Kuunteleeko puhelimet oikeasti
Aika hämmentävää.
Tänään juttelimme automatkalla vaimon kanssa että pitäisikö piha asfaltoida.
En ole katsonut netistä mitään aiheeseen liittyvää.
Nyt on alkanut tulla puhelimeen mainoksia asfalttifirmoilta jotka koskee pihan asfaltointia.
Aika oudolta tuntuu.
Kommentit (52)
Käyttämällä amerikkalaisten vakoilujärjestelmiä kuten androidia, ios:ää, facebookia, googlea, whatsuppia ym hyväksyt, että amerikkalaiset saavat valvoa kaikkea tekemistäsi. Siis ihan kaikkea. Onhan kiinalaiset ja venäläisetkin koittaneet jotain pientä vakoilua harrastaa ja siitä on aina noussut iso meteli. Amerikkalaiset kuitenkin kertovat valvonnasta käyttöehdoissa, joten amerikkalaisten täysivaltaista valvomista ei kai siitä syystä kutsuta varsinaisesti vakoiluksi, koska käyttäjä hyväksyy ehdot käyttämällä amerikkalaisten ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken maailman salaliittoteorioita ei kannata uskoa.
Mikä salaliitto? Se lukee ihan (epä)selvästi käyttöehdoissa, jotka joudut hyväksymään, jos käytät esim androidia tai googlea
Minulla ei ole puhelimessa googlea muutakuin gmail, tuleeko ne sitten sitä kautta? Ihmetyttää muutenkin kyllä miksi jatkuvasti google pyytää hyväksymään ehtoja jos hakee jotakin ja varsinkin jos sieltä kieltää jotakin on viikon päästä taas sama kysely.
Minulle kävi tänään kylmäävä juttu;
sanoin pojille, että ensi viikolla laitan kyllä teidät luovuttamaan verta xxx-kauppakeskuksessa kun se on tärkeää. 15 min. kuluttua avasin puhelimen ja siinä oli mainos kyseisen ostoskeskuksen veripalveluun (En ole siis noilla sivuilla käynyt)
Aina naurattanut kun joku on tohkannut tämmöisestä
Mutta, sattumaako? Enpä usko...
Vieläkö joku hämmästyy tästä? Ihan normisettiä jo vuosien ajan.
Minä ostin lapsuudesta tuttuja Kellog's muroja tossa parisen viikkoa sitten. Ekaa kertaa sitten 80-luvun lapsuuteni.
Mainitsin asiasta teini-ikäiselleni, että nämä Kellogsit oli mun lempimuroja lapsuudessa.
Samana iltana YouTuben feediini tuli dokumentti Kellog's murojen perustajasta.
En ole IKINÄ ELÄMÄSSÄNI katsonut mitään Kellogsiin liittyvää yhtään mistään. En tiennyt heidän historiasta yhtään mitään. Toki klikkasin tuon dokkarin ja katselin sitä jonkun aikaa. Tämä dokumentti ei ole voinut tulla feediini mistään muusta kuin siitä, että puhelimeni kuunteli mua. Olen myös aina valmiiksi kirjautunut sisään gmailiin ja youtubeen eli ei tarvi kuin klikata äppi auki, niin olen jo sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku hämmästyy tästä? Ihan normisettiä jo vuosien ajan.
No kyllä minä hämmästyin ja kauhistuin kamalasti.
Poika sanoi niinkuin sinä, että normisettiä
Vierailija kirjoitti:
Facebook ja Google on ainakin myöntänyt kuuntelevansa.
Ei ole myöntänyt vaan nimenomaan kieltänyt. Sehän tästä niin törkeää tekeekin, kuinka nämä firmat aivan kirkkain silmin valehtelevat.
Ei nykyään tarvitse kuin ajatella jotain ja kun menet youtubeen tulee ehdotuksiin video tai mainos siitä. Mahdotontako?
Minulla on mittatilaustyönä suunniteltu ohut lyijylaatikko tai kuori puhelimelle.
Sitä on testattu ja ei kuulu ja ei käytännössä kykene edes seuraamaan.
Minulla on tähän patenttikin teetettynä.
Olen insinöörin tytär. melkein insinööri itsekin, mutten ole.
Ap ei ollut netissä kertomansa mukaan
Jutteli kotona poikiensa kanssa
Google on antanut niin paljon että käyttäköön tietojani ihan vapaasti.