Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko MITÄÄN keinoa saada ikkunat kuivattua ilman, että jää viiruja??

Vierailija
07.11.2020 |

Kolme lastaa kokeilussa - kaikki jättää viiruja tai lähtee hyppimään. Ikkunat ovat suoraan etelään ja auringonpaisteessa näkyy kaikki virheet todella räikeästi. Onko mitään keinoa saada paskalaseista ihan kirkkaat?
Olen pessyt nyt fairy-etikka-vesiseoksella, etikka-vesiseoksella ja konetiskiaine-vesiseoksella (aineessa huuhtelukirkaste). Viimeisin tuntuu toimivan liuottimena parhaiten. Saatnavttu kun ottaapäähän niin että itkettää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhi lopuksi kostealla sanomalehtimytyllä, tulee kirkasta.

Vierailija
2/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehteä en ole koskaan kokeillut. Annetaanko sen kostua ikkunaan jääneestä pesuvedestä vai kastellaanko se etukätten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä laimea fayry nopea lastaus ja sen jälkeen pelkällä vedellä huuhtelu ja huolellinen laatalla kuivaus. Nopeaa ja tehokasta. Raitoja jää pesuaineita ja huonosta laatasta tai laatan käytöstä.

Minulla on kaksi lastaan. Toinen pesun jälkeen ja toinen huuhtelun jälkeen. Ja homma kuulostaa hitaalta mutta on nopeaa ja tehokkain tapa.

Vierailija
4/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kuitenkin lastoissa jotain häikkää? Meillä on Leifheit-lasta, teleskooppivarrellinen ja nivelletty (asentoon lukittava) lasta, missä pesupuoli. Tuli rautakaupassa vastaan sattumalta, otettiin käyttöön ja on ollut tehokas. Fairy+joskus etikka käytössä. Ei jää raitoja, tekniikkalajihan se sinänsä lienee.

http://lakelandcamel.scene7.com/is/image/LakelandCamel/21354_1?$380$

Tottakai paksun lian peittämät ikkunat voivat tuoda haasteita, liasta tietenkin riippuen. Meillä on lähinnä nokipölyä ja merisuolaa ulkoikkunoissa, siihen on nuo yllämainitut keinot tepsineet. Superlikaisissa tai nopeasti likaantuvissa ikkunoissa tihennetty pesuväli tulee nyt vain ratkaisuna mieleen.

Vierailija
5/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, älä EDES kastele niitä.

Vierailija
6/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä laimea fayry nopea lastaus ja sen jälkeen pelkällä vedellä huuhtelu ja huolellinen laatalla kuivaus. Nopeaa ja tehokasta. Raitoja jää pesuaineita ja huonosta laatasta tai laatan käytöstä.

Minulla on kaksi lastaan. Toinen pesun jälkeen ja toinen huuhtelun jälkeen. Ja homma kuulostaa hitaalta mutta on nopeaa ja tehokkain tapa.

Laatta siis on lasta. Raidat jää yleisimmin pesuaineista.

Vierailija
7/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryttää sanomalehdestä pallo ja kastele vähän. Pyyhi ikkunaan jääneet raidat tai koko ikkuna pallolla. Lehti kerää likaa itseensä.

Ei saa olla liian märkä muttei kuivakaan toimi.

Vierailija
8/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltillisesti pesuainetta ja huolellinen huuhtelu. Noilla keinoilla ei minulla ainakaan jää mitään viiruja. Ihan tavallista Sini-lastaa käytän kuivaamiseen.

Vierailija
9/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai huuhtelee pesuaineet ikkunasta ja pyyhit lastan joka vedon jälkeen? Ja peset vedellä lastan välillä? Lastan kumi pitää olla kuiva joka vedolla. Kolme eri lastaan, niin joku varmaan olisi hyvä. Kumit menee huonoksi nopeasti, mutta niitä voi vaihtaa.

Kuka jaksaa kuivata ikkunoita sanomalehdellä, joka vielä jättää mustetta pokiin.

Vierailija
10/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä lastaa vaan mikrokuituliinoja.

Vierailija
11/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko mulla maanantaikappale kun Sini-lasta tärisee ja jättää raitaa. Halpislasta toimikin paremmin. Yksittäiset pienet viirut pyyhin mikrokuituliinalla pois.

Vierailija
12/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maltillisesti pesuainetta ja huolellinen huuhtelu. Noilla keinoilla ei minulla ainakaan jää mitään viiruja. Ihan tavallista Sini-lastaa käytän kuivaamiseen.

Ja hyvä rätti lastan kuivaamiseen joka vedon jälkeen. Tässä se salaisuus on.

Vierailija
13/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä lastaa vaan mikrokuituliinoja.

Sekä että on mielestäni paras. Enimmät vedet lastalla, viimeistely liinalla.

Vierailija
14/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hyvä rätti lastan kuivaamiseen joka vedon jälkeen. Tässä se salaisuus on.

Tämä. Mikrokuituliina on toiminut ainakin itsellä hyvin.

Vierailija
15/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko mulla maanantaikappale kun Sini-lasta tärisee ja jättää raitaa. Halpislasta toimikin paremmin. Yksittäiset pienet viirut pyyhin mikrokuituliinalla pois.

Voi olla tai väärä kulma. Itse en ole törmännyt huonoihin lastoihin, paitsi halpiksissa kumi menee huonoksi nopeasti. Jokainen on uutena toiminut hyvin. Ja tykkään sinilastasta. Siivous kaupoista saa kyllä parempia. Olen pessyt ikkunoita työkseni.

Vierailija
16/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinillä on ikkunapeililiina, sillä saa raidat pois.

Vierailija
17/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi sinin lastaa ja yksi toisen merkkinen. Tuntuu että vanhin, yli 15 vuotta vanha sini-lasta toimii parhaiten... 🙄

Kokeilen nyt tuota sanomalehteä. Ikkunat ovat siis todella likaiset ja niissä oli jo ennestään pesuainejäämät.

Ap

Vierailija
18/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen likaisen ulkolasin eri liinalla jossa on vähän fairyä, sitten pesen laimealla pesuvedellä vielä normaalisti, huuhtelen pari kertaa, ikkuna pitää jäädä melko märäksi ja kuivaan sinilastalla, vanhoilla froteepyyhkeillä kuivaan reunat.

Pesuainetta vain muutama tippa veteen.

Lattialla pidän vanhaa lakanaa imemässä vettä.

Vanhoja ikkunoita ei saa täydellisiksi.

Vierailija
19/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperitollo toimi hyvin. Ei jäänyt muuta jälkeä kuin käsi mustaksi.

Vierailija
20/21 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei hlvetti, sanomalehdestä jää pölyisen näköinen pinta. Ei stana lyön kohta vasaralla nuo pskaksi. Ja ikkunat on vielä vanhan liiton kolminkertaiset pskat että viiruja kertyy. Vttu!!!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi