Katseltiin lapsen kanssa eilen Ace Venturaa ja mietin miten se on mielestäni voinut olla maailmakaikkeuden paras leffa
Sama juttu Poliisiopistojen kanssa. On ilmeisesti totta ettei teinien aivot ole kehittyneet :D
Kommentit (50)
Enemmän tuo kertoo mun mielestä ajan muutoksesta kuin ihmisistä. Ihminen ei saa enää reagoida nauramalla samalla tavalla kuin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
On varmaan kurjaa kasvaa vanhaksi ja menettää huumorintajunsa. Minua naurattaa Ace Venturat ja Kummelit aivan yhtä paljon kuin aikoinaan. Toki paljon uusiakin juttuja on tullut, mutta ei klassikot haalistu.
Huumorintajuttomuus tuntuu olevan yleistä naisilla. Varsinkaan eivät ymmärrä ns. vittuilu-huumoria, vaan ovat heti pahoittamassa mielensä milloin kenenkin puolesta.
Ei se tarkoita huumorintajuttomuutta vaan että typerä huumori ei ole enää valtaväylää vaan erilaiset huumorintajut ovat saaneet hyvää jalansijaa. Itse nautin valtavasti mustasta, rutikuivasta huumorista ja joskus tilannekomedia on vain loistavaa.
Ilmeisesti nykyajan lapsetkin saavat jo niin paljon muunlaista huumoria että huumorintaju kehittyy pieruvitseistä seuraavalle tasolle nopeammin, mikäli on kehittyäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tuo kertoo mun mielestä ajan muutoksesta kuin ihmisistä. Ihminen ei saa enää reagoida nauramalla samalla tavalla kuin aiemmin.
Miksei saisi reagoida? Nauran hauskoille jutuille päivittäin, lapsena Ace Ventura 2:selle naurettiin ihan kippurassa, mutta nyt se ei naurattanut itseäni eikä lapsiani vaikka olin kuvitellut sen kestävän aikaa. Aikaa se ei ollut kestänyt. Yes satan taisi olla ainoa oikeasti hauska juttu koko leffan aikana, eikä sekään jaksanut kuin hymyilyttää. Ns vit*uiluhuumorikin on ihan huisin hauskaa jos se on tehty tyylillä ja oikealla twistillä, ei mikään haa-haa kun se on l*ski tai blondi, haa-haa.
Nehän ovat erinomaisia!! Ace on todella älykäs!
Sit kuitenkin katotte BBtä ja TIS ohjelmat. Oletteko jotenkin kärähtäneitä?!
Jännä juttu miten vain älykkäät ihmiset tykkävät Ace Venturasta ja ymmärtävät sen tausta.
Nykyajan ihminen ei enää siedä mitään kevyttä ja hauskaa!
Mua kyllä naurattaa ihan vietävästi edelleen. Rakastan huumoria, kaikenlaista huumoria, pieruhuumori mukaan lukien. Myös huumorimusiikki on aina ollut lähellä sydäntä.
Vierailija kirjoitti:
Naamaa vääntelevä ukko tunkee ulos norsun pyllystä, kenestä muusta se voi olla hauskaa kuin teini-ikäisestä?[/
Sarvikuonon, ei norsun :D
Paras kohta on se kun monokkelimies päätyi kaulaan turkiksen paikalle. Luulisi vitsi kelpaavan vihreillekin.
Vierailija kirjoitti:
Nehän ovat erinomaisia!! Ace on todella älykäs!
Sit kuitenkin katotte BBtä ja TIS ohjelmat. Oletteko jotenkin kärähtäneitä?!
Jännä juttu miten vain älykkäät ihmiset tykkävät Ace Venturasta ja ymmärtävät sen tausta.
Nykyajan ihminen ei enää siedä mitään kevyttä ja hauskaa!
