jumppa-aaveeläiset: millä salilla käyt?
http://www.hs.fi/kotimaa/Näkökulma+Vaadi+reilumpaa+jumppaa/a1393297795678
niin, millaiseksi koet asemasi kuluttajana kuntosalibisneksessä? oma salini kyllä nostaa tai "tarkistaa" hintoja vedoten kustannusten nousuun, mutta se ei ilmeisesti takaa reilua kohtelua työntekijää kohtaan.
pitäisköhän saleillekin jakaa reilun kaupan sertifikaatteja? mihin sitä enää tohtii rahojaan laittaa?!
Kommentit (14)
Ihan näin paljon kiinnostava aihe? Vai oliko täällä ollenkaan niitä salilla kävijöitä?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:02"]
Ihan näin paljon kiinnostava aihe? Vai oliko täällä ollenkaan niitä salilla kävijöitä?
[/quote]
Mä kyllä käyn jumpassa, mutten salilla, joten en oikein voi vastata kysymykseen.
Väestönsuojan salilla. Siis kaupungin salilla. Melkein ilmaista ja vapaat tangot löytyy.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:02"]
[/quote]
Mä kyllä käyn jumpassa, mutten salilla, joten en oikein voi vastata kysymykseen.
[/quote]
No sähän just voit. Enemmänhän niitä ongelmia on niillä jumppien vetäjillä kuin esimerkiksi pelkästään vastaanotolla olevilla (meidän salilla osa erikseen). Esim sijaiset jumppaan jos vetäjä sairas, maksu sen mukaan kuin moni tulee jumppaan jne. Et tainnut edes lukea uutista?
Miksei jumpassa kävijä voi vastata kysymykseen? Sinullehan se on kohdistettukin :)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:02"]
[/quote]
[/quote]
No sähän just voit. Enemmänhän niitä ongelmia on niillä jumppien vetäjillä kuin esimerkiksi pelkästään vastaanotolla olevilla (meidän salilla osa erikseen). Esim sijaiset jumppaan jos vetäjä sairas, maksu sen mukaan kuin moni tulee jumppaan jne. Et tainnut edes lukea uutista?
[/quote]
Luin uutisen jo aiemmin, eikä se todella koske sellaisia jumppia, joissa käyn. Käyn kansalaisopiston jumpissa ja yksittäisten vetäjien koulujen tiloissa järjestämissä jumpissa. En salilla, kuten yritin viestissäni sanoa.
Musta oli mielenkiintoinen näkökulma! En ollut tullut pieneen mieleenkään ettei ohjaaja tai kuntosalin työntekijä saisi sunnuntaikorvausta. Käsittämätöntä!
Mulle tuli mieleen että olikohan tämä ihan sattumaa että samassa lehdessä oli uutinen siitä että kaksi suurinta kuntosaliketjua yhdistyvät yhdeksi jättiketjuksi joka valtaa markkinat. Mitenköhän käy hintojen? Ööö..
Kansalaisopistossa on ihan samat ongelmat kuin jättiketjuissakin..
Ei av-mammat jumppaa. Niiden mielestä läski on kaunista ja timmit naiset näyttävät miehiltä.
Ei av-mammat jumppaa. Niiden mielestä läski on kaunista ja timmit naiset näyttävät miehiltä.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 15:14"]
Kansalaisopistossa on ihan samat ongelmat kuin jättiketjuissakin..
[/quote]
Kansalaisopisto ei ole kaupallinen toimija, mitään voittoa se ei tee. Opetusta ei pääsääntöisesti (pl. kurssit) ole viikonloppuisin. Opetan itsekin kansalaisopistossa, mutta en jumppaa. Aika outoa vertailla kaupallisia kuntosaleja ja kansalaisopistoa keskenään.
Se kansalaisopistojen jumpissa kävijä
Käyn Unisportilla ja olen myös lukenut samasta aiheesta netissä. Ja yksi Unisportin (silloin yliopistoliikunta) ohjaaja on kerran ollutkin vetämässä tuntia kuumeessa.:(
Unisportilla kuitenkin olen törmännyt siihen, että tunteja on myös vain peruttu, jos ohjaaja on sairastunut eikä ole saatu sijaista. Eli ilmeisesti ei enää Unisportilla ole noin, että tunti pitäisi tulla vetämään vaikka jalka paketissa.
Ilmeisesti alalle on niin paljon tulijoita, että tes:iä ei tehdä ja jos sellainen olisi, sitä poljettaisiin.
voihan junppa!