Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin 3-vuotias yrittää tulla meille

Vierailija
26.02.2014 |

Huoh. Naapurin 3 v saa olla yksin pihalla. Minun samanikäinen lapseni ei saa olla.

On kurjaa, kun kyseinen muksu tulee joka päivä juuri kun ollaan tultu kotiin, soittamaan ovikelloa ja vinkumaan että tulisiko lapseni ulos. Sanon että tullaan kun olemme syöneet.

Jatkaa vinkumista, että voisiko tulla meille siksi aikaa kunnes olemme syöneet.

En tunne lapsen vanhempia, tuskin tykkäisivät että tulisi ns.vieraan kotiin, joten olen kieltänyt.

Sitten alkaa oven hakkaaminen ja pimputtaminen. Mitä tekisitte?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 23:05"]Tule ap kertomaan kuulumisia. Mä ainakin korottaisin ääntäni ja käskisin lapsen pysyä pois oven takana. Jollei mene jakeluun, ottaisin hihasta ja kehottaisin neuvomaan miten mennään kotiin jotta lapsi näyttää missä asuu.

Meillä oli talonyhtiössä hiukan vastaavanlainen riesa lapsista. Meillä oli ulkokissa, ja aina kun kissa lähti ulos, lapset nappasivat sen sylissään takaisin käytävään ja oven taakse ja jäivät hakkaamaan ovea niin kauan, että joku tuli avaamaan. Hetken kuluttua kissa mankui taas pihalle, ja sama show uusiksi ennen kuin oikeasti karjuin lapsille että nyt se oven hakkaaminen saa riittää. Kissa itse jos ei päässyt sisälle, meni takaisin pihalle koska ulko-ovi oli aina auki.

Muutenkin ne nappulat leikkivät aika usein käytävässä, ja usein joku niistä vain kilkautteli ovikelloa huvikseen. Silloinen mieheni lässytti niille, mutta mulla oli loppunut huumorintaju jo ajat sitten.

ja kukkahatuille tiedoksi, että kissa eli onnellisen ja pitkän elämän ja huolehdimme sen joka ilta kotiin syömään, sillä emme halunneet että se jää minnekään kadotuksen teille.

[/quote]

Kauhea haahka lapsille

Vierailija
42/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 22:48"]

Itse ainkin ehdotan lapsiani hakeville kavereille että tuleeko sisälle odottamaan että lapseni on valmis. Ja niin minun lapsuudessa kaikki teki. Nykyään niin ei näköjään enää tehdä vaikka puhutaan ilmeisesti naapureiden lapsesta. :(

[/quote]

Joo mutta 3v on aika pieni tulemaan yksin sellaiseen perheeseen, jossa ei edes tiedetä missä se lapsi asuu ja ketkä sen vanhemmat on! Ajattele jos sille lapselle vaikka käy teillä jotain, niin sulla ei ole mitään hajua missä se asuu jne... Tai jos sen vanhemmat alkaakin kaivata sitä, niin turhaan etsivät pihalta (missä sen lapsen oletettavasti piti olla), kun se on teillä leikkimässä...

Eri asia, jos lapsi on vähän isompi ja jos tiedät kenen lapsi on ja missä asuu ja että vanhemmat myös tetää missä lapsi on.

[/quote]

Miten niin ei tietäisi? Jos siellä kotona on sovittu että tulee hakemaan teidän lasta! NAAPURISTA!

[/quote]

siis mitä sä horiset? Ap nimenomaan sanoi, ettei tiedä kuka tuo lapsi on, missä asuu ja ketkä on vanhemmat. Eli ei kukaan ole sopinut yhtään mitään, ainakaan ap:n kanssa, mikä nyt olisi kohtalaisen olennaista kun hänen asunnostaan on kyse...

[/quote]

Lue OTSIKKO! Siellä lukee NAAPURIN 3- vuotias! Eli lapsi on naapurista, käy usein leikkimässä ap.n lapsen kanssa ja `tiedetään` että lapsi kesällä täyttää 4.

[/quote]

voi jeesus sentään, ei naapuri tarkoita juuri seinänaapuria, se voi olla vaikka jossain rivitaloyhtiössä ihan kuka vaan yhtiön asukkaista, joita voi olla montakymmentä. Lue sä tätä keskustelua, ap nimenomaan sanoi, ettei tiedä missä on lapsen koti eikä tiedä ketkä ovat lapsen vanhemmat, eli ihan seinänaapurista ei varmaan ole kyse.

[/quote]

Valivali. Ja ketjusta voi päätellä ettei teikäläiset tunne ketään naapureistanne!

On se vaan pirun hyvä että kaikkien lapset sentäs on ainakin niin sosiaalisia että tuntee toisensa ja tahtoo leikkiä keskenään. Mammat voi mennä johonkin parantolaan!

[/quote]

Mä olen aika sanaton.. Minä tunnen kyllä omat naapurini koska niitä ei tässä lähistöllä kovin montaa ole, mutta tiesitkö, että on olemassa sellaisia isoja taloyhtiöitä joissa ei todellakaan millään voi kaikki tuntea kaikkia kun vaihtuvuuskin on suuri ja pihoille voi tulla kauempaakin lapsia leikkimään niin, ettei aina edes tiedä kuka nyt asuu missäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin selville lapsen vanhemmat ja puhuisin heidän kanssaan.

Vierailija
44/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 3v menis aivan paniikkiin, jos laittais yksin ulos. Onhan lapset tietysti erilaisia, mutta tuon ikäinen on vielä tosi pieni.

Vierailija
45/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 3v ei edes osaisi/tajuaisi käydä tuollaista keskustelua :o mutta joo, ottaisin selville lapsen vanhemmat ja pyytäisin heitä seuraamaan lapsensa tekemisiä tarkemmin. Aika outoa, että noin pieni saa vaeltaa ihan vapaasti naapurustossa tuntemattomienkin ovilla eikä vanhemmat edes tiedä missä lapsensa on...

Vierailija
46/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsi täyttää kesällä neljä. -ap

Vierailija
47/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin lapsen sisään ja soittaisin lastensuojelulle.

Vierailija
48/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 3 v ylttää ovikelloon?

Vierailija
49/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:08"]Miten 3 v ylttää ovikelloon?

[/quote]

Hyvin yltää, meillä on semmoinen iso nappi aika alhaalla. Omani on yltänyt varmaan vuoden verran jo. Enää eo tarvii edes varvistaa

Vierailija
50/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:08"]

Miten 3 v ylttää ovikelloon?

[/quote]

Olennaisin kysymys :D

Vierailija
51/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:08"]

Siis lapsi täyttää kesällä neljä. -ap

[/quote]

Niin täyttää munkin lapsi.

3

Vierailija
52/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tapahtuisi, jos hän tulisi teille tai pääsisi muualle odottamaan? Saattaisi olla etsiminen.

Vierailija
53/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei tunne vanhempia niin ei lasta sisälle. Täytyy etsiä käsiin lasten vanhemmat ja kertoa voiko tulla leikkimään jne. Mikäli tuntisikin niin siitä huolimatta vaikka soittaa että lapsenne on täällä, saako olla vai onko karkuteillä. 

Vierailija
54/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi häviää näkö- ja pihapiiristä, omituista ettei ipanan äiti huolestu ja lähde etsimään sitä. Noin pientä ei saisi jättää vielä yksin.

Etsi lapsen vanhemmat ja kerro heille huolesi. Jos siellä ei välitetä, niin seuraava soitto poliisille ja lastensuojeluun.

Vierailija
55/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin kolme vuotiaani on ulkona pari vuotta vanhemman veljensä kanssa kahdestaan. Tosin vilkuilen ikkunasta vähän väliä, ja ulko-ovi ei ole lukossa, joten ramppaavat pyytämässä nenän pyyhkimistä ja hanskan paremmin laittamista. Usein toki ulkoillaan lasten kanssakin, mutta ei aina. Meillä on tosin omakotitalo ja piha on aidattu ja portitettu, ei ole pihalla lammikoita, vesiojia tai muita vaarallisia juttuja.

Itse suhtautuisin tuohon mainitsemaasi tyttöön ymmärtäväisesti, varmaan ystävää kaipaa ja kurjaa olla yksin ulkona. Juttelisin tytön vanhempien kanssa ja ehkä sopisin, mikä kellonaika voisi olla sopiva päivän ulkoiluille ja juttelisin muutenkin asiasta. Olisihan se ap:llekin helpompaa ja ap:n lapselle mukavampaa touhuta kaverin kanssa.

Vierailija
56/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihapiirissä on aivan normaalia, että lapset saavat olla kuin pellossa. Jopa 2v on välillä yksin pihalla. En ole koskaan voinut käsittää tätä. Meidän 3v on pihalla vanhemman kanssa ja 5v voi hetken olla pihalla itekseen, kunhan pysyy niin, että nähdään ikkunasta (jonka luota en pitkälle lähde esim. tv:tä katsomaan), vaan touhuilen niin että voin pitää silmällä.

Juuri nuo samaiset lapset, joiden vanhemmat ei ole ikinä ulkona, ravaavat meidänkin ovella ja pyytelevät pikkupurtavaa (leikkivät jotain koiraleikkiä), ottavat meidän leluja (meillä on portti ja lelut kannellisessa laatikossa), ravaavat moneen kertaan vaikka on sanottu ettei tänään enää tulla ulos.

Ollaan miehen kanssa todettu, että vanhemmat ei yksinkertaisesti välitä, sitten itkevät kun jotain tapahtuu ja nellijasmin potkuttelee parkkipaikalla auton alle. Meitä käytetään hyväksi niin, että jos olla pihalla omien lastemme kanssa, niin nuo muutkin lapset on aika äkkiä siinä jaloissa. Eli usein lähdetään vaikka puistoon tms. jottei tarvitse olla ilmainen lastenvahti.

Vierailija
57/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tunne vanhempia, mutta ovat naapureitasi? Ja tiedät, että täyttää neljä kesällä?

Vierailija
58/58 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö? veli noin?6?