Eli kun on aikanaan tykännyt siitä ja nyt huomaa mitä p*skaa se on, on älykkyys laskenut? En katso myöskään BB:tä tai TISsejä, putouksia tai posseja. En myöskään vaalivalvojaisia. Mutta esimerkiksi Patrick Melrose-minisarjan huumori oli itselleni niin nautinnollista että sellaista ei ihan heti ole toista tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi reagoida? Nauran hauskoille jutuille päivittäin, lapsena Ace Ventura 2:selle naurettiin ihan kippurassa, mutta nyt se ei naurattanut itseäni eikä lapsiani vaikka olin kuvitellut sen kestävän aikaa. Aikaa se ei ollut kestänyt. Yes satan taisi olla ainoa oikeasti hauska juttu koko leffan aikana, eikä sekään jaksanut kuin hymyilyttää. Ns vit*uiluhuumorikin on ihan huisin hauskaa jos se on tehty tyylillä ja oikealla twistillä, ei mikään haa-haa kun se on l*ski tai blondi, haa-haa.
Nykyisin huumori jakaantuu voimakkaasti sallittuun ja kiellettyyn. Jos kielletylle vitsille naurahtaa, siitä voi sosiaalisessa tai ammatillisessä mielessä olla isot seuraamukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin huumori jakaantuu voimakkaasti sallittuun ja kiellettyyn. Jos kielletylle vitsille naurahtaa, siitä voi sosiaalisessa tai ammatillisessä mielessä olla isot seuraamukset.
No ei jakaannu. Jos sinua oikeasti naurattaa blackfacet niin huumorissasi on jokin vialla. Sen sijaan älykkäästi koottu vitsi koostuu jostain ihan muusta kuin ilmiselvästä rasistisesta/misogynisestä öyhötyksestä, vaikka pureutuisikin esim henkilökohtaisuuksiin
Suomalaiset ovat niin autistista kansaa ettei tosikaan!! Täällä kuvitellaan jotenkin että oot tyhmä jos tykkään pieruhuumorista?
Vinoutuneita ollaan kun sitten tykätään pahoista asioista. Fantasia ja huumori aliarvostetaan nykyajan Suomessa.
Ootte synkkiä ja vakavia!
Vierailija kirjoitti:
On varmaan kurjaa kasvaa vanhaksi ja menettää huumorintajunsa. Minua naurattaa Ace Venturat ja Kummelit aivan yhtä paljon kuin aikoinaan. Toki paljon uusiakin juttuja on tullut, mutta ei klassikot haalistu.
Huumorintajuttomuus tuntuu olevan yleistä naisilla. Varsinkaan eivät ymmärrä ns. vittuilu-huumoria, vaan ovat heti pahoittamassa mielensä milloin kenenkin puolesta.
Iän myötä huumorintaju ei suinkaan katoa, vaan kehittyy. Eräs neljäkymppinen tuttu nauraa yhä ketjussa mainituille elokuville, hän on kertonut että on tutkitusti jäänyt henkisesti 14-vuotiaan tasolle. Toki "normaalikin" aikuinen voi olla lapsenmielinen, mutta yleensä esimerkiksi koululaisvitsit naurattavat vain alakouluikäisiä ja ketjun leffat teinejä, harvoin huumorintaju pysyy samanlaisena läpi elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei jakaannu. Jos sinua oikeasti naurattaa blackfacet niin huumorissasi on jokin vialla. Sen sijaan älykkäästi koottu vitsi koostuu jostain ihan muusta kuin ilmiselvästä rasistisesta/misogynisestä öyhötyksestä, vaikka pureutuisikin esim henkilökohtaisuuksiin
Hauskasti osoitit pointtini kielletyistä aiheista :D kiellettyjä aiheita käsittelevä huumori on aina "öyhötystä" tai jotain muuta alkeellista, huonoa, takapajuista ja tyhmää. Sitten on sallittuja aiheita kuten Trump ja tämä huumori on sitä älykästä, oivaltavaa ja parempaa.
On kyllä vähän masentavaa katsoa lapsuuden lemppareita aikuisena. Ilahduin kun löysin Bel Airin prinssin Netflixistä, voi sitä myötä häpeän määrää kun aloin katsoa sarjaa 🙈
Sama juttu muutaman kotimaisen sarjan kanssa, lapsena Blondi tuli taloon ja Ihmeiden tekijät oli jotain tosi hienoa 😄
Leffoista jo aikaisemmin mainittujen lisäksi Uuno Turhapurot sopivat mielestäni vain lapsille ja lapsenmielisille.
Poliisiopistossa oli se Guttenberg, joka oli söpö ja se imitaattori. Muuten ihan täyttä kuraa, eka jakso siedettävä, muut aivan hirveitä ja turhia. Teininä Guttenberg oli ihana. Nyt aattelee, että eihän se kummoinen ollutkaan. Maku muuttuu monessa asiassa. Itse en nykyään pidä elokuvista juuri lainkaan, vaan joku luontodokumentti 2 tuntia menee, teininä olisin pitkästynyt kuoliaaksi niitä katsoessa.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä vähän masentavaa katsoa lapsuuden lemppareita aikuisena. Ilahduin kun löysin Bel Airin prinssin Netflixistä, voi sitä myötä häpeän määrää kun aloin katsoa sarjaa 🙈
Sama juttu muutaman kotimaisen sarjan kanssa, lapsena Blondi tuli taloon ja Ihmeiden tekijät oli jotain tosi hienoa 😄
Leffoista jo aikaisemmin mainittujen lisäksi Uuno Turhapurot sopivat mielestäni vain lapsille ja lapsenmielisille.
Itselleni lapsuuden lemppareista mm. Frasier on kestänyt aikaa äärettömän hyvin ja kuuluu edelleen lempikomediasarjoihini. En tosin ikinä ole pitänyt Jim Carreyn elokuvista tai Kummeleista.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat niin autistista kansaa ettei tosikaan!! Täällä kuvitellaan jotenkin että oot tyhmä jos tykkään pieruhuumorista?
Vinoutuneita ollaan kun sitten tykätään pahoista asioista. Fantasia ja huumori aliarvostetaan nykyajan Suomessa.
Ootte synkkiä ja vakavia!
Autistista? Terveisiä ulilaudalta?
En tiedä olisiko naurattanut jos katsoisi kovin usein, mutta parinkymmenvuoden tauon jälkeen oli kyllä tulla pissat housuun kohtauksessa, jossa Ace huutaa sarvikuonossa MAYDAY! Tai kun heittää pienikokoisen pukumiehen harteilleen kuin kettupuuhkan :D Kakkososa tuli siis eilen telkasta, sattumalta huomasin ja päätin katsoa kun muutakaan katsottavaa ei tullut.
Vierailija kirjoitti:
Ace venturaa en ole nähnyt. Mies ja alaston ase 2 kohdalla sama juttu: teininä hauska, aikuisena katsottuna täyttä roskaa.
Kummelin suosiota en tajunnut teininäkään.
Jos joku väittää, ettei Mies ja alaston aseet ole enää hauskoja, niin jossain on kyllä vikaa. Kyseessähän on älykäs ja hienostunut huumorilaji.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ace venturaa en ole nähnyt. Mies ja alaston ase 2 kohdalla sama juttu: teininä hauska, aikuisena katsottuna täyttä roskaa.
Kummelin suosiota en tajunnut teininäkään.
Jos joku väittää, ettei Mies ja alaston aseet ole enää hauskoja, niin jossain on kyllä vikaa. Kyseessähän on älykäs ja hienostunut huumorilaji.
Kyrpäpersepaskavittureikä hahhahhaa hohhohhoo.
Tai sitten joidenkin huumorintaju ei kehity ja ns. aikuistu koskaan ja tällaiselle henkilölle kainalopieru on yhtä hauska juttu vauvasta vaari-ikään. Putouksen aikuiset fanit ovat tätä huumoritasolla kehityskelvotonta porukkaa.