Miten auttaa miespuoleista ystävää löytämään nainen
Ajatelin kysellä teidän mielipiteitä kyseisessä asiassa näin edellisen ketjun innoittamana. Näin kuvailin miestä toisessa ketjussa:
Minulla on ystävänäni mies (aviomieheni kaveri, ja lapsemme kummisetä), josta voin sanoa, että ei ole lassukka vaan naisia kunnioittava mies. Hän on todella mukava, rehellinen, avoin eikä ihan hullun näköinenkään. Mitä nyt pientä ylipainoa, mutta muutenkin kropaltaan aika roteva.Ei ole mikään sovinisti ja pitää kotinsa todella siistinä ja tekee myös hyvää ruokaa.
Pitäisin häntä ihannemiehenä monellekkin naiselle. Mutta hän on ollut viimeisen 10 vuotta sinkkuna ( sen ajan minkä olen hänet tuntenut). Välillä on kuulemma ollut muutaman kuukauden tapailujaksoja, jonkun naisen kanssa , mutta aina tapailut ovat loppuneet. Suurin osa niistä siihen, että nainen on ilmoittanut kemian puuttuvan. Olen huomannut hänestä turhautumisen merkkäjä, ja viime tapaamisella olin aistivinani hänestä luovuttamisen. Mutta en kyllä mitään naisvihamieltä tai katkeruutta. Toivon kyllä, että hän löytäisi naisen elämäänsä, mutta... Eli voi mukava mieskin näköjään jäädä ilman naista. Kummilapselleen hän on kyllä aivan mahtava kummisetä, leikkii kyläillessään ja jaksaa muistaa. Hän on jopa ottanut useamman kerran pojan hoitoon, jotta olemme saaneet mieheni kanssa kaksinkeskeistä aikaa.
Eli tiedän, että hän haluaisi pysyvän parisuhteen, mutta ei ole sitä löytänyt. Mieheni kanssa olemme silloin tällöin asiasta keskustelleet, koska hän on hyvä ystävämme ja tärkeä henkilö meille. Tiedämme, että hän kohtaa harvoin vapaita naisia (töissä ei ole, harrastuksissakaan ei juuri törmää, ja baarissa taitaa käydä ainoastaan mieheni kanssa pari kertaa vuodessa). Ja jokaisen kerran kun olen kuullut hänen tapailevan naista, minut on vallannut ilon tunne ja pyytänyt häntä (mieheni kautta) tuomaan hänet meille kylään, mutta koskaan tapailu ei ole kestänyt niin kauaa, että olisi ehtinyt.
Omassa ystävä piirissäni ei ole ollut yli viiteen vuoteen yhtään vapaata naista kenellä tätä miestä olisi voinut "parittaa". Tietenkin, joku on välillä eronnut, mutta ei sitä juuri eronneelle kehtaa ketään tyrkyttää, ja seuraavalla kerralla heillä onkin jo uusi mies kierrossa. Joten olisiko teillä palstalaiset mitään vihjettä miten voisin auttaa ystäväämme jotenkin?
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 21:31"]
Jos mies on ollut 10 vuotta aikuisiällä sinkku, niin on kyllä "pilaantunutta tavaraa". Jos ei ole halunnut löytää, on luultavasti sitoutumiskyvytön. Jos ei ole löytynyt, vaikka olisi halunnut, niin vielä pahempi. Miten ihmeessä tollaisen luuserin olette kummisedäksi ottaneet, minä en kyllä päästäisi tollaisia epäilyttäviä ukkoja lapsieni lähellekkään.
[/quote]
Oletko ihan itse tätä mieltä, vai onko tämä jo kouluaikoina iskostunut kaveriporukkasi mielipide, jota ei muuteta? ;)
Jotain vikaa hänessä on, jos kerran tapailut ei johda mihinkään.
Hämmästyttävän moni nainen on yrittänyt parittaa siskoaan tai kaveriaan minulle. Olenkin ihmetellyt onko se jokin yleinen käytäntö :D
Minun on käynyt näitä parituksen kohteeksi joutuneita naisia lähinnä sääliksi, enkä voi uskoa, että he itse olisivat mielissään tuollaisesta toiminnasta! Sama varmaan toisin päin. Ehkä siis parempi unohtaa tämä.
Ainoa mikä tulee mieleen on se, että voisit käydä hänen kanssaan baarissa, jotta naiset näkisivät, että miehellä on 'naisia ympärillä'. Se myös antaa miehelle egoboostia.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 21:36"]
[/quote]
Mahdollisesti, mutta minä vain en ole sitä keksinyt. Enkä kyllä näe mikä se voisi olla. Siis hän on tapaillut kolmen vuoden aikana tiettävästi kahta tai kolmea naista. Enimmäkseen on harmistunut siitä, että pääsee niin harvoin tutustumaan naisiin. Kyllä minäkin tapailin aika montaa miestä ennenkuin löysin omani, harva heti sopivaa kumppania... ap
Veikkaisin että joku ongelma mitä et huomaa hänen kanssaan pintapuolisesti seurustelemalla.
Tai sitten miehellä itsellä on aivan liian suuret vaatimukset naisten suhteen?
voithan vinkata esim hyviä nettideittisivuja, ja ja että voisit auttaa naisena ilmoituksen teossa jos haluaa tms., jutella asiasta ohimennen
No ei toista voi oikein auttaa pariutumaan. Meilläkin on perhetuttuna mies joka oli yli 10 v sinkkuna, hän oli kyllä ollut aiemmin avoliitossa, mutta ero tuli kun naisen tunteet kuulemma hiipuivat. Tämä mies on muuten tosi mukava ja ihan tavallisen näköinen, mutta todella saamaton. Hoitaa työnsä hienosti ja tienaakin hyvin, mutta siihen sitten jääkin. Kotona saa melkein katto tippua niskaan, eikä hän tee asialle mitään. Ennenkuin se todellakin putoaa niskaan.
Tämä mies oli todella jo masentunut yksinäisyydestä ja kumppanin kaipuusta. Sitten hän oli ihan sattumalta mennyt kotikylänsä baariin, jossa ei ollut käynyt vuosikymmeniin ja siellä oli hänen entinen lapsuuden leikkitoverinsa, eivät olleet nähneet sitten kouluaikojen. He rakastuivat ja menivät naimisiin ja hyvin menee edelleen vuosien jälkeen. Näinkin voi käydä.
Niin ikää miehellä on 30v. Ja opiskellut miesvaltaisella alalla DI:ksi kuten miehini ja minä.
Nettitreffejä kokeili tuossa viime vuonna muutaman kuukauden ajan ja poisti profiilin kun ei saanut vastauksia viesteihin, eikä yhteyden ottoja yhdeltäkään naiselta. Minä kyllä luin hänen profiilinsa ja otin jopa kuvan siihen. Epäilin minäkin sitä, että on lähettänyt viestejä vain "liian tasokkaille" naisille kun kertoi ettei ole saanut viesteihinsä vastausta. Joten yhtenä iltana pienessä viinissä pyysin häntä näyttämään profiileja kenelle oli viestiä lähettänyt. Ihan normaalin oloisia naisia olivat, aika pyöreitä jopa valtaosa.
Ei kolmekymppinen vielä ole menetetty tapaus mutta nelikymppisen kohdalla se alkaa olla game over
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 21:36"]
[/quote]
Minun mieheni oli 42 kun tapasin hänet, eikä ollut koskaan asunut kenenkään naisen kanssa. Pisin seurustelujakso oli ollut 2-3 vuotta. Ja voin sanoa, että mieheni on aivan parasta A-ryhmää kumppanina. Osallistuu kotitöihin, hoitaa lapsia, on velvollisuudentuntoinen ja osaa arvostaa minua.
Hän oli ollut vuosia yksin kun tapasin hänet. En vain tiedä, miksei hän ollut löytänyt (suostunut valitsemaan) ketään. Ehkä vähän nirsokin. Hänellä oli ollut vielä harrastuksia, joissa tapaa helposti paljon naisia. Ehkä ne naiset eivät koskaan oikein ymmärtäneet hänen kiinnostuksensa olevan tosissaan, koska kuulemma usein kävi niin, että nainen oltuaan mieheni kanssa pian löysi sen oikean ja meni naimisiin.
Mutta mä tarvitsin juuri hänenlaistaan kuuntelutaitoista ihmistä, (se on hänen ehkä paras puolensa) ja vaikka se ei ollut suurta rakkautta heti ensisilmäyksellä, niin arvostin hänen ystäväominaisuuksiaan ylitse muun ja en ole valintaani katunut.
