Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit antaa vain yhden neuvon synnyttämiseen liittyen, mikä se olisi?

Vierailija
07.11.2020 |

Otsikossa aihe. Mikä siis olisi sun 50 senttiä synnytykseen liittyen?

Kommentit (692)

Vierailija
681/692 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy liikkeellä ja pystyssä niin kauan kuin mahdollista supistusten alettua. Se edistää syntymää ja oman kehosi itsemääräämismahdollisuuksia. Luota itseesi, hengitykseesi, kehoosi ja vauvaasi.

Niin tämä. Ainoa synnytykseni kesti aivan alusta loppuun asti noin 4,5 tuntia. Lähes koko tämän ajan olin jalkeilla, ainoastaan viiden minuutin automatkan sairaalalle ja synnytysjakkarakokeilun ajan istuin, muuten seisoin koko ajan. Sairaalalle mentiin siinä vähän ennen neljän tunnin täyttymistä ja siinä vaiheessa olin 8 senttiä auki eli suoraan synnytyssaliin. Muutama eri ponnistusasentokokeilu ennen hyvän asennon löytymistä. Lopullinen ponnistus seisten, eli painovoima teki osan työstä. Aktiivisuuteni varmaan edesauttoi synnytyksen ripeyttä, samoin kotona pysyminen viime tinkaan asti. 

Vierailija
682/692 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä synnytä. Eikä ainakaan alateitse. Jos pakko synnyttää, pyydä että leikkaavat. Lapselle kamalan traumatisoivaa tajuta, että syntynyt likaisesta alapäästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/692 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen synnytys on erilainen. Toinen kuolee synnytykseen äiti tai vauva. ( molemmat tapaukset tiedän)  Toiset ei. 

Älä siis kuuntele ketään.  Luota henkilökuntaan.

Vierailija
684/692 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiduraali. 

Vierailija
685/692 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada synnyttää jossain muussa asennossa kuin siinä kaikkein tyypillisimmässä selällään jalat koukussa. On oikeasti kivuliain asento synnyttäjälle. Kätilöt tätä monesti suosii, koska heille ergonomisin.

Vierailija
686/692 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalaisenkin synnytys voi edetä ponnistusvaiheeseen tosi nopeasti. Ja ponnistaminen tuntuu samalta kuin kakkahätä! Nämä meni minulta siinä hujakassa yli ymmärryksen. Kätilö onneksi huomasi että nyt vaihtu vaihde seuraavaan.

Vierailija
687/692 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi sektio.

Vierailija
688/692 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kaikki puudutteet mitä tarjoavat 

Vierailija
689/692 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity käsiin ja ylävartaloon joissa ei ole kipuja ja jotka toimivat normaalisti, ovat kuten aina. Mieti että alakroppa tekee työtään ja sinä keskityt vain kehon yläosaan.

Vierailija
690/692 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sulla on joku mukana. Jos ei isä, niin joku muu. Itse synnytin kaksoset pikkukeskosina koronan aikana. Isä lähetettiin kotiin odottamaan kun Koronan takia ei saanut tulla kuin saliin. Tutkimusten jälkeen pääsinkin heti saliin kun olin jo niin pitkällä ja vaikka ilmoitin isälle heti niin hänellä kesti päästä motarilta takaisinpäin. Saliin en saanut kävellä jotta pikkukeskoset ei tipu 😅 mutta munt jätettiin saliin ihan yksin ja se oli aika spookya! Synnytin vielä niin ajoissa että en ollut ehtinyt edes käydä synnytystoiveita enkä mitään läpi. Kun isä tuli, niin tuntui turvallisemmalle vaikkei hän osannut mitään tehdäkään, mutta oli joku kuitenkin vierellä.

Vierailija
691/692 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa synnytyksessä on ollut ammattitaitoiset kätilöt. Pysyneet tilanteessa ajan tasalla. Itse pyrkinyt liikkumaan ja keskittymään miten keho tekee työtään.Minulle rauhallisuus ja mieheni läsnäolo tukivat. Loppuhetkillä hyvät kätilön kannustukset.

Vierailija
692/692 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia altaaseen synnyttämisessä? Saako riskiraskaudessa lupaa synnyttää altaaseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän