Hyysäisitkö juoppoa vanhempaasi?
Menee hermot kun poikaystävän alkoholisti äiti saattaa ilmestyä ovelle änkyräkännissä,paskat housussa ja pyytää yösijaa,kun kännissä ei pääse asuntolaan,jossa muuten asuu. Poikaystävä vain paapoo äitiään ja lässyttää kuinka alkoholismi on sairaus,mikä ilmeisesti oikeuttaa minkälaisen käytöksen tahansa. Olenko hirveä ihminen, mieluiten passittaisin mamman juoppojen yömajaan?Ja toimisin näin myös jos kyseessä olisi oma äitini,ei se alkoholismi hyysäämällä parana! Mitäs mieltä mammat on?
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 18:23"]
Vähän riippuu.
Alkoholismi on sairaus, mutta ryyppääminen ihan itsestä kiinni.
Isäni on alkoholisti ja olen yrittänyt tukea häntä. Ei hän niinkään rapajuoppo ole, kausijuoppo ennemminkin. Juo silloin kun on syystä tai toisesta vaikeaa.
En ottaisi sitä kotiini, jos tulisi tuossa tilassa meidän ovelle, mutta toki varmistaisin, että jonnekin pääsee ja pärjää. Toisaalta olen myös halannut sitä ja kertonut että kaikki järjestyy, kun on kännissä itkenyt elämäänsä.
[/quote]
Ap:n "anoppi" on siis myös kausijuoppo,välillä pitkiäkin selviä jaksoja ja muuten aivan ihana ihminen,mutta kun pitää meidän kotia jonain selviämisasemana niin välillä ottaa päähän. Hyvä idea tuo,että majoittamisen sijasta katsottaisiin vain että johonkin pääsee ja pärjää :)
Isäni on alkoholisti.Viimein saimme tarpeeksemme hänen juomisestaan ja veimme selviämisasemalle,josta sitten jäi viideksi päiväksi sinne hoitoon.On ollu siitä asti juomatta,noin puolitoista vuotta.Yhden kerran repsahti juomaan,joi viikon.Sen jälkeen totesi,että tuli kokeiltua,ei ole enää minua varten.Katsotaan nyt kuinka käy.
Hyysäsi 27 vuotta, nykyään en enää jaksa.
Joudumme käytännössä hyysäämään appivanhempaa. On pakko huolehtia, että hänellä on edes ruokaa.
En hyysäisi. Molemmat vanhemmistani ovat alkoholisteja. Jos tulisivat mun oven taa, soittaisin poliisit.
Jos aivot ovat sanoneet kaput, niin siinä vaiheessa on "pakko" vähän hyysätä. Kun ei enää itse tajua mitään.
Vähän riippuu.
Alkoholismi on sairaus, mutta ryyppääminen ihan itsestä kiinni.
Isäni on alkoholisti ja olen yrittänyt tukea häntä. Ei hän niinkään rapajuoppo ole, kausijuoppo ennemminkin. Juo silloin kun on syystä tai toisesta vaikeaa.
En ottaisi sitä kotiini, jos tulisi tuossa tilassa meidän ovelle, mutta toki varmistaisin, että jonnekin pääsee ja pärjää. Toisaalta olen myös halannut sitä ja kertonut että kaikki järjestyy, kun on kännissä itkenyt elämäänsä.
Voisiko hänet kuskata johonkin hoitolaitokseen,jossa alettais selvitellä hänen ongelmiaan?