Voi että. Ja täällä tuskailee ikänsä (25 ;) ilman miestä ollut nainen, että missä tapaisi jonkun kunnollisen miehen! :D Mites saisit meidän tiet kohtaamaan, ap?
13 jatkaa vielä. Niin, omalla kohdallani sellainen sokean rakkauden valinta olisi luultavasti johtanut hunsvottimieheen, eli ottamalla hänet pelastin itseni luultavasti sellaiselta. Se suhde olisi voinut olla alkuun intohimoisempi, mutta tuskin viisaampi.
Tiedän, että jotkut saavat molemmat, mutta itselle seksuaalisuus ei satu olemaan se ykköspointti. En nyt sano, että ap:n mies tekee samoin, mutta että pienellä kriteerien tiputuksella puolin ja toisin kyllä kumppanin löytää, jos on muuten ihan normaali :)
Nämä kaikki paritukset haisevat niin kamalasti eikä niistä oikein taida tulla mitään jos eivät luonnollisesti kohtaa oman kaveripiirinsä muita osapuolia.
Minunkin mielestä voisitte lähteä yhdessä liikkeelle jonnekin. Ihan baarit, terassit, risteilyt yms paikat niin että näkyy, että mies on yksin, mutta että te kolme olette yhdessä. Saisitko lapsenne hoitoon jonnekin? Ei miehessä tartte mitään vikaa olla. Vika voi hyvinkin olla noissa vapaissa naisissa. Ei tartte olla mitään vakavaa syytä sille, että 10 v ja ketään ei löydy. Se on vaan niin, että kaikille ei löydy. Ikävää.
Itse olen 50v enkä ole koskaan seurustellut ja olen jo hyväksynyt asian että niin ei koskaan tule tapahtumaankaan. Se juna meni jo ajat sitten.
Miehen kohdallahan paras ikä on n35v jos on vaan hoitanut asiansa kunnolla ja pitänyt itsestänsä huolta. Monasti vaan ns ikisinkut ovat siihen ikään mennessä ryypänneet itsensä tärviölle tai muuten on vintti pimentynyt joten he ovat lopullisesti ja pysyvästi syrjäytyneet parisuhdemarkkinoilta.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 21:15"]
Eli voi mukava mieskin näköjään jäädä ilman naista.
[/quote]
Voi kuule, tuollaisia mukavia miehiä ilman naisia on Suomi täynnä. Ei ole todellakaan mikään uusi asia.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:30"]
Itse olen 50v enkä ole koskaan seurustellut ja olen jo hyväksynyt asian että niin ei koskaan tule tapahtumaankaan. Se juna meni jo ajat sitten.
Miehen kohdallahan paras ikä on n35v jos on vaan hoitanut asiansa kunnolla ja pitänyt itsestänsä huolta. Monasti vaan ns ikisinkut ovat siihen ikään mennessä ryypänneet itsensä tärviölle tai muuten on vintti pimentynyt joten he ovat lopullisesti ja pysyvästi syrjäytyneet parisuhdemarkkinoilta.
[/quote]
Minä tiedän miehen, joka meni 70-vuotiaana ensimmäistä kertaa naimisiin. Tiedän myös miehen, joka lähes 80-vuotiaana löysi itsellensä naisen, Thaimaan lomalta Thaimaasta tosin. Mutta tuon 70-vuotiaan miehen nainenkin oli aivan suomalainen.
Ehkäpä hänessä on jokin "piilevä" vika, joka ei tule ilmi heti, mutta siinä vaiheessa kun seurustelemaan alkaa ne paljastuvat. Pieni vehje, mustasukkaisuus... Vaihtoehtoja on lukemattomia. Myöskin jotkut miehet vain on kyvyttömiä seurustelemaan, eivät osaa lukea naisia ja toimivat väärin, tästä usein kielii useat lyhkäisemmät suhteet, jos muuten mies vaikuttaa loistavalta niin nainen antaa mahdollisuuden mutta turhautuu kuitenkin ennen pitkä.
Jos mies on ollut 10 vuotta aikuisiällä sinkku, niin on kyllä "pilaantunutta tavaraa". Jos ei ole halunnut löytää, on luultavasti sitoutumiskyvytön. Jos ei ole löytynyt, vaikka olisi halunnut, niin vielä pahempi. Miten ihmeessä tollaisen luuserin olette kummisedäksi ottaneet, minä en kyllä päästäisi tollaisia epäilyttäviä ukkoja lapsieni lähellekkään.