Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmiset, jotka ova "käveleviä tietokirjoja"

Vierailija
07.11.2020 |

Tietävät aina aiheesta kuin aiheesta kaiken. Varmasti on hyvä muistikin heillä, mutta ihmetyttää se, miten voi samantien muistaa jotain ihme juttuja tyyliin avaruudesta tai toisaalta historiasta tai mikroasltouunin synnystä.

Onko tällainen ihminen ihan "normaali"?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun perheestä löytyy kaksi tällaista. Mies ja poika. On ihan käsittämätöntä miten muistavat suunnilleen kaiken mitä ovat joskus opetelleet. Sitten ihmettelevät, miten minä en muista jotain, jota on opetettu yläasteella. Ihan kivoja tyyppejä kyllä.

Ehkä miehet ovatkin luonnostaan parempimuistisia tällaisissa asioissa kuin naiset. Nimittäin sekin henkilö joka mulla on mielessä on mies. Ap

Voi kristus nyt taas.

Vierailija
22/49 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttää viisaat henkilöt. Tyhmät on just parhaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muakin jos en tietäis mistään mitään.

Vierailija
24/49 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Ns. kirjaviisas. Tietää paljon pintatietoa, mutta ei pysty syventämään keskustelun tasoa. Yleensä ärsyttävä pätijä jonka pitää laukoa tuota tietouttaan joka väliin.

Vierailija
25/49 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tiedän ihmistyypin. Tietävät tosiaan ihan uskomattoman määrän aivan turhaa nippelitietoa, jota kukaan ei ole koskaan kysynyt. Ja auta armias jos kerrankin erehdyt kohteliaana kuuntelemaan heidän papatustaan, siitä selityksestä ei loppua tule. Ihan kuin nelivuotiaita! Kamalaa, introvertin painajainen.

Siis joo varmaan tämmöisen tyypin äiti jaksaa kuunnella sitä selitystä, mutta kertokaa niille lapsile ajoissa ettei muut jaksa kuunnella. Ketään ei kiinnosta!

Olen paljon lukeva introvertti ja tietenkin kerron suunvuoron saadessani tiedemaailman löydöistä aihetta koskien jos puhutaan tieteestä. Kun puhutaan julkkiksista tai tutusta pahaa selän takana niin olen vaiti.

Myönnän sen, etten ole haluttua seuraa. Edes Facebookissa ihmiset eivät jaksa väitellä kanssani koska perustelen väitteeni ja käytän nimenomaan tiedettä perustelun aiheena.

Sitten minulle suututaan ja blokataan kun ei tuntevat itsensä loukatuksi kun osoittaa heidän virheensä. En minä ilkeyttäni osoita vaan siksi, ettei ihminen jaksa eteenpäin selittäen asiaa, jonka osa tajuaa pajunköydeksi.

Vierailija
26/49 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän tietoa on muistissa, niin sitä pinnallisempi ja turtuneempi mieli on.

Mieli on siitä ihmeellinen värkki, että se märehtii vuosi ja vuosikymmeniä samoja asioita yhä uudestaan ja uudestaan jolloin siitä tulee mekaaninen toistokone.

Ja mitä enemmän mielellä on tietoa, sitä rajoittuneempi se on.

Mieli joka ei ole tiedon vanki eikä orja elää alati nykyhetkessä, vailla aikaa.

Ne todella fiksut ja paljon tietävät ihmiset, jotka tiedän, ovat kaikkea muta kuin mekaanisia toistokoneita. Todella syvällisiä, ajattelevia ja uutta luovia ihmisiä.

Kaikki ajatteleminen on pintapuolista, syvällistä ajatuksia, ajattelemista ei ole olemassa.

Vierailija
27/49 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen sinua ärsyttävä ihminen on käyttänyt sen ajan hyödyllisemmin mikä sinulla on vuosien ajan kulunut Playstationia pelatessa. 

Vierailija
28/49 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen henkilö, eikä ole montaa kaveria.

Ja joo,on F-diagnoosi.

Olen yrittänyt tavoista eroon,vaan ei ne lähde kuin hetkeksi ja sitten taas vahingossa alkaa monologi tms.

Ja ahmin tietoa joka ikinen päivä.

Vierailija
29/49 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joku on sisäistänyt peruskoulufysiikan ja huomauttaa, kun joku puhuu ihan pehmoisia.

Se tuntuu ärsyttävän.

"Minä en syö säteilevää mikroruokaa!"

"Ei se mikroruoka säteile, se lämmitetään korkeataajuisilla radioaalloilla eivätkä ne radioaallot ruokaan jää."

"Mikä professori sinä luulet olevasi?"

Vierailija
30/49 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä siinä oli se seikka, joka ärsyttää?

Se, että muut eivät saa suunvuoroa, koska tämä yksi on tietävinään kaikesta kaiken paremmin kuin kukaan muu. Ap

Mihin muut sitä suunvuoroa tarvitsevat silloin jos yhdellä on tietoa? Jos puhutaan vaikka Jupiterin kuista, niin kyllä minusta on mielenkiintoisempaa, jos joku osaa luetella neljä isointa, kuin että joku toinen pähkäilee että onkohan Jupiterilla kuita.

Ja kyllä, itsellenikin on tuota yleissivistystä vähän kertynyt, ja näkisin sen ihan suorana seurauksena siitä, että tykkään kuunnella itseäni viisaampien ihmisten juttuja.

Entä jos kuulijaa ei kiinnosta tietää? Esim. mua henkilökohtaisesti ei kiinnosta yhtään, montako kuuta Jupiterilla on ja mitkä niiden nimet ovat. Valitettavasti.

Vierailija
31/49 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että muut eivät saa suunvuoroa, koska tämä yksi on tietävinään kaikesta kaiken paremmin kuin kukaan muu. Ap

Mihin muut sitä suunvuoroa tarvitsevat silloin jos yhdellä on tietoa? Jos puhutaan vaikka Jupiterin kuista, niin kyllä minusta on mielenkiintoisempaa, jos joku osaa luetella neljä isointa, kuin että joku toinen pähkäilee että onkohan Jupiterilla kuita.

Ja kyllä, itsellenikin on tuota yleissivistystä vähän kertynyt, ja näkisin sen ihan suorana seurauksena siitä, että tykkään kuunnella itseäni viisaampien ihmisten juttuja.

Entä jos kuulijaa ei kiinnosta tietää? Esim. mua henkilökohtaisesti ei kiinnosta yhtään, montako kuuta Jupiterilla on ja mitkä niiden nimet ovat. Valitettavasti.

Minua taas vastaavasti eivät kiinnosta tosi-tv-aiheiset keskustelut. En ole kuitenkaan koskaan ajatellut, että toisten pitäisi lopettaa tosi-TV:stä puhuminen seurassani.

Vierailija
32/49 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas vastaavasti eivät kiinnosta tosi-tv-aiheiset keskustelut. En ole kuitenkaan koskaan ajatellut, että toisten pitäisi lopettaa tosi-TV:stä puhuminen seurassani.

En minäkään ole ajatellut, ettei tiedefaktoista saa puhua seurassani. Kyllä niistä saa puhua. Mutta en ehkä jaksa kuunnella kovin intensiivisesti, jos joku kertoo esim. siitä Jupiterin kuiden lukumäärästä. Eikä minulla ole siihen aiheeseen mitään lisättävää, sanottavaa eikä kommentoitavaa.

Pitää varmaan selvennykseksi lisätä, etten ole AP.

Vierailija
33/49 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan jos ärsytän. Mutta maailmassa on hirveästi jännittäviä ilmiöitä ja asioita ja minusta on kiva ottaa niistä selvää. Olisi mukava kuulla jutuista, jotka sinua kiinnostaa - eniten olen nimittäin oppinut kuuntelemalla asioista enemmän tietäviä. On mahtavaa, kun joku on ihan täpinöissä jostain ja osaa vielä kertoa siitä. :)

Vierailija
34/49 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ihmiset millä ei ole mitään pohjatietoja mistään. Suurin osa ihmisistä on tätä sorttia.

Vierailija
35/49 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ärsytä, jos joku tietää paljon asioista, vaan se, jos ei osaa lukea sosiaalista tilannetta eli milloin se tietomäärän esiintuominen on hyvä juttu.

