Kuunteleeko puhelimet oikeasti
Aika hämmentävää.
Tänään juttelimme automatkalla vaimon kanssa että pitäisikö piha asfaltoida.
En ole katsonut netistä mitään aiheeseen liittyvää.
Nyt on alkanut tulla puhelimeen mainoksia asfalttifirmoilta jotka koskee pihan asfaltointia.
Aika oudolta tuntuu.
Kommentit (52)
Senpä takia ne on älykännykät. Tajuavat mistä puhutaan.
Anroid puhelin kuuntelee varmasti ja yhdistää googlen avulla oikeille sivuille. Puhelimelle pitää asentaa suitset eli ei anna kaikkeen lupia.
Minun ainakin kuuntelee.
Räpelöin viime viikolla kännykkääni ja meni jotenkin pieleen, puuskahdin vähän epäselvästi "haista p aska" ja katso - puhelin alkoi oitis etsiä tapasreseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ne kuuntelee.
Kenen.Luvalla?
Kyllä kuuntelevat, mutta tätä aineistoa ei voida käyttää sinua vastaan, vaikka tunnustaisit kaikki mahdolliset rikokset maan ja taivaan välillä.
Tekoäly hallitsee maailmaa kohdentaen mainoksia niitä tarvitseville joka on ihan hyvä. Saman verran niitä mainoksia tulee ja on parempi että saa mainoksia on asioista joista on kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ne kuuntelee.
Kenen.Luvalla?
Sinun itsesi antamalla luvalla.
Millä tavoin auttava puhelin auttaa? Olisin halunnut jonkun auttavan ostosten kantamisessa mutta ei siitä auttavasta puhelimesta ollut apua. Vieläpä iPhone kyseessä.
Kyllä ne kuuntelevat ja lähettävät mainoksia sen mukaan. Puhelimesta voi poistaa mikrofoninkäyttöoikeudet esim googlelta ja muilta sovelluksilta, niin voi ainakin leikkiä, etteivät ne enää kuuntele.
Ihmeesti vaan tässä viikonloppunakin kun puhuin kaverin kanssa (ihan siis livenä) eräästä hyvin tuntemattomasta bändistä, niin mainoksissa pomppasi esiin aivan toisessa asiayhteydessä vaate, jossa printtinä osa bändin nimestä. Ja tämä sana on niin harvinainen, ettei tule sattumalta vastaan.
Kyllä kuuntelee. Olen jo jossain aikaisemmassakin ketjussa kertonut kuinka miehen kanssa puhuttiin, että olisi mielenkiintoista yöpyä joskus Pohjoisessa niissä pikkumökeissä, joista voi tarkkailla karhuja kun ne tulee lähelle syömään. Jopas alkoi tulla mainoksia jostain Kuusamon karhunkierroksesta.
Muitakin vastaavia on tapahtunut.
Tottakai. Googlella on pitkään ollut tämä toiminto, sieltä 2010-luvun alkuvuosikymmeniltä ainakin. Siri toinen samanmoinen. Periaatteessa ne saa poiskytkettyä, mutta siellä taustalla, niin. Vähän kuin kamerat kaikissa älylaitteissa, koskaan ei voi olla ihan varma — onhan tavalliset rikollisetkin näitä toisinaan hyödyntäneet.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Googlella on pitkään ollut tämä toiminto, sieltä 2010-luvun alkuvuosikymmeniltä ainakin. Siri toinen samanmoinen. Periaatteessa ne saa poiskytkettyä, mutta siellä taustalla, niin. Vähän kuin kamerat kaikissa älylaitteissa, koskaan ei voi olla ihan varma — onhan tavalliset rikollisetkin näitä toisinaan hyödyntäneet.
*alkuvuosilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ne kuuntelee.
Kenen.Luvalla?
Edward Snowdenin mukaan puhelin vakoilee minua vaikka otan virrat pois päältä puhelimesta. Miten sen vakoilun voi estää?
Mulla kans tapahtuu vastaavia juttuja koko ajan. Ja iphone on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ne kuuntelee.
Kenen.Luvalla?
Edward Snowdenin mukaan puhelin vakoilee minua vaikka otan virrat pois päältä puhelimesta. Miten sen vakoilun voi estää?
Soita hänelle uudestaan ja kysy.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kuuntelevat ja lähettävät mainoksia sen mukaan. Puhelimesta voi poistaa mikrofoninkäyttöoikeudet esim googlelta ja muilta sovelluksilta, niin voi ainakin leikkiä, etteivät ne enää kuuntele.
Ihmeesti vaan tässä viikonloppunakin kun puhuin kaverin kanssa (ihan siis livenä) eräästä hyvin tuntemattomasta bändistä, niin mainoksissa pomppasi esiin aivan toisessa asiayhteydessä vaate, jossa printtinä osa bändin nimestä. Ja tämä sana on niin harvinainen, ettei tule sattumalta vastaan.
Puhelimet todistetusti kuuntelee, mutta joskus noi mainokset voi olla täyttä sattumaa. Tai sitten mun puhelin lukee myös ajatuksia :D
Kyllä salakuuntelevat. Ja niiden firmojen hinnat on myös kohdennettu teidän profiilinne mukaan.
Eli sen mukaan, mitä teette esim. Googlella ja Facella, missä ja milloin, eli pystyvät päättelemään asuinpaikkanne, työpaikkanne ja vaikka lastenne päiväkodin sijainnin perusteella, ikänne, harrastuksenne, tykkäykset facessa, matkakohteenne, liikkeet, joissa asioitte, googlehaut ja nettisivut, joilla käytte...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ne kuuntelee.
Kenen.Luvalla?
Soita hänelle uudestaan ja kysy.
Ainoat keinot ovat puhelimen hajottaminen tai akun irroitus mutta kas näistä uusista puhelimista ei voi irroittaa akkua. 😁
Keskustelu käynyt näköjään vilkkaana.