Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttää myyjä huutonetissä

Vierailija
25.02.2014 |

Ilmoituksessa oli postikulut 1€ ja nyt vaatii sähköpostilla 1.50€. Pikkusumma joo mutta mun mielestä myyjän piikkiin menee toi eikä mun.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

cmoon ääliö.

Vierailija
2/11 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo menee myyjän omaan piikkiin. Itse varmaan tästä ärsyyntyneenä peruisin kaupat, ja todennäköisesti tämä myyjä antaisi siitä kiitoksena negan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo postikuluhinnastossa 1,50 euroa mikään. 50grammaan asti 1€, 100grammaan 1,40€. Ykkösluokassa. Ja 250grammaan asti 2€:lla selviää.

Vierailija
4/11 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo postikuluhinnastossa 1,50 euroa mikään. 50grammaan asti 1€, 100grammaan 1,40€. Ykkösluokassa. Ja 250grammaan asti 2€:lla selviää.

Vierailija
5/11 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin varmaan asiasta ärsyyntyneenä peruisin kaupat, koska hinta ei ollutkaan sovittu. Tuon takia postikulut kannattaa pitää avoimina, jos ei tiedä, mitä mikäkin maksaa....

Vierailija
6/11 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:08"]

minäkin varmaan asiasta ärsyyntyneenä peruisin kaupat, koska hinta ei ollutkaan sovittu. Tuon takia postikulut kannattaa pitää avoimina, jos ei tiedä, mitä mikäkin maksaa....

[/quote]

Ja tiedän, että olen nipo, mutta tuosta kertyy aika monta ylimääräistä 50senttistä myyjälle, jos se tekee monelle myymälleen tuotteelleen tollalailla. Reilu peli myyjältä, niin olen ostajanakin ostetun tuotteen takana.

Vierailija
7/11 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:11"]

[/quote]

Ja tiedän, että olen nipo, mutta tuosta kertyy aika monta ylimääräistä 50senttistä myyjälle, jos se tekee monelle myymälleen tuotteelleen tollalailla. Reilu peli myyjältä, niin olen ostajanakin ostetun tuotteen takana.

[/quote]

Tuosta tulikin mieleeni yksi omituinen maili jonka aikoinaan sain yhdeltä nettihuutokauppamyyjältä. Mailissa luki, että kannattaa maksaessa laittaa joku vähän ylimääräistä, esim. parikymmentä senttiä, (esim. tuote posteineen 5 euroa, laittaa vaikka 5.20 euroa), että hänen on helpompi tunnistaa mikä maksu tulee keneltäkin kun hän myy niin paljon ja useita kohteita samalla summalla. Ei mene kuulemma sekaisin maksut jos ne samansuuruiset maksut ei olekaan samansuuruisia vaan esim. 5.20, 5.15, 5.35 jne. 

Mielenkiintoiset perustelut koittaa haalia itselleen enemmän rahaa, en todellakaan maksanut senttiäkään ylimääräistä ihan periaatteesta. Jos myyjä ei kykene sen vertaa lukemaan ja kirjaa pitämään, että pysyy maksut selvillä, niin ei ole minun ongelma. Ja siinä kohtaa jos ei pysty kirjaa pitämään niin kannattaisi varmaan olla myymättä kymmeniä-satoja kohteita kuukaudessa...

Vierailija
8/11 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jonkun verran myynyt nettihuutokaupoissa, etenkin yhdessä ulkomaisessa, ja siellä täytyy laittaa postikulut ilmoitukseen valmiiksi. Pari kertaa on käynyt niin, että olen laittanut postikulut pienemmiksi mitä ne ovat olleet (n. 2.5 euroa vähemmän). En ole alkanut karhuamaan ostajalta jälkikäteen tätä summaa vaan olen itse kaikessa hiljaisuudessa maksanut sen puuttuvan summan. Joskus on myös tapahtunut niin, että postikulut ovat olleet pienemmät mitä olen arvioinut (n. 1-2 euroa vähemmän). Näissä tapauksessa olen joka kerta ottanut ostajaan yhteyttä ja tarjoutunut palauttamaan ylimääräiset rahat. Jos olen huomannut virheeni ennen kuin olen sulkenut kirjekuoren/teipannut paketin, olen sujauttanut ylimääräiset rahat sinne ja kertonut ostajalle asiasta.

Vierailija
9/11 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tekis mieli perua mutta tuntuu lapselliselta alkaa vääntämään pienestä summasta.. Jotekin vaan ärsyttää tollanen toiminta, varsinkin kun sähköposti oli tyyliin "postikulut nousi nyt se on 1.50€ tässä tilinumero". Joo olkoonkin pieni summa, mutta huusin juuri tuolta myyjältä kyseisen tuotteen, koska oli lähes samanhintaisista edullisin. Nyt ei enää ollutkaan, joten olisin voinut huutaa toiselta myyjältä. :/

Taidan sanoa, että maksan sen ilmoituksessa olevan summan mukaan, jos ei kelpaa niin pitäköön hyvänään. Vaikka onkin pikkusumma, niin ihan periaatteesta.

Vierailija
10/11 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään heidän sen summan. en jaksa alkaa miettii mikä on mikäkin. onhan siinä oma vaivakin ja aina on nouto mahdollisuus,

Vierailija
11/11 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi ylimääräistä 0,50e. Myyjän moka.

Ilmoita vaan, että maksat sen mitä oot huutanutkin.

Ja eihän postin hinnastossa ole enää mitään 1,50e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan