Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-+- SYYSPOPPOO-04 KEKSIVIIKKOA -+-

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- puiden siemeniä! Yritä siinä sitten maalata ulkona, kun kokoajan on jotain hippusia maalissa kiinni. No, pohjamaalaukset sain hyllyihin nyt jotenkin tehtyä ja huomenna taidan vetää päällipinnan autotallissa että saisi siistimmän jäljen päällepäin.

Tilasin äsken pizzaa kotiinkuljetettuna. Marjattaa ei siis ole näkynyt. Kauppaankin pitäisi mennä, mutta nälkäisenä se ei ole kovinkaan hyvä idea.

Yksi Marjattakysymys teille joilla se puoli toimii, voiko sitruunamelissaa saada kasvamaan sisällä kesän jälkeen tai voiko sitä jotenkin säilöä? On nyt hyvässä kasvussa mutta kovin vähän on ollut käyttöä tuolle tänä kesänä....

Poika puki itse äsken shortsit ja kumisaappaat ja huivin päähän ja tuli esittelemään mulle polleena tänne olkkariin. Mun pieni vauva ja osaa jo pukea itse....

tulis jo se ruoka.... maalarilla on nälkä

äk

Vierailija
22/29 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olisin niiiiin kaivannu enemmän lukemista, tänään olin ihan pöllämystyny, kun olikin isompi pino. Mutta kiva, että oli :) Anja oli tuttu heti, kun ilmottautui. Muutoin mä oon kans niin huono muistamaan, että pitää kovin keskittyä löytääkseen uusia.

Tiiviillä ei varmaan vieläkään oo nettiä uudessa kodissa. Frodo pinoilee odotuspuolella, mutta tervetuloa vaan tännekin. Opemammalla näkyi olevan viikkoja 35+. Mutta Leanna on kadonnut jonnekin. Juu, seuranpuutteessa selailen eri palstoja...

Mimmulle ja Mimmulille toivon hyviä öitä ja kunnon unia.

Lila, hyvä, jos ootte terveinä. Toivottavasti Rosa välillä malttaa päästää äitin nettiin.

Mies on ollu koko päivän kotonaan talkoohommissa. Tosin iltapäivällä haki esikoisen myös. Mä onnistuin rikkomaan Iikan plyysisen juhla-asun pesukoneessa. Jäi kai jonnekin väliin. Eipä oo tommoista ennen sattunu. Mun mielestä plyysiasut ei oo kovin hyviä kun hiostavat helposti, mutta kyllä silti harmitti. Koitin laittaa uudestaan koneeseen, jos lähtis liat pois, niin vois kokeilla, saako korjattua.

Viittiskö sanoakaan... Iikalla pippelin ympärys ja sisäreidet tosi punaiset :( Ei välttämättä tarkoita mitään kummempaa, mutta selvittämiseen& hoitamiseen voi mun tyylillä mennä aikaa. Oon ihan liian hätäinen. Mietin kaikki vaihtoehdot ja kokeilen milloin yhtä, milloin toista ja odotan, että simsalabim, seuraavassa vaipanvaihdossa iho ois hyvä. Ympärissön epäluulot on vaikuttanu sen verran, että kokeilin nyt ekaks laitta kertisvaipat. Mutta oon myös kokeillu eri rasvoja ja toki mun syömiset voi vaikuttaa ..... Ei kait auta kuin yrittää olla jatkossa johdonmukaisempi ja seurailla rauhassa.

Tsemppiä työhön- ja hoitoonmenoahdistuksiin! Hyvä, että positiivisia mietteitäkin on. Toivottavasti kaikille syyslapsosille on hyvät hoitopaikat ja ymmärtäväiset hoitajat.

Työhönmenog: Mies menee töihin reilun parin viikon päästä ja esikoinen aloittaa eskarin. Mä oon kotona ainakin vuoden vielä, todennäköisesti kauemmankin kera neidin 4v, syystaapero- Pekan ja heinävauva-Iikan.

