisi ulkoilemaan.
Han ja Pööpötin 13+0