Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huolehditko vanhenevista appivanhemmistasi?

Vierailija
27.02.2014 |

Teetkö pieniä tai isompia palveluksia kuten joku varaston siivous tai verhojen vaihto tai vaikka jouluvalojen laittaminen paikalleen ja pois ja lehtien haravointi ym. pihatyöt, joihin he eivät enää kykene ja mitä nyt voikaan olla. Vai onko jokainen mielestäsi  palveluksia velkaa vain omille vanhemmilleen?

Auttaako puolisosi puolestaan sinun vanhempiasi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion auttaa heitä yhtä paljon kuin he on auttaneet mua, eli en yhtään kertaa.

Omia vanhempiani saatan sitten autellakin, saman verran kuin he mua lasten kanssa eli sen pari viikonloppua vuodessa ;)

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
22/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ne on sanoneet etten kuulu perheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat ovat eläkkeellä ja kykenevät itse kaikkiin noihin hommiin. kyllä heillä kävisi aika pitkäksi jos joku muu kaikki perusaskareet tekisi. Ja toisekseen asuvat kaukana, samoin kuin omat vanhemmatkin. Kaikki sisarukseni asuvat samalla paikkakunnalla kuin vanhempani, samoin miehen sisarukset asuvat samalla paikkakunnalla kuin hänen vanhempansa. Bensa on sen verran kallista että kauhean usein ei voi kyläillä.

Vierailija
24/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luultavasti.. Kohtelevat välillä ikävästi, eivät tule lasten synttäreille jne mutta sitten oman tyttärensä lapsen kanssa voivat puuhailla jotain juuri silloin, kun olisi heidän poikansa lapsen juhlat. Heidän tytär perheineen asuu aivan vieressä, mutta silti soitetaan meille kun pitää katolta putsata lehdet jne. Ja kysessä ihan kunnossa olevat alta 60 vuotiaat ihmiset. Appiukko vaan niin saamaton ja laiska. Ja olisihan se kohtuutonta että samassa taloudessa asuvat tytär ja vävy hoitaisivat taloa, jossa ilmaiseksi asuvat.. Jep. Välillä katkeroittaa katsella kuinka toisia hyysätään.

Vierailija
25/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen muutaman kerran kuussa palveluksia, joista ei ole minulle suurta vaivaa. Jos kyseessä on tehtävä, johon palkkaisin apua (kuten pihatyöt ja remontit), ajattelen, että appivanhemmat voivat kustantaa sen itsekin. Sama juttu omien vanhempieni kanssa.

Vierailija
26/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat asuvat ilmaiseksi omistamassamme asunnossa. Heillä on käytössään minun ostama auto. He käyvät kustannuksellamme etelässä kerran vuodessa. Mieheni haluaisi kustantaa heille myös siivoojan, mutta anopille ei kelpaa. Enempää en aio vaivaa nähdä. Heillä on myös tytär, joka ei laita rikkaa ristiin vaikka anoppi hoiti tyttären lapsen käytännössä kokonaan ikävuosina 1-7. Meidän lapsiin ei ole mitään kiinnostusta eikä apua meille päin ole koskaan tullut missään muodossa. 

Vierailija
27/27 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää pihatöitä, joten sellaisia ei ainakaan tule tehtyä. Palkatkoon vaikka partiolaisia siihen hommaan.