Toiseen gallupiin en osaakaan vastata. Tuntuu, että kun on just saanu vauvan, niin vaikka väsyttääkin, ei saa toivoa muuta.

T@hti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteesa sitruunamelissa kyllä kasvaa sisälläkin, mutta paremminkin kait keväällä. Arvelisin. Ja säilyy varmaan kuivattuna, mutta voisiko pakastaa, kuten esim persiljaa? ei oo kokemusta siis.

T@hti

Vierailija
24/29 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opemamma kiittää T@htia muistamisesta...tuolla odotuspuolella pinoudun, mutta käyn taustailemassa pinojanne lukien. Viikkoja on koossa nyt 35+1, joten vielä on matkaa h-hetkeen. Sitten meillä onkin koossa koko kopla, viisi iki-ihanaa lasta. Kuopus mennä viipottaa ja puhelee kuin papupata, kohta tuo täyttää kaksi. Aika on mennyt nopeasti, mutta onneksi mehän emme vanhene...:)

Toivottelen teille kaikille ihanan lämmintä kesän jatkoa!

Opemamma kera suuren katraansa ja valtavan vatsansa

Vierailija
25/29 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota pakastamista tai kuivattamista mäkin mietin, mutta mihin sitä kuivattuna edes sit käyttäis? Kun oon aina käyttänyt vaan tuoreena tyyliin koristeena, juomissa (boolit, vesikannussa) tms.

Joku Marjatta saa vastata. Pliis.

Vierailija
26/29 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna aamulla lähdetään tallinnaan. Yritettiin auto sadaa mukaan mutta ei tallinkilla oo tilaa. Meijän hotelli kun ei oo aivan keskustassa van n.5km kävelyn päässä. Ja mun kävely alkaa jo aika hidasta olemaan. Ja meitä lähtee reissuun minä, mies , Veeti, mun äiti ja isä ja pikkusisko. Nyt mietinkinkin että minne saataisiin lähelle satamaa auto parkkiin. Mies ei uskalla autoa ihan mihin vaan jättää. Ja aamulla ei jakseta bussilla täältä lähteä.

Kiva reeli kun kävit kirjoittamassa kuulumisia.

Anja73 oli kiva kuulla sinusta ja Leosta pitkästä aikaa. Onnea vauvan yritetykseen!

Opemamma kiva kuulla myös teidän kuulumisianne. Ja tsemppiä loppu raskauteen.

Nyt en muista mitä piti kirjoittaa. Pää lyö aivan tyhjää.

Öttis, Veeti ja masuasukki rv35+0!

Vierailija
27/29 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin anoppilassa. Vanhemmat nukku päikkärit, lapset ei. Lapset sammuivat nopeasti illalla, vanhemmat ei. Täällä siis kukutaan, romanttisesti miehen kanssa vierekkäin, molemmat omilla koneillaan.

Anoppilan vastapäätä rakennetaan kolmea omakotitaloa. Yhdessä perheessä on 9 lasta (saattaa olla, että lapsia on vain 7, ei tosta anopista tiedä;)). Minun on niin vaikea kuvitella, millainen arki tällaisessa perheessä on? Luulen, ettei se ole niin rankkaa kuin kuvittelen. Ompahan lapsilla tarvittessa leikkiseuraa mummilassa.

Kivaa kun vanhat tutut käy juttelemassa.

Tänään ei ole lainkaan ärstyttänyt. Mitä lie nämä mielialanvaihtelut. Arkitoive kyssäriin voisin vastata, että toivoisin enemmän omaa aikaa ihan vaan kotona. Mies on tosi laiska ulkoileman lasten kanssa ilman mua. Mulle riittäis, että saisin olla kotona edes pari tuntia yksin. On tämä joskus tapahtunutkin, mutta liian harvoin.

Jokohan uni tulis?

Pile

Vierailija
28/29 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä on lapsia 7 tai 9, niin ruuan määräkin on valtava. Yhdellä ruokailulla menee maitoakin varmaan 2 litraa ja perunaa saa keittää monta kiloa. Aika kalliiksikin tulee. Entä vaatteet, jonkun verran voi kierrättää, muttei ne vaatteetkaan kaiken ikää kestä.

Kaikkea sitä tuleekin mietittyä.

PL

Vierailija
29/29 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on vaan yksi lapsi eikä seitsemää tai yhdeksää! Tosin tänään on ollut ihan hyvä päivä Idan kanssa, ainoastaan pikkasen kiukkua syömisten kanssa mut muuten on suuremmilta huudoilta vältytty. Aamulla käytiin uimassa, mut kyllä oli vesi kylmää! Idakaan ei mennyt kunnolla veteen ku tuntu niin kylmältä. Tosin oltiin me eilenkin uimassa, mut jotenkin tänään aamulla tuntu et veteen jäätyy! En tiiä miten lämmintä toi merivesi mahtaa nyt olla...

Viikonloppuna on Idan kummien häät, hiukan jännittää miten sujuu, kun kirkko on klo 14.45, ja se ois just Idan päiväuniaika... No ehtii sit tietty nukkua matkalla sinne jatkopaikkaan, mut ei sekään matka kestä ku puol tuntia, et jotenkin pitäis saada unet jatkumaan sit vielä juhlissakin... Nukkuhan Ida lintsilläkin 2,5h et ei sitä aina meteli haittaa. Kotona en anna nukkua ku max 1,5h ni sit saadaan yölläki (ehkä) enemmän unta ku 8h.

Mistä tulikin mieleeni, että unihiekkaa extralähetyksen toivoisin Mimmulle ja Mimmulille!!!

Kick vai Käck... Mulla ei aavistustakaan, muistan kyl syöneeni sitä, mut en kyllä nimestä sano mitään... osasinkohan lukea???

Mä huhuilisin Hiljamariaa, oli joskus s.postilistallakin mut ei oo kuulunu mitään varmaan puoleentoista vuoteen...

Meillä on miehen kans sellaset kiinakuvioiset lakanat, siis lohikäärmeitä ym. Ida sitten sano niitä mörköpeitoiksi, yritin korjata et Kiina-peitto. Ida mietti hetken ja sano et KIIMApeitto... sillä tavalla...

Käytiin ruokakaupassa, oli vähän kaikki loppu ja ostettiin hammastahnat, patterit, kaakaojauheet ym. silti järkytyin kassalla ku makso 85e!!! Kamalaa, mut tosin siinä oli ihan hirveesti sellasta tavaraa, jota ei joka vko osteta... Jos ois se 7/9 lasta niin ei tolla rahalla varmaan sais juuri mitään, ehkä muutaman päivän ruoat.

Töihinpaluu ym. Koulunpenkki kutsuu 4.9, sinänsä ei ahdista kerta viime syksynä jo aloitin. Idahan oli alkuvuodesta päiväkodissa 4kk, nyt ollaan oltu kohta 3kk kotona lomailemassa. Totesin just, et kertaakaan ei Idalla nyt loman aikana oo ollu edes nuhaa (ei pitäis ääneen sanoa!) mut talvella sil oli ainakin kerran kuussa flunssa ja siihen päälle sit muuta... vaik onhan tuo aika terveenä ollu.

Reelille jaksuja raskauteen, onhan se kurjaa jos jo nyt joudut jäämään saikulle, mut onneks aika kuluu nopeasti ja vauvalla varmasti kaikki nyt paremmin.

T-P:lle onnea asuntokaupoista! Voi ku pääsis itekin muuttamaan!

Hei, mistä muuten pyörtyminen johtuu? Siis huono hb, matala verenpaine vai mikä? Mies väittää et korkea verenpaine... Sunnuntaina ku pesin perunoita, niin päässä pimeni mut en ihan pyörtyny ku ehdin sohvalle ens... Yök, olo oli ihan ku oksennustaudissa, mut onneks meni nopsaan ohi.

Jaaha, josko nukkumaan menis... Ei ihme jos aamulla väsyttää, ku täällä kuppaa näin myöhään.

Petra ja Ida