Mua ärsyttää tällä palstalla tämä asia...
Ärsyttää, kun jos täällä palstalla joku vaikka sanoo että aikaa mennä mäkkäriin, niin heti tullaan kommentoimaan että "MIKSI? Ostaisit mieluummin kaupasta ne hamppariaineet ja tekisit itse ne hampurilaisesi,tulee paljon parempiakin itsetehtyinä!", mutta mistä te voitte tietää tuleeko itsetehdyistä parempia? Joku voi olla ihan surkea kokki, eikä todellakaan tule itsetehdyistä parempia. Tai joku voi tykätä juuri niistä mäkkärin hamppareista, tai saarioisten makaronilaatikosta, tai pakastepizzasta tai valmis kääretortusta tai mistä vaan. Ei aina itsetehty ole parempaa. Ja miksi tämä "itsetehty on parempaa"- pätee vain ruokaan? Seuraavan kerran kun joku kertoo menevänsä vaikka h&m:ään ostamaan uudet farkut, niin minä kommentoin sitten siihen että "MIKSI?! Menisit mieluummin kangaskauppaan ja tekisit ne farkut itse! Tulee paljon hienommatkin itsetehtynä!" Viis siitä onko aloittaja hyvä vai paska käsitöissä....... ÄRSYTTÄVÄÄ :D!
Kommentit (27)
Juurikin näin, kuten ap sanoi. Mun mielestä ja mun perheen mielestä mäkkärin hampparit on paljon parempia kuin kotona tehdyt. On ruokia, jotka itsetehtynä on parempaa, mutta hampurilaisateria. Sama pätee muuten pizzaan. Itse tehty pizza ei ole yhtä hyvää kuin pizzeriasta haettu.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:38"]
Juurikin näin, kuten ap sanoi. Mun mielestä ja mun perheen mielestä mäkkärin hampparit on paljon parempia kuin kotona tehdyt. On ruokia, jotka itsetehtynä on parempaa, mutta hampurilaisateria. Sama pätee muuten pizzaan. Itse tehty pizza ei ole yhtä hyvää kuin pizzeriasta haettu.
[/quote]
Mun mielesä itsetehty pizzakin on kyllä hyvää, mutta IHAN erimakuista kuin pizzerian pizza. Melkeimpä eri ruokalaji. Joten jos mun tekee mieli pizzerian pizzaa, niin silloin todellakin tekee mieli sitä, eikä mitään itsetehtyä versiota! Ap
joillekin se hampurilaisella käynti on myös ihan erityinen ja harvinainen juttu. Ite kävin tällä viikolla kolmesti Hesburgerissa, eikä todellakaan oo tapana edes kerran kuussa.. mutta kävin poikien kanssa niin, että jokainen sai olla mukana ihan yksin ja saivat valita, mihin mennään syömään... Yleensä me kuitenkin tehdään ne hampurilaiset ihan itse. :)
Mutta totta, että tosi monia asioita, ei kannata sanoa, jos ei halua, että joku besserwisser tulee sanomaan, että se olis kyllä fiksumpi tehdä näin..
Itse tekemisen arvostus on Suomessa poikkeuksellisen suurta. Suomi ei todellakaan ole palveluyhteiskunta. Ravintolassa "saa" itse hakea salaatin ja palauttaa astiat. Kuka kehtaisi kertoa tilaavansa ammattilaisen pesemään kodin ikkunat? Mikä on suurempi ylpeyden aihe kuin itse palasista koottu omakotitalo?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:42"]
joillekin se hampurilaisella käynti on myös ihan erityinen ja harvinainen juttu. Ite kävin tällä viikolla kolmesti Hesburgerissa, eikä todellakaan oo tapana edes kerran kuussa.. mutta kävin poikien kanssa niin, että jokainen sai olla mukana ihan yksin ja saivat valita, mihin mennään syömään... Yleensä me kuitenkin tehdään ne hampurilaiset ihan itse. :)
Mutta totta, että tosi monia asioita, ei kannata sanoa, jos ei halua, että joku besserwisser tulee sanomaan, että se olis kyllä fiksumpi tehdä näin..
[/quote]
Näinpä. Olisi se lapsillekin ehkä vähän tylsää, jos KAIKKI ruoka pitäisi aina vaan tehdä kotona ja syödä sen saman ruokapöydän ääressä. Mun lapset ainakin rakastaa niitä kertoja, kun mennään vaikka ihan vaan sinne mäkkäriin syömään hampparia ja samalla saa leikkiä siellä leikkipaikalla. Se on pienelle lapselle oikeasti pieni "elämys" jo sellaisenaan (jos sitä ei siis ihan jokaviikko tee). Mun mielestä on jotenkin ankeaa, jos koskaan ei voi mennä mihinkään kun aina vaan "itsetehty on parempaa ja terveellisempää!".
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:38"]
[/quote]
Mun mielesä itsetehty pizzakin on kyllä hyvää, mutta IHAN erimakuista kuin pizzerian pizza. Melkeimpä eri ruokalaji. Joten jos mun tekee mieli pizzerian pizzaa, niin silloin todellakin tekee mieli sitä, eikä mitään itsetehtyä versiota! Ap
[/quote]
Huomaa että AP ei selvästikään osaa laittaa ruokaa jos jopa hyvien pizzojen teko on noin hankalaa :)
Toki se itse tekeminen vaatii paljon enemmän panostamista (resepti, harjoittelu, raaka-aineiden hankkiminen ja valmistus), kun taas valmiiseen pöytään on helppo mennä. Mutta kun ruoanlaitosta tulee rutiini niin niistä pizzoistakin saa pian parempia kuin naapurin karvakäsien lätyistä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:38"]
[/quote]
[/quote]
Huomaa että AP ei selvästikään osaa laittaa ruokaa jos jopa hyvien pizzojen teko on noin hankalaa :)
Toki se itse tekeminen vaatii paljon enemmän panostamista (resepti, harjoittelu, raaka-aineiden hankkiminen ja valmistus), kun taas valmiiseen pöytään on helppo mennä. Mutta kun ruoanlaitosta tulee rutiini niin niistä pizzoistakin saa pian parempia kuin naapurin karvakäsien lätyistä.
[/quote]
Noniin, just tätä :D Ihan näin sivuhuomautuksena sanottakoon, että mun mieheni on ammatilaan keittiömestari joten kyllä, meillä todellakin on maittavaa ruokaa kotona, mutta kun joskus vaan tekee mieli muutakin kuin sitä ITSETEHTYÄ... Aarg!
Minua ärsyttää se, että mielipidettä ei saa sanoa. Heti se poikki tälläisiä aloituksia. Uskokaa jo, että myötäily ei synnytä keskustelua.
Kyllä, kulta minuakin ärsyttää ihan sama asia...miten tähän sitten vastaa. Niin minuakin, miten siihen sitten vastaa kuten myös minua jne...
Mä teen mielestäni parempaa pitsaa kuin yksikään paikallinen pitseria tai valmispitsa on. Silti viimeisen vuoden aikana olen ostanut luvattoman monta valmispitsaa, enkä ole tehnyt niitä itse.
Samoin mulla on varmaan joku pahemman luokan hormonivaje, koska tykkään Hesen juustohampparista. Mun tekee niitä vähän väliä mieli. Ja se kurkkudippi, ai että se on hyvää.
Ne jotka tarttuvat täällä tuollaisiin asioihin, ovat yleensä niitä, jotka eivät oikeasti tee mitään. Makaavat yli satakiloisina sohvalla ja syövät sipsiä ja haukkuvat muita, että itselle tulisi paha olo.
Tai sitten niitä, jotka eivät osaa nauttia elämästään ollenkaan eivätkä koskaan helpottaa omaa arkeaa. Kanki perseessä kulkevat kylillä valittamassa kuinka päiväkodissa annetaan lapsille pullaa, se on niin epäterveellistä, että lapset sairastuvat niistä.
Tee ihan miten lystäät ja hehkuta tuollaisia tekojasi. Ne saavat hymyn niiden huulille kuin mä ja ne jotka alkavat valittamaan, mustaavat omaa elämäänsä muiden tekojen takia, kun märisevät täällä tuntemattomien elämästä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:53"]
Minua ärsyttää se, että mielipidettä ei saa sanoa. Heti se poikki tälläisiä aloituksia. Uskokaa jo, että myötäily ei synnytä keskustelua.
Kyllä, kulta minuakin ärsyttää ihan sama asia...miten tähän sitten vastaa. Niin minuakin, miten siihen sitten vastaa kuten myös minua jne...
