Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa hyviä läppäreitä

Vierailija
27.02.2014 |

Niin elikkäs olis hakusessa semmonen perushyvä läppäri. Pitäs pystyy maksamaan laskuja, kattomaan netistä leffoja, muokkaamaan kuvia ja pelailemaan näitä facebookkipelejä ilman ongelmia/hidasteluita ja kuunnella musiikkia youtubesta.. (pelien pyörittämiseen tarvitaan varmaankin hyvä näytönohjain..?) Hintaa sais olla korkeimmillaan 600e. Ja se, että toimii moitteettomasti vielä sen parin vuoden käytön jälkeen !! Onko teillä kokemuksia hyvistä läppäreistä? Tai onko joku hyvä merkki? Onko myöskin jotain "älä vaan sorru tähän merkkiin/ tähän läppäriin" -kokemusta? Itsellä on nyt pari vuotta vanha miniläppäri käytössä ja huono ostos oli..!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oookei.. Mikä Windows kasissa mättää? :o ap

Vierailija
42/54 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei, jos teillä on kone joka on kestänyt yli parin vuoden käyttöä (pyörittää youtubevideot ja fb-pelit parin vuoden käytön jälkeen), niin kertokaa tähän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pelittänyt vanha Macbook moitteettomasti jo kahdeksan vuotta, en voi kuin suositella! Todellakin hintansa arvoinen. Jos ei ole varaa ostaa uutena, niin pari vuotta vanhoja saanee käytettynä jo ap:nkin budjetilla.

Vierailija
44/54 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:40"]Mulla on pelittänyt vanha Macbook moitteettomasti jo kahdeksan vuotta, en voi kuin suositella! Todellakin hintansa arvoinen. Jos ei ole varaa ostaa uutena, niin pari vuotta vanhoja saanee käytettynä jo ap:nkin budjetilla.

[/quote]

Oletko pystynyt noin vanhaan koneeeseen tekemään kaikki päivitykset yms? Kun joku täällä sanoi että jostakon macbookista piti luopua kun mikään selain ei enää pelittänyt

Vierailija
45/54 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Niin, ja vaihdettiin koska noin vanhaa ei saanut enää päivitettyä... (Tuntemattomasta syystä ei saatu päivitettyä sen käyttistäkään) Kaikki nettiselaimet ei toimi sillä enää lainkaan. Mutta kone itsessään on ihan ok vieläkin. 

[/quote] "

Vierailija
46/54 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/54 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:40"]Mulla on pelittänyt vanha Macbook moitteettomasti jo kahdeksan vuotta, en voi kuin suositella! Todellakin hintansa arvoinen. Jos ei ole varaa ostaa uutena, niin pari vuotta vanhoja saanee käytettynä jo ap:nkin budjetilla.

[/quote]

Oletko pystynyt noin vanhaan koneeeseen tekemään kaikki päivitykset yms? Kun joku täällä sanoi että jostakon macbookista piti luopua kun mikään selain ei enää pelittänyt

[/quote]

Mulla toimii vielä selaimet ja muut hyvin ja päivitykset on pystynyt tekemään ihan normaalisti, mutta huomaa kyllä, ettei koneen suorituskyky riitä enää kunnolla raskaiden nettisivujen avaamiseen, jos auki on kauhean monta välilehteä. Muistia olen päivittänyt kerran ja käyttöjärjestelmää pariin otteeseen. Ihan uusinta käyttistä tähän ei enää pysty asentamaan, joten varmaan parin vuoden sisään joudun vaihtamaan uuteen koneeseen. Sen verran tyytyväinen olen ollut, että ehdottomasti hankin uuden macin, joka toivottavasti kestää yhtä pitkään kuin tämä nykyinenkin.

Vierailija
48/54 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenovo! Ostin Gigantista ja maksoi ööö jotain 300-400e. 15-tuumainen näyttö eli just sopiva sarjojen ja leffojen katteluun (ei telkkaria mullakaan). Käyttöiästä en osaa sanoa, kun tää on ollut mulla vasta 8kk, mutta hyvin on pelittänyt. Windows 8 on kyllä vähän outo ja ärsyttävä, mutta kai siihenkin pikkuhiljaa oppii...

ÄLÄ OSTA HP:tä! Mulla HP:n läppäri yhtäkkiä vaan simahti 3 vuoden käytön jälkeen, ja liikkeen mies (ei sieltä liikkeestä ostettu, eli ei ollu hänellä ns. oma lehmä ojassa) sano että ihan normaali läppärin käyttöikä! o_O Ja hän tosiaan mainitsi Lenovon yheksi hyväksi merkiksi kun kyselin mitä merkkejä suosittelis. HP oli tosiaan ärsyttävän äänekäs, toooosi pitkään piti järkyttävää hurinaa, ku lentokone olis lentoon lähdössä =D

Ei HP:lle, KYLLÄ Lenovolle! :)

Vierailija
49/54 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HP:tä en minäkään suosittele. Ovat selvästi heppoisempia ja muovisia verrattuna muihin koneisiin. Itsellä on tällä hetkellä edullinen Asus, joka on mielestäni ollut ainakin minun yksinkertaisiin tarpeisiini ihani hyvä. Asukseen päädyin koska siinä oli moniin muihin läppäreihin verrattuna pitkä, kahden vuoden takuu. Monessa halvassa läppärissä takuu on vain 12 kk. Lisäksi Asus valmistaa itse komponentit koneen sisään eikä tilaa niitä ulkopuoliselta toimittajalta. Mielestäni tätä voi pitää jonkinnäköisenä laadun takeena.

Vierailija
50/54 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen valkoinen on hyvä! Aika pieni ja matala.

Vierailija
51/54 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme vuotta vanha Lenovon (Thinkpad Edge) läppäri ja hyvin toimii vieläkin. Kyseinen läppäri siis vain reissu ja viihdekäytössä (leffojen katselun, tekstinkäsittely ja netti).

Vierailija
52/54 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macbook pro ja noita myy käytettynä vihreä omena netissä. Kyseiset koneet ovat tarkistettu ja huollettu mcaressa/vihreässä omenassa. Itse ostin oman macbook pro:ni vihreästä omenasta 760€:lla. Sit olisi tietenkin vaihtoehtona fujitsu-siemens amilo, semmoisen ostin 2007 uutena hintaan 790€. Sitten olisi acerin miniläppäri, jos sellaisia on enään. Itse ostin sellaisen 480€:lla uutena.

Vierailija
53/54 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
54/54 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 00:33"]Niin elikkäs olis hakusessa semmonen perushyvä läppäri. Pitäs pystyy maksamaan laskuja, kattomaan netistä leffoja, muokkaamaan kuvia ja pelailemaan näitä facebookkipelejä ilman ongelmia/hidasteluita ja kuunnella musiikkia youtubesta.. (pelien pyörittämiseen tarvitaan varmaankin hyvä näytönohjain..?) Hintaa sais olla korkeimmillaan 600e. Ja se, että toimii moitteettomasti vielä sen parin vuoden käytön jälkeen !! Onko teillä kokemuksia hyvistä läppäreistä? Tai onko joku hyvä merkki? Onko myöskin jotain "älä vaan sorru tähän merkkiin/ tähän läppäriin" -kokemusta? Itsellä on nyt pari vuotta vanha miniläppäri käytössä ja huono ostos oli..!

[/quote]

http://www.vihreaomena.net/

Tuolta voit suoraan tilata hyviä, tarkistettuja ja huollettuja macbookkeja, ipadeja, maccejä ja iphoneja. Itsekkin tuolta tilasin 15 tuumaisen 500gb kovon ja polttavan dvd/cd aseman omaavan macbook pron joka on 2008 vuoden lopun versiota. Just päivitin mavericsin kyseiseen koneeseen. Tuolta tosiaan lähtee halvalla hyviä läppäreitä, halvimmat menee nopeasti. Tuolla on ollut ihan käypiä macbookkeja jopa 500€:lla