Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalorien laskeskelu on täysin turhaa

Vierailija
27.02.2014 |

jos ihminen harrastaa liikuntaa ja omaa terveen ruokahalun. Sanon koska itse laskin vuosia, jolloin ruokasuhteeni oli perseestä. Jatkuva kalorien ajattelu on merkki syömishäiriöistä ja mielenterveysongelmista, ajattelen nyt.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 09:22"]

No mulla tuli läskiä kun hoidin käytännössä yksin vauvaa ja olin iltaisin niin poikki kun vauva nukahti, etten jaksanut helliä itseäni millään muulla kuin ruoalla.

[/quote]

Nää on taas niin näitä "nyyh nyyh"-vastauksia. No kun vauva, mies, työ läpälää..Ite ootte ruuan suuhunne tunkenut, oma valinta. Ei ole miehen tai vauvan syy.

[/quote]

No onko joku muuta sanonut, että joku työnti ne ruuat alas. Vaan että rentoutui sen ruuan kanssa, eli tietää että omaa vikaahan se on.

Sä oot oikeassa elämässä varmaan todella kuivaa seuraa.

Vierailija
22/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 09:22"]

No mulla tuli läskiä kun hoidin käytännössä yksin vauvaa ja olin iltaisin niin poikki kun vauva nukahti, etten jaksanut helliä itseäni millään muulla kuin ruoalla.

[/quote]

Nää on taas niin näitä "nyyh nyyh"-vastauksia. No kun vauva, mies, työ läpälää..Ite ootte ruuan suuhunne tunkenut, oma valinta. Ei ole miehen tai vauvan syy.

[/quote]

Joo, ja se oli ihan hyvä valinta koska syömisestä sai iloa. Parempi niinpäin kuin hajota siihen väsymykseen koliikkivauavan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman dieetit on laiskojen hommaa. Liikkuu runsaasti ja monipuolisesti ja syö tarpeeksi proteiinipitoisesti, niin pysyy kroppa kunnossa. Välillä voi herkutellakkin ja oluetkin nauttia. Mistään ei tarvitse luopua.

Vierailija
24/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:09"]

[/quote]

[/quote]

No onko joku muuta sanonut, että joku työnti ne ruuat alas. Vaan että rentoutui sen ruuan kanssa, eli tietää että omaa vikaahan se on.

[/quote]

Sä oot oikeassa elämässä...voi lässyn lässyn. Joo joo olen kuivan kesän orava, kun en saa mitään kiksejä ruuan mättäämisestä suuhun.

Vierailija
25/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sä oot oikeassa elämässä...voi lässyn lässyn. Joo joo olen kuivan kesän orava, kun en saa mitään kiksejä ruuan mättäämisestä suuhun.

[/quote]

Otan osaa. :D Lähinnä kuulostat ärsyyntyneeltä. Suosittelen sulle nimenomaan sitä mässäyspäivää edes joskus, tai sitä että opettelet nauttimaan jostakin.

Vierailija
26/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorien laskeminen = itseluottamuksen ja -tuntemuksen puutetta :D

..ja myös terveellisen ravitsemuksen tietouden puutetta. Koska kalori ei ole kalori, vaan miten herkästi se läskiksi kropassa muuttuu, riippuu ruuan laadusta. Kaloriajattelu ei auta syömään terveellisesti eikä saavuttamaan optimaalista kehonkoostumusta ja hyvinvointia.

ap

Vierailija
27/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:23"]

Kalorien laskeminen = itseluottamuksen ja -tuntemuksen puutetta :D

..ja myös terveellisen ravitsemuksen tietouden puutetta. Koska kalori ei ole kalori, vaan miten herkästi se läskiksi kropassa muuttuu, riippuu ruuan laadusta. Kaloriajattelu ei auta syömään terveellisesti eikä saavuttamaan optimaalista kehonkoostumusta ja hyvinvointia.

ap

[/quote]

Olen eri mieltä.

Esimerkiksi kalorilaskuri.fitä käyttäessä tulee kyllä tieto siitä miten paljon kasviksia,vettä sekä kuituja tulisi päivittäin minimissään saada.

Sen mukaan muotoutuu ruokaympyrä.

Olen itse ainakin hyvin tyytyväinen ko. palveluun.

Ja mä voin huomattavasti huonommin ennen kaloreiden laskemista.

Vierailija
28/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 09:22"]

[/quote]

[/quote]

Joo, ja se oli ihan hyvä valinta koska syömisestä sai iloa. Parempi niinpäin kuin hajota siihen väsymykseen koliikkivauavan kanssa.

[/quote]

Minä lähdin koliikkivauvan kanssa vaunulenkille, koska se helpotti lapsen oloa huomattavasti enemmän kun minun syöminen. Itsekin jaksoin paremmin, kun pidin verensokerin tasaisena säänöllisillä aterioilla ja sain liikuntaa. Ihan vaan vinkkinä muiden koliikkivauvojen äideille.

Vierailija
29/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeaa on tajuta että kaikki ihmiset ei ole tässäkään suhteessa samanlaisia?

Toiset ei osaa syödä oikein ilman apua, toiset osaa. Avulla tarkoitan esim kalorilaskureita, ruuan punnitsemista, ravitsemusterapeuttia.

Ihan turha siitä on tuntea mitään ylemmyyttä tai paremmuutta että on aina ollut normaalipainoinen. Kiva juttu mutta toisilla on sen kanssa hakemista. Entä sitten?

Voisiko ap kertoa pointtinsa? Toisten haukkuminen vai?

t: 15 (entinen ylipainoinen)

Vierailija
30/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 09:16"]

No ei ole turhaa, se on ainoa keino päästä läskistä eroon oikeesti.

[/quote]

Anteeks mitä? Siis laskemallako sä hävität kalorit? :D

Mä oon aina kuluttanut kalorit liikkumalla, en laskemalla niitä.

Vierailija
31/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Otan osaa. :D Lähinnä kuulostat ärsyyntyneeltä. Suosittelen sulle nimenomaan sitä mässäyspäivää edes joskus, tai sitä että opettelet nauttimaan jostakin.

[/quote]

Ihan oikeasti nyt. On olemassa myös kultainen keskitie. Vain läskit nauttii elämästä ja on lepposia tuuban länkyttämisen ihan oikeasti ärsyttää vielä suklaalevyn nauttimisen jälkeenkin.

Läskit saa ihan rauhassa kuittailla kuivasta elämästä, mutta kun vähän antaa takaisin jo saa ämpäristä lapiollisen hiekkaa silmille.

Vierailija
32/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:30"]

[/quote]

[/quote]

Nimenomaan. Lasken, että syön vähemmän kuin kulutan. Yksinkertaista matikkaa.

t: -15 kg tiputtanut laskemalla.

Vierailija
33/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ihan oikeasti nyt. On olemassa myös kultainen keskitie. Vain läskit nauttii elämästä ja on lepposia tuuban länkyttämisen ihan oikeasti ärsyttää vielä suklaalevyn nauttimisen jälkeenkin.

Läskit saa ihan rauhassa kuittailla kuivasta elämästä, mutta kun vähän antaa takaisin jo saa ämpäristä lapiollisen hiekkaa silmille.

[/quote]

Sulla taitaa olla joku läskifobia. :) Ainakin jaksat kärtsätä heistä.

Vierailija
34/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 09:35"]

Äiti opetti aikoinaa lautasmallin ja säännöllisen ateria rytmin, ohjasi liikkumaan ja nukkumaan tarpeeksi. Sitä noudattamalla olen pysynyt normaalipainossa koko pienen ikäni.

[/quote]

Kunhan olet keski-ikäinen, saattaa tulla yllätyksiä. Toivotaan toki, ettei niin käy.

[/quote]

Ai niinkun, että kesk-iässä ne lautasmallit muuttuu, lautasen halkaisija muuttuu 24cm --> 28cm ja liikunnan tempo laskee sekä iltaisin pari lasia viiniä ku ei nukuta koska Keski-ikä?

Vierailija
35/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä kävin päivällä kyllä vanuttelemassa sen koliikkivauvan kanssa. Iltaisin olin niin puhki, niin rikki että jos oli jokin tauko en kerta kaikkiaan jaksanut mitään muuta kuin syödä. Vähät välitin tuliko läskiä vai ei, se oli siinä hetkessä täysin yhdentekevää. Lapsi oli huonouninen myös sitten kun pahin alkoi olla ohi, söin itselleni noin 10 -15 kg ylimääräistä sen noin puolentoista vuoden aikana. Käytin nuorena aikuisena kokoa 36 ja ihmettelin miten kukaan voi koskaan päästää itsensä plösöksi :D. Noh, elämä opettaa.

Vierailija
36/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jaa, kun mä luulin että se juju on se mitä laittaa suusta sisään sekä se mitä kuluttaa.

Nykyään laihduttaminen kai onnistuu vain netin ja muiden laskureiden avulla :/

Vierailija
37/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jaa, kun mä luulin että se juju on se mitä laittaa suusta sisään sekä se mitä kuluttaa.

Nykyään laihduttaminen kai onnistuu vain netin ja muiden laskureiden avulla :/

[/quote]

No miten monella tavalla tuon voi ymmärtää? Eikös se juju ole nimenomaan siinä?

Laskuri ja netti on todella kätevä lisäväline tuohon ruokavalion muutokseen.

Vierailija
38/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:40"]

No miten monella tavalla tuon voi ymmärtää? Eikös se juju ole nimenomaan siinä?

Laskuri ja netti on todella kätevä lisäväline tuohon ruokavalion muutokseen.

[/quote]

Vain niille joilla ei oma kroppa ja älli pelaa.

Säälittävää. Ihmiset ei osaa katsoa terveyttään ITSE vaan pitää olla opettaja. Kai sä söisit itsesi hengiltä jos ei olisi nettiä?

Vierailija
39/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:56"]

Säälittävää. Ihmiset ei osaa katsoa terveyttään ITSE vaan pitää olla opettaja. Kai sä söisit itsesi hengiltä jos ei olisi nettiä?

[/quote]

Ilmeisesti hoikkuus ja ruuan säätely ei kuitenkaan auta tuohon sun kilometren päähän säteilevään henkiseen pahoinvointiin? Jos et ruoan kanssa tarvikaan apua, niin tuohon voisi joku apu olla tarpeen?

Vierailija
40/77 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:56"]

[/quote]

Ilmeisesti hoikkuus ja ruuan säätely ei kuitenkaan auta tuohon sun kilometren päähän säteilevään henkiseen pahoinvointiin? Jos et ruoan kanssa tarvikaan apua, niin tuohon voisi joku apu olla tarpeen?

[/quote]

Kyllä. Ydinpommi kaikkien kykenemättömien niskaan. Jalostuu rotu jolla on omaa älliä ja tahto, osaa säädellä syömistään ilman internettiäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan