Paikkoja, joiden nimi kuulostaa kauniilta, mutta alueena epämiellyttävä (1)
Tai päinvastoin: Rumankuuloinen nimi, mutta alue viihtyisä. (2)
Aloitan:
(1) Kannelmäki
(2)Töölö
Kommentit (29)
Vaasassa on sellaisia alueita, kiva nimi, mutta alueen päärakennuskanta 70-luvun kerrostaloja ja asukaskunta mitä on. Toki niissä on omakotialueet, mihin osa on tyytyväisiä, mutta itse näen vain nuo ns. neukkukuutiot. Suvilahti ja Haapaniemi ainakin on tällaisia.
Kajaanin Kuurna, vaikka Taviokuurna on lintu, ruma nimi se on. Mutta alue itsessään on kivaa omakotitalo- ja rivialuetta, yksi pieni alue, jota pitää välttää, muutama ihan ok. kerrostaloalue. Puistoista aluetta paljon. Huuhkajanvaara siellä taas on huonossa maineessa, tai ainakin muutama vuosi sitten oli. Olen jo muuttanut pois. Kuurnassa asuin itse rauhallisessa taloyhtiössä, rauhallinen alue oli ja siitä pääsi 5 km lenkille niin että koko lenkki meni rantaa pitkin, eikä tarvinnut missään kohti kääntyä takaisin. Toki tuo lenkki meni muutaman muunkin alueen sekä keskustankin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pupuhuhta, tulee mieleen niitty, jossa pienet, pörröiset pallerot leikkivät iloisesti.
Puparissa on leikki kaukana.Onhan nekin pörröisiä palleroita.
Joo, pörröiset narkinpallerot kisailemassa😍
Rypysuo, nimi on aivan kauhea, mutta alue on hienolla paikalla Puijon luonnonsuojelualueen ja Kallaveden rannan välissä. Rakennuskanta on kyllä 70-luvulta, eli sen puoleen ei mikään hieno alue, mutta sijainti on hyvä ja pientaloalueet ihan viihtyisiä.
Vierailija kirjoitti:
Rypysuo, nimi on aivan kauhea, mutta alue on hienolla paikalla Puijon luonnonsuojelualueen ja Kallaveden rannan välissä. Rakennuskanta on kyllä 70-luvulta, eli sen puoleen ei mikään hieno alue, mutta sijainti on hyvä ja pientaloalueet ihan viihtyisiä.
Niin on ihan ihme nimi. Asuin siellä 70-80 luvulla lapsena ja asuntojen huoneet oli isoja ja luontoa ympärillä. Oli siellä kyllä silloinkin joitain huume porukoiksi epäiltyjä mutta hienot on maisemat.
Vierailija kirjoitti:
Orivesi. Tulee mieleen ihana tyyni iso vesistö (vrt.kallavesi, saimaa yms.) jonka lähettyvillä upeat mustat oriit laukkaavat (siis hevoset.)
Mutta onkin ainakin google kuvahaun mukaan pahainen käpykylä.
Kylä on kälyne, mutta vesistöt ja rannat todella hienoja, googlaa vähän tarkemmin.
Rakastan siilejä, joten pidän paikkakunnan Siilinjärvi nimestä kovasti.
Kun sitten ensi kertaa ajoin alueen ”keskustan” läpi, olin todella pettynyt.
🤔 niin 👉 sen kun tietäis