Kuinka usein vaihdat atoopikon lakanat?
Meillä pojan lakanat pitää vaihtaa parin päivän välein. Talvella pahimpaan aikaan vaihdoin jopa päivittäin. Samoin pyyhkeet.
Pesukone laulaa...
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:28"]
Meillä pojan lakanat pitää vaihtaa parin päivän välein. Talvella pahimpaan aikaan vaihdoin jopa päivittäin. Samoin pyyhkeet.
Pesukone laulaa...
[/quote]
Hyvä että vaihdat ne pyyhkeet, sillä ne on paljon pahemmat likaisena atoopikolle kuin lakanat. Toki kaikille muillekkin, kun pyyhe on kostea ja sillä kuivataan ihan joka paikka:(
Mulla ja tyttärellä on molemmilla erikseen omat alapesupyyhkeet, en voisi koskaan kuivata samalla naamaani ja alapäätäni. Vaikka kun käyn uimahallissa , sielläkin se on aina mukana.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 16:35"]
Pesukone laulaa...
[/quote]
Hyvä että vaihdat ne pyyhkeet, sillä ne on paljon pahemmat likaisena atoopikolle kuin lakanat. Toki kaikille muillekkin, kun pyyhe on kostea ja sillä kuivataan ihan joka paikka:(
Mulla ja tyttärellä on molemmilla erikseen omat alapesupyyhkeet, en voisi koskaan kuivata samalla naamaani ja alapäätäni. Vaikka kun käyn uimahallissa , sielläkin se on aina mukana.
[/quote]
Miksi alapesu-, muttei kasvopyyhettä? Itselläni (vaikken atoopikko olekaan) on koko elämäni ollut oma kasvo- ja kylpypyyhe ja muiden kanssa yhteinen, päivittäin vaihdettava käsipyyhe.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 16:35"]
Pesukone laulaa...
[/quote]
[/quote]
Miksi alapesu-, muttei kasvopyyhettä? Itselläni (vaikken atoopikko olekaan) on koko elämäni ollut oma kasvo- ja kylpypyyhe ja muiden kanssa yhteinen, päivittäin vaihdettava käsipyyhe.
[/quote]
Onhan nuo erilliset, mutta suihkun jälkeen käytän erikseen alapää pyyhettä, en tosiaan halua pyyhkiä itseäni pyyhkeeseen, joka on ollut haarovälissä. Sitten erikseen hiuspyyhe, johon kuivaan naamani.
Jos pesen pelkästään kasvot siihen on oma pyyhe samoin kuin käsille.
Aikuinen atoopikko lähettää terveiset kaikkien atoopikkojen äideille. Lapsena oli tilani niin paha, että aamulla jouduin repimään lakanoita irti rikkiraavitusta ihosta. Aikuisena, säännöllisen hoidon, oikeiden tuotteiden ja käsienpesun järkevöittämisen kanssa, ihoni on nyt kuulaan sileä, eikä kukaan ikinä uskoisi, että minulla on atooppinen iho. Joskus pahimmillaan talvella sormet hieman kuivavat.
En tiedä lohduttiko, mutta uskon, että jos joku olisi äidilleni (tai minulle) kertonut yli kymmenen vuotta sitten, että kaiken taistelun jälkeen lapsen iho voisi todellakin ''parantua'' (kun eihän se koskaan oikeasti parane=), se olisi ollut mukava kuulla. Ja tiedän, ettei kaikilla se koskaan tietenkään pääse hyvään kuntoon, mutta ettei lapsuuden paha tilanne aina korreloi aikuideen pahan tilanteen kanssa.
Vastaus kysymykseen: itse pesen pyyhkeet kerran-kaksi viikossa, tyynyliinan samoin, lakanat n. 1,5 viikon välein :)
Kuinka huonosti te pesette pildenne jos sille pitää olla eri pyyhe?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:28"]Meillä pojan lakanat pitää vaihtaa parin päivän välein. Talvella pahimpaan aikaan vaihdoin jopa päivittäin. Samoin pyyhkeet.
Pesukone laulaa...
[/quote]
Ei meillä ole mitään vitun atopiikkoja perheessä. Huolehdimme hygieniasta, ravinnosta, ja yleisestä terveydestä sen verran, että moisia ei meille synny.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:28"]Meillä pojan lakanat pitää vaihtaa parin päivän välein. Talvella pahimpaan aikaan vaihdoin jopa päivittäin. Samoin pyyhkeet.
Pesukone laulaa...
[/quote]
Ei meillä ole mitään vitun atopiikkoja perheessä. Huolehdimme hygieniasta, ravinnosta, ja yleisestä terveydestä sen verran, että moisia ei meille synny.
[/quote]
Taisi olla vitsi tai kirjoittaja ei tiedä yhtään mitään atopia epidemiologiasta? Meneekö aloittajan luuloissa samaan kastiin sen kanssa, että jalkojen kastelu aiheuttaa flunssan?
http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk00202
Suosittelen 8a tutustumaan, terkuin 9
Kylpypyyhe, hiuspyyhe, kasvopyyhe, käsipyyhe, pillupyyhe? Antakaa mun nyt kaikki kestää :D
Onko atoopikot niitä joilla on iho ihan punainen ja karkean ryppyinen? Mielestäni hirveän ruman näköisiä, sääliksi/häpeäksi käy :( !
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:55"]
Onko atoopikot niitä joilla on iho ihan punainen ja karkean ryppyinen? Mielestäni hirveän ruman näköisiä, sääliksi/häpeäksi käy :( !
[/quote]
Tuollainen typeryys on hirveän rumaa, näkyy uloskin päin.
Pesukone laulaa...
[/quote]
Täällä yksi atoopikko kun vaihtaa petivaatteet tarvittaessa,siis sitten kun tuntuvat/näyttävät likaisilta. Sänkyä pedatessa kyllä ravistelen niistä ihohituset(ällöttävää,tiedän). Hyvällä rasvauksella ei ole iho halkeillut pitkään aikaan.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:47"]
Kylpypyyhe, hiuspyyhe, kasvopyyhe, käsipyyhe, pillupyyhe? Antakaa mun nyt kaikki kestää :D
[/quote]
Mäkin repeilin tätä,mut sitten mietin kehtaako tähän kommentoida kun aina joku pahoittaa mielensä :D Itselleni ainakin riittää kasvo-,käsi-ja kylpypyyhe.
Anteeksi, ensin luin: Kuinka usein vaihdat appiukon lakanat? D:
päässä vikaa. Pari päivää
Olen atoopikko ja vaihdan lakanat silloin kun siltä tuntuu. Tyynyliinan useammin kuin muut. Käytän pyjamaa johon jää ylimääräiset rasvat, pyjaman vaihdan 3-4 päivän välein.
Kerran viikossa pitäisi vaihtaa lakanat.
Monta kertaa viikossa. Iho halkeilee rasvauksesta huolimatta niin, että lakanoissa ja joskus tyynyssäkin on pienenpieniä veritahroja kauttaaltaan. Jos niiden antaa olla, eivät ne lähde pesussakaan.