Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisiin yhdistyksiin kuulut ja onko niissä rahoille vastinetta?

Vierailija
26.02.2014 |

Tuli mieleen noista Martoista, että sellainen yhdistyksessä oleminen voisi olla hauskaakin. En ole vaan koskaan kuulunut mihinkään niin en oikein tiedä käytäntöä.

Tai kerran kyllä liityin ammattiyhdistykseen, mutta jäsenmaksun maksettuani en kuullut heistä koko vuotena yhtään mitään kunnes sain sitten seuraavan jäsenmaksun. Jätin maksamatta :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useassa yhdistyksessä toimineena allekirjoitan nelosen sanat täysin. Välillä mukaan tulee porukkaa, joka uskoo, että tästä pitäisi jotakin jäädä myös kukkaroon. Mukavaahan se olisi, en sitä kiellä, mutta jos ydistystoiminnasta saisi rahallista hyötyä olisi mukaan pääsy varmasti hankalampaa.

Yhdistystoiminta tuottaa arvoa, joka voidaan ehkä mitata rahassa. Lapsille urheilutoimintaa, vanhuksille ihmiskontakteja, keski-ikäisille sieniretkiä. Mutta tärkein yhdistystoiminnan tuottama tulos on elämänlaadun paraneminen. Ilman vapaaehtoistyötä (jota yhdistystoiminta pääasiassa on) olisivan maamme lähiöt, taajamat ja maaseudut hemmetin yksitoikkoisia ja tylsiä paikkoja.

Vierailija
2/10 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa yhdistyksissä saa jonkinlaisen jäsenlehden. Vuosikokous on pakollinen rekisteröidyssä yhdityksessä. Niitä on moneksi, osa on vain muodollisia ja kokouksetkin saattaa unohtua helposti, sitten on tosi aktiivisia, jotka pitävät valtakunnallisiakin kokouksia useita. Lähes kaikissa on sekä passiivisia että aktiivisia jäseniä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:47"]

Useimmissa yhdistyksissä saa jonkinlaisen jäsenlehden. Vuosikokous on pakollinen rekisteröidyssä yhdityksessä. Niitä on moneksi, osa on vain muodollisia ja kokouksetkin saattaa unohtua helposti, sitten on tosi aktiivisia, jotka pitävät valtakunnallisiakin kokouksia useita. Lähes kaikissa on sekä passiivisia että aktiivisia jäseniä. 

[/quote]Juu, odotin edes jollekin sähköpostilistalle pääseväni, mutta mitään ei tapahtunut. Hassu juttu! ap

Vierailija
4/10 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seura-aktiivi liikuntaseurassa. Ja voin kertoa, että mitään taloudellista hyötyä on turha etsiä. Yhdessä tehdään että meillä kaikilla ja varsinkin lapsilla ja nuorilla, olisi mahdollisuus harrastaa.

Tuo sinun kysymyksesi oikeastaan konkretisoi täysin sen ongelman, johon seuratoiminnassa törmäämme jatkuvasti, nimittäin siihen, että ihmiset eivät käsitä seuratoiminnan luonnetta! Seura olemme me kaikki jäsenet ja me luomme toiminnan ja hankimme tarvittavat varat YHDESSÄ! Ne varat eivät nimittäin tule jostain... Seuraan tai yhdistykseen ei juuri koskaan voi tulla asenteella, että antakaa minulle palvelua, se on yleensä aina vapaaehtoisten pyörittämää toimintaa.

Vierailija
5/10 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kuulunut Marttoihin, ja sain kyllä rahoille vastinetta, eli hyvää ruokaa ja hauskanpitoa. Olen kuulunut myös yhdistysten hallituksiin, joista on ollut paljon hyötyä opinnoissa ja työelämässä. 

Vierailija
6/10 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: Yleensä silti tulee. Mieheni oli vanhempainyhdistyksen puheenjohtaja aikoinaan ja minä rivijäsen. Järjestimme ipkerhon 1-2-luokkalaisille. Yksi äiti soitti meille, kun olin juuri tullut koulusta, että hän on koko päivän yrittänyt soittaa, millainen yhdistys se on kuin ei vastata. Sanoin rauhallisesti, että täysin vapaaehtoisvoimin pyörivä yhdistys, jonka jäsenet ovat päivisin palkkatöissään. Sen lisäksi puhelimen näytössä näkyy numerosi kerran, joten olet varmaan soitellut väärään numeroon ne muut kerrat. toivotin myös tervetulleeksi toimintaan mukaan, mutta sepäs ei kelvannutkaan, kun on töissäkäyvä...heheh.  

Vierailija
7/10 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parin koulun vanhempainyhdistyksessä, toisessa hallituksessa, toisessa rivijäsen. Olen myös ammattiin kuuluvassa yhdistyksessä perustajajäsenenä ja hallituksessa. Rahoille saan jälkimmäisessä vastinetta, olenhan toiminnasta itse päättämässä. Toiminta on vielä pientä, mutta aktiivista ja mukavaa.

Vierailija
8/10 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:50"]

Olen seura-aktiivi liikuntaseurassa. Ja voin kertoa, että mitään taloudellista hyötyä on turha etsiä. Yhdessä tehdään että meillä kaikilla ja varsinkin lapsilla ja nuorilla, olisi mahdollisuus harrastaa.

Tuo sinun kysymyksesi oikeastaan konkretisoi täysin sen ongelman, johon seuratoiminnassa törmäämme jatkuvasti, nimittäin siihen, että ihmiset eivät käsitä seuratoiminnan luonnetta! Seura olemme me kaikki jäsenet ja me luomme toiminnan ja hankimme tarvittavat varat YHDESSÄ! Ne varat eivät nimittäin tule jostain... Seuraan tai yhdistykseen ei juuri koskaan voi tulla asenteella, että antakaa minulle palvelua, se on yleensä aina vapaaehtoisten pyörittämää toimintaa.

[/quote]Siis tuo ammattiyhdistys josta puhun, on pääkapunkiseudulla toimiva valtakunnallinen "Kissanpissansiivooja"-tyyppinen-yhdistys, jolta todella olisi odottanut edes sähköpostilistaa tai jotain. Itse olin vain rivijäsen ja siellä oli pj:t, hallitukset, sihteerit yms. Paha niitä lähteä neuvomaan näin kun en ole koskaan edes mihinkään yhdistykseen kuulunut. ap

Vierailija
9/10 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt väärin yhdistystoiminnan periaatteen! Yhdistyksen toiminta on sen jäsenten toiminnan summa. Vain harvat yhdistykset ovat niin varakkaita, että niillä on mahdollisuus palkata porukkaa toimimaan. Eli kun sinä toimit, yhdistys toimii.

Vierailija
10/10 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulun sanomalehtimiesyhdistykseen, hesyyn, vanhempainyhdistyksen, työpaikkani ammattiosastoon ( ry on sekin), ja erääseen ystävyysseuraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän