Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viihtiikö ilman korttia ajaa?

Vierailija
25.02.2014 |

Ylinopeudesta lähti kortti pois. Ensimmäinen kerta. No, kaupassa pitäs käydä välillä ja matkaa 16km. Autoki mun eli luonnollisesti mun nimissä. Jos kytät tulee vastaan, onko niillä joku laite jolla ne näkee mun auton rekisterinumeron, nimen ja sitten tiedon että ajokiellossa? Ja sit ne pysäyttää.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta on kortti otettu pois koska olet ajanut törkeää ylinopeutta. Oma vikas kun et miettinyt niitä kauppamatkoja silloin. 

Itse ajan n. 700 km viikossa. Välillä tosi hiljaisia hyväkuntoisia teitä. Ei tule mieleenkään ajaa niin kovaa, ettei saa pahassa paikassa väistettyä jos jostain tulee yllätyksiä eteen. jotain hirveä ei välttämättä ehdi edes 100 tai 80 km/h vauhdissa, mutta ainakan törmäys ei ole niin raju. 

Vierailija
22/35 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:28"]

Meinasit sitten tienata piiitkän ajokiellon ajelemalla kortitta. Pitemmän päälle siitä joutuu linnaan. Onnea valitsemallasi tiellä.

[/quote]

Siitä mitään linnaan joudu. Mies on vetäissyt kahden vuoden sisällä varmaan neljä sakkoa kortitta ajosta tuolla sohvalla se edelleen istuskelee. Sakkonsa on kiltisti aina maksanut. 

Ja kyllä, poliiseilla on laitteet, joilla näkee rekkarin avulla auton omistajan jne.

[/quote]

Minkälainen mies sulla oikein on?! Huh, joku jaksaa oikeasti katsella tuollaista?

[/quote]

Oikein ihana mies, jota jaksan kyllä katsella. Jokaisella meistä on omat huonot puolensa ja miehellä se on kortitta ajo.

Ja juu, olen kyllä miljoona kertaa sanonut, että voisi jättää sen auton suosiolla parkkiin että joskus saisi sen kortin takaisinkin. 

Luulisi tosin valtion kiittävän kun vähän väliä saa sakkorahoja.

[/quote]

Kyllähän tuo kertoo miehen moraalista noin muutenkin. Ei kannata yllättyä jos joskus vielä narahtaa pettämisestäkin.

[/quote]

Tää oli ihan paras :DD Meinasin olla muuten kommentoimatta tähän typeryyteen, mutta että ajaa kortitta = varmasti pettää jossain vaiheessa =DD Anna mun kaikki kestää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli... Joutuuko kytät itse naputtamaan auton rekisterinumeron, jotta saavat tietää että auton omistaja on ajokiellossa/verot maksamatta ym..? Vai onko heillä laite, joka antaa jonkinlaisen äänen kun vastaan tulee auto, jonka omistaja on ajokiellossa/verot maksamatta tms?

Vierailija
24/35 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun ajelin ilman korttia niin riittää kun tietää 1v vanhemman velipojan sos.turvatunnuksen. Eli jos poliisi pysäyttää ja kysyy korttia, no kortti jäi kotiin, sitten poliisi kysyy sos.turvatunnuksen ja tarkistaa koneelta onko korttia ja onhan sillä velipojalla kortti. Täysin aukoton keino ajella ilman korttia...

Vierailija
25/35 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajakaa kaikki ilman korttia niin minäkin teen.jos tietäisitte millaisia hörhöjä liikenteessä liikkuu ette uskaltaisi ajaa siellä ollenkaan.joka päivä ammatikseni sitä teen.ajatelkaa ambulanssi kuskitkin ajavat ilman korttia.ei se mikään rikos ole tosi rikosten joukossa.laki on vain tyhmiä varten.eläkää te siinä paska lain kourassa minä en tee niin ja erinomaisesti on mennyt joka saralla.

Vierailija
26/35 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla alkuunsa vähän kyttäyksen alla, että ainakaan omissa nimissä olevalla autolla ei soisi liikkua.

Vierailija
27/35 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se auto nyt ajokieltoon mene.

Voitte itse katsoa trafilta mitä siellä näkyy.

-Vakuutusvirkailija

Vierailija
28/35 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kun ajelin ilman korttia niin riittää kun tietää 1v vanhemman velipojan sos.turvatunnuksen. Eli jos poliisi pysäyttää ja kysyy korttia, no kortti jäi kotiin, sitten poliisi kysyy sos.turvatunnuksen ja tarkistaa koneelta onko korttia ja onhan sillä velipojalla kortti. Täysin aukoton keino ajella ilman korttia...

Sen kortin ne kysyy vain varmistaakseen että naama vastaa sotua, ajo-oikeuden ne tarkastaa koneelta. Jos sulla ei ole ajokrottia eikä henkkaria, niin et pääse sotun kertomisella. Jos sulla on passi mukana ja kerrot että et löytänyt korttia, etkä ole vielä hankkinut uutta korttia, niin voit selvitä sakoitta.

Vierailija
29/35 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Vakuutusvirkailija

Poliisilla on myös ajokorttitiedot käytettävissä. Juuri hiljattain jossain yhteydessä kerrottiin että poliisilla on neljässä sadassa autossa laite joka lukee automaattisesti ajonevuojen rekisterinumeroita ja se laite tarkastaa ajoneuvon sekä sen haltijan ja omistajan tietoja. Jos auto on katsastamatta, siinä on verot maksamatta tai jos omistajalla tai haltijalla on ajokieltoa, niin laite hälyttää ja poliisi pyäsäyttää.

Vierailija
30/35 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli... Joutuuko kytät itse naputtamaan auton rekisterinumeron, jotta saavat tietää että auton omistaja on ajokiellossa/verot maksamatta ym..? Vai onko heillä laite, joka antaa jonkinlaisen äänen kun vastaan tulee auto, jonka omistaja on ajokiellossa/verot maksamatta tms?

Siis vanhemman mallin laitteeseen tieto syötettiin käsin ja vaati siis poliisin aktiivisuutta, mutta uudemmat lukee reristerinumeroita automaattisesti ja hälyttää jos jotain on pielessä.

https://yle.fi/uutiset/3-9658191

Noita on Suomen poliisilla jo satoja.

Vierailija
31/35 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Vakuutusvirkailija

No ei mene, mutta poliisin automaattinen rekisterikilpiä lukeva laite hälyttää jos auton haltijalta on kortti lähtenyt. Niin jos poliisi ajaa vaikka vastaan liikenteessä ja niillä ei ole sillä hetkellä muuta akuuttia tehtävää ja autossa ko. laite, niin hyvin todennäköisesti pysäyttävät ja tarkistavat, kuka autoa ajaa ja onko korttia.

Koska on suuri riski, että ratissa on auton haltija jolla ei ole korttia. Jos joku muu ajaa niin sitten asia tietysti OK. Että jos Ap haluaa ajaa niin ei kannata omalla autolla, koska se on suht varma kiinnijäänti tuon takia jos poliiseja pörrää kylillä. Mielummin jollain muulla autolla, tietysti niin, ettei senkään tiedoissa ole mitään ylimääräistä.

Vierailija
32/35 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:28"]

Meinasit sitten tienata piiitkän ajokiellon ajelemalla kortitta. Pitemmän päälle siitä joutuu linnaan. Onnea valitsemallasi tiellä.

Siitä mitään linnaan joudu. Mies on vetäissyt kahden vuoden sisällä varmaan neljä sakkoa kortitta ajosta tuolla sohvalla se edelleen istuskelee. Sakkonsa on kiltisti aina maksanut. 

Ja kyllä, poliiseilla on laitteet, joilla näkee rekkarin avulla auton omistajan jne.

Minkälainen mies sulla oikein on?! Huh, joku jaksaa oikeasti katsella tuollaista?

Oikein ihana mies, jota jaksan kyllä katsella. Jokaisella meistä on omat huonot puolensa ja miehellä se on kortitta ajo.

Ja juu, olen kyllä miljoona kertaa sanonut, että voisi jättää sen auton suosiolla parkkiin että joskus saisi sen kortin takaisinkin. 

Luulisi tosin valtion kiittävän kun vähän väliä saa sakkorahoja.

Tuskinpa maksaa sakkojaan, eli valtio ei saa mitään. WT pahimmasta päästä. Kyllä ihmesellä on elämänhallinta jo aika pahasti perseellään siinä vaiheessa kun ajelee kortitta.

Vierailija
33/35 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk ajoin viime kesänä kortitta pikkukaupungissa ja muutaman reissun vähän kauempanakin. Lapsia kouluun, kaupassa käynnit, jne. eli ei mitään ilta-ajoja. Pari kertaa ajoi poliisit vastaankin, mutta mitään ei tapahtunut. Kaipa se riippuu vähän paikkakunnasta ja tuurista, en tiiä.

Vierailija
34/35 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika veikeetä, kun ajattelee että minä olisin voinut ajella nyt lähes nelikymppiseksi asti ilman korttia, kun sitä ei ole koskaan kysytty.

Vierailija
35/35 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä ajokielto tuli? Turhan pitkä kauppareissu käveltäväksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi