Ärsyttävimmat palstailijatyypit
Listataanpa keskustelupalstoilla esiintyviä ärsyttävimpiä palstailijatyyppejä:
-Hajusteherkkä "Saunanraikas nainen on paras ja miehetkään eivät tykkää hajuvedeltä lemuavista naisista"
-Pikkurintainen: "Parempi pienet ja kiinteät kuin isot ja löysät"
-Biologinen äiti: "Lapsi ei käyttäydy huonosti, vaan reagoi isän uuteen bitch-naisystävään"
-Pyhimys: "Minä pelastaisin naapurin lapset tulipalosta vaikka itse kuolisin"
Kommentit (38)
Kommentoijat, jotka epäilevät kaikkea provoiksi – todennäköisesti vain provosoidakseen itse.
Aborttihysteerikot, joiden mielestä raskauden keskeytys on murha. (Ei se ole. Murha on juridinen termi, jolla on tietty vakiintunut merkitys.)
Bloggaajia haukkuvat ja vainoavat kirjoittelijat. Vituttaa jo valmiiksi, vaikkei ketjuja avaisikaan.
Frigidit ja nautintokielteiset naiset, jotka eivät halua harrastaa seksiä, kuulla seksistä tai hyväksyä muiden nauttivan seksistä eivätkä koskaan koske päihteisiin tai käy missään, koska hiekkalaatikon reuna ja Putouksen katsominen kotisohvalla riittävät stimuloivaksi elämänsisällöksi.
Jokaiseen poliittisesta/yhteiskunnallisesta/sosiaalisesta aiheesta aloitettuun ketjuun ilmestyvä jankkaaja (sellainen hommalaiseen tai Uuden Suomen persukirjoittelijoihin vivahtava tyyppi), joka takertuu epäolennaisiin pikkuseikkoihin ja luulee olevansa tosi naseva kirjoittelija, kun todellisuudessa on vain ärsyttävä.
Siis jos joku vaikka kirjoittaa, että naisia on aina sorrettu miesten toimesta (tämä on historiallinen fakta jonka varmaan AV-mammatkin ymmärtävät), tämä jankkaajatyyppi kysyy, että miten niin on sorrettu ja todista väitteesi.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:00"]No nämä joka ikiseen ketjuun sen wt:n jotenkin ymppäävät!
[/quote
Kuten sinä juuri teit?
[/quote]
Ei vaan kuten tuo jo poistettu vastus joka on nähtävissä viestissä 14.
Koulutisvouhottajat eli olen maisteri vs amikset -tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:28"]
Frigidit ja nautintokielteiset naiset, jotka eivät halua harrastaa seksiä, kuulla seksistä tai hyväksyä muiden nauttivan seksistä eivätkä koskaan koske päihteisiin tai käy missään, koska hiekkalaatikon reuna ja Putouksen katsominen kotisohvalla riittävät stimuloivaksi elämänsisällöksi.
[/quote]
Niin samaa mieltä. En kyllä ole ikinä törmännyt livenä, ehkä heitä on vain netissä?
"Mä tiedän tästä aiheesta kaiken kun kerran luin tämänaiheisen artikkelin lehdestä vuonna -83."
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:33"]
[/quote]Yleensä noi vouhottajat on toisin päin. Eli olen amis vs maisteri
Se down/asperger -jankkaaja. Tekee täysin käsittämättömiä ja absurdeja aloituksia.
"Inhottaa kun limaset ukot tuijottaa, hyi hyi"- tyypit, joille tekisi
mieli sanoa, että työntäkää päänne sirkkeliin, niin ei teitä enää kukaan mies tuijota.
Mua nyppii eniten noi blogivouhottajat. Koittaa naamioida blogin suorviivaisen mainostamisen muka-skandaaliuutiseksi tyyliin 'nyt sejase sanoi/teki sitäjatätä! ai kauheeta!' Evvk. En ikinä avaa ketjuja enkä varmasti koskaan käy edes vilkaisemssa kyseisiä blogeja, sen verran ärsyttävää touhu on.
Toisena ärsyttää inttäjä-jankkaajat. Sellaiset, jotka tuppaa ketjuun kuin ketjuun puhtaasti ärsyttämään muita, vaikka eivät edes tietääisi aiheesta mitään. Kunhan väitetään vastaan ja pilataan keskustelut. Mitähän perverssiä mielihyvää siitäkin saa?
Rasittavimmat ovat mielestäni:
Jankkaaja: Tämä henkilö takertuu johonkin pikkuasiaan muiden kommenteissa ja jankuttaa sivutolkulla mielipidettään.
Vastakkainasettelijat: Kaikesta tehdään vastakkainasettelua esim. akateemiset vs amikset. Yleensä perustelut ovat köyhiä näissä vastakkainasetteluissa.
Palsta-assburger: Tämä henkilö on aina korjaamassa kaikki pienet kirjoitusvirheet, asiavirheet, etc. Vaikka kaikki ymmärtäisivät mistä on kyse, tämä burgeri korjaa silti.
Moraalinvartijat: Ihan sama mitä kirjoitat, nämä henkilöt löytävät jotain moraalitonta ja tuomittavaa tekosissasi.
Ärsyttää sellainen tyyppi, joka tunkee koulukiusaamista käsitteleviin ketjuihin näsäviisastelemaan: "Tutkimusten mukaan kiusaaminen on usein kiusatun omaa syytä" tai muuta vastaavaa. Tällainen tyyppi tuntuu odottavan kiusatuilta lapsilta jonkinlaista "kypsää" suhtautumista omaan tilanteeseensa, vaikka eiväthän kiusatut aikuisetkaan siihen pysty.
"en lukenut aloitusta/ketjua mutta kirjotanpa kuitenkin"
"....ei mulla muuta."
"*lainaus*
*lainaus*
*lainaus*
*jankkaus*"
Aloittajat, jotka kysyvät neuvoa tai mielipidettä, mutta eivät suostu kuuntelemaan muiden antamia neuvoja, vaan tekee alkuperäisen suunnitelman mukaisesti.
"Miksi tätä on alapeukutettu?!?"-tyypit
Joo, joskus ihmiset alapeukuttavat siksi, että ovat eri mieltä, joskus taas sen takia, että kirjoittaja tuntuu ärsyttävältä, tekstissä on kirjoitusvirhe, ärsyttääkseen tms. Eihän toi tunnu reilulta, mutta jos tuosta valittaa, niin kuulostaa vain vinkuintiaanilta.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:00"]No nämä joka ikiseen ketjuun sen wt:n jotenkin ymppäävät!
[/quote
Kuten sinä juuri teit?