Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisat keskellä viikkoa***

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi suloinen tyttövauva maanantaina 24.7. hiukan keskipäivän jälkeen. Tytön strategiset mitat olivat 51 cm ja 3918 g eli varsin kookas pikkuneiti.

Synnytys oli helppo ja nopea. Heräsin aamuyöstä noin klo 4 lieviin suppareihin, mutta nukahdin uudelleen. Kuudelta heräsin siihen, että vatsa oli aivan sekaisin. Myös supistukset olivat tihentyneet ja kipeytyneet. Tiesin jo siinä vaiheessa, että synnytys olisi lähellä ja tulisi etenemään nopeasti. Sairaalassa olimme yhdeksältä ja siirryimme samantien synnytyssaliin. Haikaranpesään emme päässeet, sillä se oli tupaten täynnä. Synnytyssaliin päästyäni olin jo tosi kipeä. Kätilö tarkisti kohdunsuun tilanteen ja olin jo silloin kahdeksan senttiä auki. Synnytystä haluttiin kuitenkin hieman lykätä, jotta antibioottitippa ehtisi antaa vauvalle riittävän suojan, joten siinä vaiheessa sain ensin spinaalin (joka ei auttanut) ja heti perään epiduraalin (joka auttoi silmänräpäyksessä). Tämän jälkeen jäin lepäilemään tunniksi ja kaikki kivut katosivat. Noin tunnin kuluttua tunsin, että lapsivedet olivat menneet. Samalla supparit taas alkoivat kipeytyä merkittävästi. Kätilö tarkisti kohdunsuun tilanteen ja kertoi, että saan aloittaa ponnistamisen samantien. 10 minuutin ponnistamisen jälkeen maailmaan putkahti 9 pisteen tyttö.

Osastolle pääsimme pari tuntia myöhemmin. Aluksi hieman hätäännyin, kun minulle kerrottiin, ettemme saisi minkäänlaista perhehuonetta vaan joutuisin tavalliselle osastolle. Tässä vaiheessa tunteet ottivat ylivallan ja itkin miehelleni sitä, että halua jäädä yksin sairaalaan. Olin niin asennoitunut siihen, että saisimme viettää ensihetket yhdessä perheenä, joten panikoiduin ajatuksesta jaetusta kahden hengen huoneesta ja miehen tuen puutteesta. Pari tuntia myöhemmin saimme kuitenkin kuulla, että saisimme yhden tavallisen huoneen perheemme käyttöön. Tämän kuultuani pystyin taas nauttimaan ihanasta uudesta nyytistäni.

Oloni synnytyksen jälkeen oli aivan mahtava. Sanoin kätilöllekin, että voisin aivan hyvin tästä kävellä samantien kotiin. Meidät olisi kotiutettu jo eilen, mutta esikoisen b-streptokokki-infektion vuoksi lastenlääkäri halusi, että jäämme varmuuden vuoksi vielä yhdeksi vuorokaudeksi sairaalaan. Ihan hyvä niin, sillä eilen tyttö istui lähes koko päivän rinnalla tilailemassa maitoaan, joten sairaalassa se oli paljon helpompaa kuin mitä kotona. Kättärillä näyttäisi olevan muuten nyt tosi ruuhkaista, joten ilmeisesti siitä syystä laittavat halukkaita nopeasti kotiin. Kyllähän se minulle sopi oikein hyvin.

Nyt olemme siis kotona ja tyttö voi erittäin hyvin. Lastenlääkärin suosituksesta annan hänelle hieman lisämaitoa jokaisen imetyksen yhteydessä, sillä oma maidontuotantoni ei vielä vastaa isokokoisen vauvan tarpeita ja tytön paino on lähtenyt liian rajuun laskuun. Nyt siis annan hyvillä mielin hieman korvikettakin ja perjantaina menemme neuvolaan mittaamaan painon ja toivomme, että paino ei enempää laskisi.

Kyllä on mahtava olo! Olen niin onnellinen tuosta ihanasta nyytistä, hyvin menneestä synnytyksestä ja tästä kaikesta!! Toivon teille kaikille ihania viimeisiä raskausviikkoja ja paljon tsemppiä tuleviin koitoksiin. Kirjoittelen kuulumisiamme taas jossakin vaiheessa!!

Onnellinen Pepper + tytär 2 pvä

Vierailija
22/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon onnea Pepper tyttösen johdosta koko perheelle,samoin hirmuset tsemitykset babybellille huomiseen koitokseen... oi että alkaa enempi haluu ite nyyttii tuhisemaan kun lukee miten muille putkahtelee..:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Babybelille tsemppiä huomiseen sektioon. Nyt alkaa pukata tyttöjä maailmaan.

Opemamma

Vierailija
24/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Kretukka

Nyt on taas pyllötetty kyynärpäät maassa ja kitketty rikkaruohoja ja asennettu nurmikon reunanauhaa - omapahan saanu Nekkukin olla ylösalasin.

Vierailija
25/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ode71, ottaisin noi sun yölliset oireet itselleni mistä hinnasta vaan! Meikäläisellä kun on menkkamaisen kivuliaat supistukset johtaneet muutaman tunnin päästä synnytykseen. Ja nyt kärvistelen täällä aivan raivona, kun mitään ei tapahdu ja TAAS on kauhea helle. Mulla oikeesti leikkaa kohta kiinni, niin vihanen ja kiukkunen oon koko ajan. A-P-U-A!!!

ONNEA MATKAAN BABYBEL!!! Palailehan pian kertomaan ihanista nyyteistä :o)

PEPPER JA TYPY; Hirrrrmuisen paljon ONNEA!! Voi kunpa pääsisin pian tuntemaan tuon saman euforisen tunteen, joka sinulla on parhaillaan meneillään. Ihan kyynel vierähti, kun ajattelen kuinka lähellä synnytys itselläkin on. Ihana kuulla, että kaikki sujui hienosti!

Kunpa tosiaan tämä odotus jo loppuisi. Taisin eilisessä viestissäni olla hyvällä tuulella ja tänään kun myrskyn merkki... Eniten säälin noita pieniä tyttöjäni, jotka saa olla koko ajan varpaillaan, kun äippä karjuu aivan käsittämättömistä asioista. Onneksi eivät ole lasista tehtyjä ja pyrin kyllä heti tyynnyttyäni selvittämään miksi olen niin hirmuisen kiukkuinen ja kireä koko ajan.

Taidanpa mennä kylmään suihkuun ja keittää vaikka kupillisen kahvia. Jospa mieli vähän piristyisi.

Kirppu ja masun asukki 39+1

Vierailija
26/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea, että kaikki oli mennyt niin hyvin. Tuli aivan mahtava tunne! Paitsi siitä, että ruuhkaa pukkaa Kättärillä... Saa nähä, missä siivouskomerossa minä sitten synnytän. Tuo yhteisen huoneen järjestäminen oli myös hienoa palvelua heiltä. Aika monelle Pesään ilmoittautuneelle ystäväperheelle on tuollainen ruuhkassa järkätty, jos oikeat perhehuoneet ovat tupaten täynnä. Pääasia on yhdessäolo kuitenkin. Jakselkaa hyvin ja käy kertomassa kuulumisianne!

Ja Babybelille kovasti rentoja ajatuksia ja voimia huomiseen!

Pumpuli

Vierailija
27/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA TYPYlle!

ONNEA PEPPER:ille!

PEUKUTUKSET BABYBELLille, että kaikki sujuis hyvin!

Kovin malttamattomaksi alkaa oma olo tulla, kun näitä vauvauutisia lukee. Voikun mun " vuoronumero" pitäis tällä kertaa paremmin paikkansa eikä mentäis 42 viikolle ja toivottavasti haikarassa on silloin tilaa, kun lähtö tulee ja isovanhemmat ehtivät ajoissa esikoista hoitamaan. Paljon toiveita, saa nähdä miten käy.

-E rv38+2 & esikoinen 1v4kk

Vierailija
28/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitokset kaikille tsempityksistä.

Kretukka: Juu, huomenna menen sairaalaan. Aamulla klo 6.30 pitäisi reippaana ilmoittautua sairaalalle sektiota varten. Aika vähiin jää siis yöunet jo aikaisen heräämisen takia jos ei muuten valvota.

Perhehuoneista: täälä ekks:ssa ei ole perhehuoneita ollenkaan. Mutta kaksosperheille järkätään kuulemma yhden hengen huone, jossa isä voi olla vähän enemmän läsnä kuin 3 hengen normaalihuoneessa. Ja luulen kyllä että kaikki apu onkin tarpeen kun leikkauksesta toipuu, ei ne kätilöt ja hoitsut ehdi koko ajan miun kahta vauvaa olla hoitamassa, saapi isä autella :)

Ja taas voisi yrittää lepäillä kun vielä on mahdollisuus.

Babybel ja muksut rv 27+6

Vierailija
29/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viikoilla 37+6 tässä kuitenkin mennään ;)

Babybel

Vierailija
30/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pepperille! Vauvantuoksuinen arki pääsee alkamaan.

Tsemppiä Babybelille huomiseen.

Tylsistyttää niin, että en jaksa enempiä hölistä. Ehkä myöhemmin. Jaksuja kaikille. Kukahan on seuraava? :)

Jamssa rv37+4

Vierailija
31/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todella ihanaa kuulla että kaikki meni noin hyvin lopulta.

Babybelille tsemppiä huomiseen ja tuleville päiville...

Oih, täällä iskee malttamattomuus ja kova mietiskely koska olisikaan se meidän vuoro... :)

MrsKole 36+5

Vierailija
32/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pepper, ja kaikki muutkin vauvansa jo saaneet! Ihanaa lukea näitä vauvauutisia! Tsemppiä Babybel, sulla on jännä päivä huomenna! Tähän mennessä kaikki täällä ovat saaneet vauvansa ennen laskettua päivää (onhan vielä heinäkuu). Kukahan on eka, joka vielä laskettuna aikana on yhtenä kappaleena.

Ja omaa napaa: Tänään olin taas neuvolassa, kaikki hyvin paitsi hb oli tippunut, nyt 116. Rautaa pitäisi syödä päivittäin, tylsää, mulla obsidanit aiheuttaa ummetusta. Kuivattuja luumuja ja jotain leseitä naamaan vaan, josko auttais. Fiilis vaihtelee tylsistyneestä ja laiskasta energiseen. Eilen oli puuhapäivä. Nyt juuri väsyttää ja tympii, vieraita tulee illalla, eikä jaksais kestitä.. ehkä se tästä.

Toisaalta odottaa synnytystä, että näkisi jo sen oman vauvan. Toisaalta taas ei ole ihan vielä valmis. Vauvan tavarat alkaa olla paikallaan, ja vaunut ja turvakaukalo odottavat. Sänkyä ei ole sentään vielä pedattu. Yhtenä yönä olin tosi kipeänä, jomotusta alavatsalla ja selässä. Nyt taas ihan hyvä olo. Jännittää, koska itsellä alkaa jotain tapahtua. Kahden vai neljän viikon päästä? Poistun nyt takavasemmalle, yritetään jaksaa nämä viimeiset viikot!

Mantse 37+3

Vierailija
33/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIKKU_RUU????? oletko käyny näytillä äitipolilla, oletko synnyttämässä, mikä on tilanne???? *huolissaan*

Vierailija
34/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva-arki pyörähtänyt odotetusti käyntiin, mamma ravaa minuutin välein tsekkaamassa poikaa :)

On näköjään ilta/yövirkkunen tuo poika ;D ärmukiva!

e&t

Vierailija
35/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan menossa tän mahan kanssa uimarannalle...

Jotain menkkatuntemuksia oli, mutta ne katosi eli jospa niitä sieltä uimareissulta löytyisi...

Pia

Vierailija
36/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kuitenkin Isosti Onnea Pepperille ja TsemppiHalit babybellille! Hyvin se mene.

Sitten omaa napaa..ja paljon! Neuvolasijaistäti oli juuri sitä mitä pelkäsinkin. Tökkäsi kärpäsenkevyesti kerran mahaa, ja sanoi hymähdellen " joo kuule, kyllä mä luulisin että se selkä on nyt hei täällä oikeella" , njoo..potkut tuntuu silti myös siellä oikeella ja koko muun ajan on selkä ollut vasemmalla..

sitten.." sulla on kuule hei nyt tää hemppa taas laskenu, syötkö rautaa?" minä siihen että joo, syön.. johon tää älykäs täti " no, voiskohan niitä ottaa kaks päivässä?" ja mistähän minä sen tietäisin.. Nyt kotona urkin netistä lääketiedot, ja kyllä niitä voi ottaa sen kaks päivässä, mutta maha kyllä heittää volttia. Hb oli nyt vaan 104!:(

Ja vanha täti aina laski vauvan pulssin, nyt kuulin dopplerista pu-dum, pu-dum, pu-dum, jonka jälkeen täti sanoi, " kauheen hyviltä hei kuulostaa, kyllä mä luulisin että sillä on kaikki ihan hyvin" ..

ja sitten kitos hei.

Perkele! lisäksi piirtelin itse sf-käyrää neuvolakorttiin ja merkkasin korttiin että nyt oli 4h:n pissa jne... Kamala kiukku!!

Ja tietenkin vanha täti palaa töihin vasta 28.8 (eli mun la:na).. jos lapsi syntyy sitä ennen toi tyhmä tuurari tulee meille kotiin, enkä kyllä luota tohon pätkääkään...

grr...

häivyn ulos kiukkuamaan

keru ja kersa 35+2

Vierailija
37/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerutus: miten kauan olet tuota rautaa syöny? meinaan miula meni reilu kk ennen kun se alko näkymään verikokeessa, omassa olossa se kyllä tuntui jo alta viikon käytön jälkeen. Nyt sainki luvan vähentää sitä rautaa kun hb oli jo noussu 125.... mutta kahta tabua päiväs ei miun massu kyllä tuota obsidania kestäs, nyt jo vetää mahan niin löysäks ettei aamupäivästä uskalla koskaan minnekään lähteä...

Vierailija
38/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calathea!

Vierailija
39/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepperille onnittelut tytöstä!!! Olipas ripeä synnytys.

Babybelille oikein kovasti peukkuja huomiselle. Kyllä se hyvin menee. Minä se varmaan joudun sitten hätäsektion kokemaan, kun B-vauva perätilassa ja alakautta yritetään.

Minäkin kärsin koko viime yön unettomuudesta ja jonkinasteisista supistuksista, jotka eivät kuitenkaan olleet vielä sen tyyppisiä että lähtö olisi lähellä.

Tylsyys ja levottomuus vaivaa, ja kaikenlaiset oudot asiat pyörii mielessä. Näin oli myös viime raskaudessa, että mielialat heitteli lopussa ihan härän pyllyä. Ilmeisesti kuuluu loppuraskauden riemuihin että uni kevenee ja mieli tosi herkkä.

Uskoisinpa, että loppuviikosta saadaan paljon vauvauutisia, siis Babybelin lisäksi. Jotenkin tuntuu että monet eloiset syntyvät ajoissa.

Vierailija
40/52 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsemppiä babybel..

tulin vaan pikaisesti onnitteleen.......

..ikarus..