Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kehuttu kirja on vastannut odotuksia tai ollut jopa parempi?

Vierailija
02.01.2014 |

Toisen ketjun innoittamana kysyn. Itse yllätyin Saatana saapuu Moskovaan ja Rikos ja rangaistus -kirjojen helppolukuisuudesta. Sinuhe ja Sieppari ruispellossa taas olivat oikeinkin hyviä ja mukaansa tempaavia, vaikka edustavatkin klassikoita.

Ensiksi mainitut eivät varsinaisesti temmanneet mukaan, mutta ennakko-odotusten perusteella luulin, etten jaksaisi niitä lukea.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistus

Taivaslaulu

Vierailija
2/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyyhkyset katosivat. Veti ihan maton alta se loppu. Ja mieletöntä se, miten ajankuvaa ja tunnelmaa luotiin pienillä yksityiskohdilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiat

Luulin sen olevan ihan hömppää mutta hyvä kun muistin lapset ruokkia kun luin sitä.

Vierailija
4/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veera Niemisen Avioliittosimulaattori! Minulla oli melkoisia ennakkoluuloja mäkimiehen vaimona tunnetuksi tulleen tyypin tekelettä kohtaan, mutta jostain kirjaston uutuuksien hyllystä sen nappasin mukaani ja se oli varsin taitavasti kirjoitettu, sujuva, hauska, viihdyttävä ja ajatuksia ja tunteita herättävä. Ihana! Odotan innokkaasti hänen seuraavaa teostaan!

Vierailija
5/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhat loistavaa aurinkoa

Vierailija
6/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka se toisessa ketjussa monesti tylsänä mainittu Anna Karenina!

Vierailija
7/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:17"]

Veera Niemisen Avioliittosimulaattori! Minulla oli melkoisia ennakkoluuloja mäkimiehen vaimona tunnetuksi tulleen tyypin tekelettä kohtaan, mutta jostain kirjaston uutuuksien hyllystä sen nappasin mukaani ja se oli varsin taitavasti kirjoitettu, sujuva, hauska, viihdyttävä ja ajatuksia ja tunteita herättävä. Ihana! Odotan innokkaasti hänen seuraavaa teostaan!

[/quote]

Ja tätä siis kehuttiin Hesarissa esikoisteoksena. En uskonut :)

Vierailija
8/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katja Ketun Kätilö.

Vierailija
9/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kirjoja ootte nimenneet! Tykkään hulluna kaikista edellisten mainitsemista, Rikos ja rangaistus on jo teiniajoilta jäänyt lemppariksi, Oksasen Puhdistus ja Kyyhkyset vei tosiaan jalat alta. Ja joululahjaksi saamani Avioliittosimulaattori oli ihan mahtava - en muista milloin olisin lukenut yhtä hykerryttävän viihdekirjan.

Omaksi "yllättäjäkseni" valitsen Tolstoin Sodan ja rauhan. Vaikka olen paljon lukenut venäläisiä klassikoita (ja Tolstoin Anna Karenina on ikisuosikkini), niin Sotaa ja rauhaa kartoin tosi pitkään, kun pelkäsin sen massiivisuutta. Ja sitten se olikin niin "helppo" eikä vain helppo vaan mukaansatempaava ja värikäs. Napoleonin Venäjän-retki aukesi silmien eteen NIIN elävänä (Moskovassa olin parikin kertaa museossa nähnyt sen Borodino-panoraaman, mutta tämä oli jotenkin vielä elävämpi).

Vierailija
10/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mooses Mentulan Isän kanssa kahden ja sitten Anna-Leena Härkösen Ei kiitos.

Vierailija
11/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla Lundbergin Jää. Tiesin odottaa hyvää, kun olen kaikki lundbergit ahmien lukenut, mutta Jää oli kyllä ihan jysäyttävän hieno.

Vierailija
12/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistus täälläkin. Ei ollut ennakko-odotuksia, mutta olipahan mahtava lukuelämys.

Vierailija
13/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksasen Kun kyyhkyset katosivat. Odotin paljon, mutta joku ehti moittia kirjaa raskaaksi ennen kuin luin. Olihan se raskas, syvä ja raskas - ja älyttömän hyvä.

Vierailija
14/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Franzenin Tumman veden päällä. En olisi ikinä uskonut, että näyttelijä voi oikeesti kirjoittaa romaanin, josta hullaannun. Sen ajankuva on ihan mieletön! Mulla oli ihan kamalat ennakkoluulot.

Sirpa Kähkönen myös, joka hakkaa Sofi Oksasen mennen-tullen. Mielestäni liian vähän hehkutettu. Varsinkin parantanut otettaan koko ajan sarjan edetessä.

Vierailija
15/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistus, Kjell Westön Missä luljimme kerran, Carlos Ruiz Zafonin Tuulen varjo.

Vierailija
16/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Franzen muka itse kirjoittanut sen Tumman veden päällä? ;)

Vierailija
17/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:31"]

Onko Franzen muka itse kirjoittanut sen Tumman veden päällä? ;)

[/quote]

Kenenkäs sitten kuvittelet tuon kirjoittaneen?

Vierailija
18/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solzhenitsynin Syöpäosasto. Tartuin siihen vähän varoen, mutta teksti vei kuin juna mennessään.

Vierailija
19/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalle Päätalon iijoki sarjasta pidän kovasti.

Vierailija
20/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Pohjantähden Alla. Ihan mykistävä teos, voi miten herätti tunteita ja itkeä vollotin useaan kertaan. Aloin lukea muutama vuosi matalin odotuksin sitä lähinnä siksi, kun se "kuuluisi" lukea. Elämys.