[/quote]
Ei omia mielipiteitä tarvitsekaan aina sanoa. Jos minä sanon, että tekee mieli kerroshampurilaista ja aion tänään sellaisen syödä, niin en kaipaa siihen "MIKSI, tekisit itse, paljon parempaa, minä en IKINÄ käy pikaruokaloissa!!"- kommenttia. Ei se ole keskustelua, että arvostellaan ja "tuputetaan" omia mielipiteitä. Ei aina tarvitse sanoa mitään, ja jos pikaruokalat on sulla boikotissa niin ei tarvitse sellaisiin keskusteluihin edes osallistua. Ja tämä pätee muihinkin asioihin kuin pikaruokaloihin.
" joku kertoo menevänsä vaikka h&m:ään ostamaan uudet farkut,"
Ap. kaista on vapaa vastaa tähän nyt sitten niin, että tähän voi vielä vasta niin, että se tuo keskusteluun jotakin uutta. Ole hyvä!
Totta. Miksi ihmeessä alkaa korostamaan sitä, miten itse tekisi asian ja miten se oma ratkaisu on se ainoa oikea.
En mä ainakaan edes aukaise sellaisia keskusteluja, jotka näyttävät jo etusivulla siltä ettei kiinnosta. Miksi jotain sellaista viherpiipertäjä, joka hakee kaiken ruokansa omalta maalta, kiinnostaa avaus jostain valmisateriasta? Miksi edes vaivautua avaamaan sellaista linkkiä mistä puhutaan asiasta mitä kyseinen ihminen inhoaa?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:53"]
[/quote]
Ei omia mielipiteitä tarvitsekaan aina sanoa. Jos minä sanon, että tekee mieli kerroshampurilaista ja aion tänään sellaisen syödä, niin en kaipaa siihen "MIKSI, tekisit itse, paljon parempaa, minä en IKINÄ käy pikaruokaloissa!!"- kommenttia. Ei se ole keskustelua, että arvostellaan ja "tuputetaan" omia mielipiteitä. Ei aina tarvitse sanoa mitään, ja jos pikaruokalat on sulla boikotissa niin ei tarvitse sellaisiin keskusteluihin edes osallistua. Ja tämä pätee muihinkin asioihin kuin pikaruokaloihin.
[/quote]
Anna nyt sitten esimerkki mitä voisin vastata, että keskustelu etenee jouhevasti.
Vain aloittajalla on oikeus olla narsisti. Hänen totuus on se pyhä totuus, jota pitää levittää kuten evankeljumia.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:59"]
Ap. kaista on vapaa vastaa tähän nyt sitten niin, että tähän voi vielä vasta niin, että se tuo keskusteluun jotakin uutta. Ole hyvä!
[/quote]
siis mitä? Siihen voi vastata vaikka että "kiva, millaiset meinasit ostaa? Pillit vai leveät? Tummat vai vaaleat?", TAI "Mulla on h&m:n slim-fit farkut, ne on olleet tosi hyvät!" TAI "älä osta ainaakan niitä X farkkuja, mulla on ollut ne mutta ne menetti heti muotonsa!"
Oletteko ihan tampioita? Ap kirjoittaa, että jos hän sanoo syöneensä mäkkärissä, niin heti alkaa tulemaan viestiä, että mikset tehnyt itse. Miksi tällä palstalla ei saa kertoa tehneensä jotain, ilman että joku tulee kertomaan miten asia olisi oikeasti pitänyt tehdä?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:59"]
[/quote]
siis mitä? Siihen voi vastata vaikka että "kiva, millaiset meinasit ostaa? Pillit vai leveät? Tummat vai vaaleat?", TAI "Mulla on h&m:n slim-fit farkut, ne on olleet tosi hyvät!" TAI "älä osta ainaakan niitä X farkkuja, mulla on ollut ne mutta ne menetti heti muotonsa!"
[/quote]
Ok
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 15:07"]
Oletteko ihan tampioita? Ap kirjoittaa, että jos hän sanoo syöneensä mäkkärissä, niin heti alkaa tulemaan viestiä, että mikset tehnyt itse. Miksi tällä palstalla ei saa kertoa tehneensä jotain, ilman että joku tulee kertomaan miten asia olisi oikeasti pitänyt tehdä?
[/quote]
Onko tämä facebook?! Eikö siellä kerrota omasta erinomaisesta elämästä?! Menen hampurilaiselle. Nauti hampurilaisestasi...kiitos! Olipa mielenkiintoinen keskustelu. Sirpa, Pirkko ja Teppo-setä tykkää.
Minua taas joskus täällä ärsyttää, kun toisia ärsyttäminen tuntuu ärsyttävän niin ärsyttävän paljon.