Vierailija
36/49 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen varmaan tämmöinen ärsyttävä tietäjä. Mulla on hyvä muisti ja päähän jää kaikkea nippelitietoa. Voin keskustella oikeastaan mistä tahansa eli niin tieteen uusimmista ilmiöistä kuin vaikka myös Kardashianeista. En koe kuitenkaan olevani minkään alan asiantuntija vaan enemmänkin semmoinen ”jokapaikanhöylä” ja tietokilpailuissa pärjääjä. Mun miestä ärsyttää, kun tiedän ”kaiken” ja olen aina ”neuvomassa”. Mua taas ärsyttää, että tietämystäni kyseenalaistetaan.

Vierailija
37/49 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus?

Vierailija
38/49 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollainen ja aloittajan kysymykseen vastauksena ei, en ole normaali :D Yritän olla hiljaa useimmiten, mutta joskus innostuessa lähtee lapasesta.

Vierailija
39/49 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää ihmiset millä ei ole mitään pohjatietoja mistään. Suurin osa ihmisistä on tätä sorttia.

Samoin. Maailman ärsyttävintä kun ihan perusasioita ei tiedetä. Ilmeisesti peruskoulussakin on keskitytty johonkin ihan muuhun kuin asiaan, kun yksinkertaisimmatkin asiat on ihan hepreaa. Mediasta seurataan vaan temppareita tai ei yhtään mitään. Ylpeillään sillä, etten ehdi katsoa tv:tä tai seurata mistään mediasta politiikkaa tai muitakaan asiauutisia. Sitten hämmennytään uusien tieliikennelakien tai ihan minkän vaan virallisen tiedon ääressä. Pahimmillaan märistään, että sain sakon kun kukaan ei ole minulle kertonut uudesta säännöstä!

Mulla on työkaveri, joka ylpeilee sillä, että ei insinöörikoulutuksensa aikana pyrkinyt saamaan hyviä koetuloksia, vaan selviämään minimituloksella, nuuri ja juuri riman yli. Eikä ketään ne numerot todistuksessa edes kiinnosta! Joo eI. Mutta työntekemisessä nämä tietoaukot valitettavasti näkyvät ihan päivittäisellä tasolla. Ja me muut sitten paikataan.

Vierailija
40/49 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat enemmän kiinnostuneita asioista ja systeemeistä ja naiset taas ihmisistä.  Siksi miehet rassaavat autoa ja naiset lähettävät joulukortit ja työmarkkinatkin ovat tyystin eriytyneet.

Miehillä on parempi yleistieto kuin naisilla tiettävästi em. syystä ja koska miehet tarvitsevat tietoa kilpaillessaan statuksesta. TV:n paneeliohjelmissa hassusti on aina se yksi miikanousiainen tai tuomaskyrö joka muistaa ne ikivanhat urheilutuloksetkin ja totta kai mies joka kerta.  Det är samma sak. Itsellä hiukan samaa vikaa.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/unique-everybody-else/201209/wh…

Naiset luulevat median vuoksi, että heidän vahvuutensa ovat huonompia vahvuuksia, kuin miesten vahvuudet, vaikka eivät oikeasti olekaan. Siksi naisten pitää pyrkiä "tekniikan asiantuntijoiksi" yms. Asiat on arvotettu - parempi kielitaito ei ole niin hyvä asia, kuin parempi tekniikan osaaminen jne.. Siksi pyrkimys naisilla on "parempaan". Mediahan korostaa juuri sellaisia juttuja, että tässä on koodarinainen, tämä nainen taas opiskelee teknillisessä yliopistossa yms.. Lähtökohta on koko ajan se, että naisetkin tekee "miesten asioita", siksi, että "miesten asiat" on arvotettu paremmiksi, se on kuitenkin täysin sairasta.

Kokonaan eri asia edellisestä on sitten se puoli, että naisia ei saa väheksyä siinä mitä tekevät, oli sit vaikka koodaamista tms..

Valitan siis siitä, että asiat on arvotettu paremmiksi ja huonommiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän