Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan lapsen, olen 18v

Vierailija
25.02.2014 |

Haluan kovasti lapsen vaikka olen vielä nuori. En ole kiinnostunut bilettämisestä tai muistakaan nuorten jutuista. Olisin mielestäni hyvä äiti ja nyt jo valmis. Harmi vain että mulla ei ole poikaystävää.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:53"]Yleensä nämä "en ole ikäisteni lainen"- vakuuttelijat on niitä pahimpia teinejä... Odottele ap suosiolla.

[/quote]

Ai minäkö "pahin teini"? En ole koskaan maistanutkaan mitään alkoholipitoista tai tupakkatuotteita. En ole ollut ikinä baarissa tai yksissäkään bileissä. Mulla on vaan kunnollisia kavereita. Oon aina käynyt koulut kunnolla ja ollut hyvin aikuismainen kaikkien mielestä. Olen aina ollut itsenäinen, huolehtinut asioista ja ennen kaikkea itsestäni ja läheisistäni. Tässä vain muutama esimerkki. En siis laskisi itseäni pahimmaksi teiniksi. Tuntuu etten mikään teini oo koskaan ollutkaan. Ap.

[/quote]

...ja sieltä tuli vielä se kaikista pahin; "ollut hyvin aikuismainen kaikkien mielestä", sanoisitko vielä kenties että olet vaikuttanut muiden mielestä vanhemmalta mitä oikeasti olet? :D Odota nyt vaan, tuosta viestistä paistaa kehittymättömyytesi niin lujaa läpi että huhhuh... Ja kyllä, olet todella teini. 

[/quote]

Vai niin. No sinähän et minua tunne niin jätän sut ihan omaan arvoosi viesteinesi. :) Ap.

Vierailija
42/56 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:53"]Yleensä nämä "en ole ikäisteni lainen"- vakuuttelijat on niitä pahimpia teinejä... Odottele ap suosiolla.

[/quote]

Ai minäkö "pahin teini"? En ole koskaan maistanutkaan mitään alkoholipitoista tai tupakkatuotteita. En ole ollut ikinä baarissa tai yksissäkään bileissä. Mulla on vaan kunnollisia kavereita. Oon aina käynyt koulut kunnolla ja ollut hyvin aikuismainen kaikkien mielestä. Olen aina ollut itsenäinen, huolehtinut asioista ja ennen kaikkea itsestäni ja läheisistäni. Tässä vain muutama esimerkki. En siis laskisi itseäni pahimmaksi teiniksi. Tuntuu etten mikään teini oo koskaan ollutkaan. Ap.

[/quote]

...ja sieltä tuli vielä se kaikista pahin; "ollut hyvin aikuismainen kaikkien mielestä", sanoisitko vielä kenties että olet vaikuttanut muiden mielestä vanhemmalta mitä oikeasti olet? :D Odota nyt vaan, tuosta viestistä paistaa kehittymättömyytesi niin lujaa läpi että huhhuh... Ja kyllä, olet todella teini. 

[/quote]

Vai niin. No sinähän et minua tunne niin jätän sut ihan omaan arvoosi viesteinesi. :) Ap.

[/quote]

Totuus satuttaa, eikös? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukiessa ei voi välttyä ajatukselta yllä lainatun kommentoijan olemuksesta, katkeroitunut, läski, mahdollisesti yh, tai sellainen luuseri joka ei ole edes saanut haluessaan siementä, elämä tekee katkeraksi ja iloa ei soisi muillekaan kun ei ole itsellekään sitä sattunut,

Siinä olet oikeassa, ap on teini, onhan ikää vasta se eighteen, josta tulee se teini (teen).

Vierailija
44/56 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 16:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet viimeinen ihminen maan päällä jolla on mitään faktatietoa minusta. Joten ei, "totuutesi" ei satu, koska tiedän ettei se ole totta. Hymähtelen vain sulle täällä. :) Ap.

Vierailija
45/56 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tarvitsee kunnollisen isän, sellaisen, joka haluaa saada lapsen ja on sitoutunut häneen ja rakastaa häntä niin paljon, että haluaa elää lapsen kanssa vähintään seuraavat 18 vuotta. Pelkkä siittäjä ei riitä.

Lisäksi, hanki lapsi vasta, kun voit kunnolla elättää häntä. Jos siirryt vanhempiesi kukkarolta yhteiskunnan kukkarolle, se ei ole kovin hyvä juttu. Se näkyy paitsi lapsesi kehityksessä myös lapsen koko tulevaisuudessa. Jo ihan pelkästään jokapäiväisen ruuan laatu syntymästä asti on tärkeää aivojen ja kehon kehitykselle, ja jos olet köyhyysrajalla elävä toimeentulotuki-yh-äiti, niin se ei kovin hyvää lupaa lapsellesi. Siispä ensin koulu, sitten ansiotyö ja säästöjä ja vasta sitten lapsi.

Lapsikuumetta voit paikata esimerkiksi hankkimalla pikkuhiljaa vauvatarvikkeita ja vaatteita varastoon, rattaat ja sitterin ja pikkuluistimet jne.

Vierailija
46/56 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 16:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet viimeinen ihminen maan päällä jolla on mitään faktatietoa minusta. Joten ei, "totuutesi" ei satu, koska tiedän ettei se ole totta. Hymähtelen vain sulle täällä. :) Ap.

[/quote]

No mitä vielä odotat? Tee lapsi! JA ÄKKIÄ!

Vierailija
47/56 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tosiaan kannattaisi vielä miettiä... Mene töihin ennen ennen kun hankkiudut pieniin päin, minimi äitiyspäiväraha on jotain riittämättömyyden ja vähän väliltä. Ja se vakituinen poikaystävä kannattais myös olla. En voi uskoa, että koliikki vauvan kanssa yksin jaksaa kovin kauaa 
(tuntuu ettei sitä jaksa kaksinkaan). Kolmanneksi, missä asuisit lapsen kanssa ja kuka sen kämpän maksaa?

Harkitse vielä tarkkaan

Vierailija
48/56 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 16:22"]

Lapsikuumetta voit paikata esimerkiksi hankkimalla pikkuhiljaa vauvatarvikkeita ja vaatteita varastoon, rattaat ja sitterin ja pikkuluistimet jne.

[/quote]

Kiva idea! Ehkä rattaita ja sittereitä en viitsi kotiini toistaiseksi ostaa sentään :) mutta jotain pieniä vaatteita voisin jopa harkita jos kaupassa törmää johonkin ylisöpöön pieneen vaatteeseen. :) Ap.

Vierailija
49/56 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä teitä, jotka niin vakuuttelette, että "joopa joo, sä oot ihan teini vielä vaikket sitä ite tajua, älä tee lapsia vielä". Jos te olette olleet teininä sellaisia, että kotona ei huvita roikkua ja tekee vaan mieli matkustella ja juosta baareissa ym. mitä nuoruuteen yleensäkin kuuluu, niin se ei tarkoita sitä, että kaikki olisivat samanlaisia. No, jospa teidänkin maailmankuva tuosta vielä avartuisi ja ymmärtäisitte, että ihmiset ovat erilaisia- myös ne teinit. Toiset ovat valmiita 18- vuotiaina ja toiset 35- vuotiaina, toiset ei koskaan. Nuorena lapsen saamisessa on paljon hyviä puolia, esimerkiksi myöhemmin työmarkkinoilla varmasti palkataan mieluummin nainen 30v jolla on lapset tehty kymmenen vuotta sitten, kuin nainen 30v, naimisissa ja ei lapsia. Ja tosiaan, nuorena jaksaa enemmän. Ja jos oikeasti on sellainen äiti-ihminen, niin niistä lapsista tietysti on paljon enemmän aikaa nauttia. Lapsetkin jos saisivat valita, niin varmasti mieluummin haluaisivat nuorekkaan ja pirteän äidin... ja josta täytyisi luopua vasta kun itsekin on aikamies- joskus 50-70- vuotiaana.

FB- kaverilistallani on monia äitejä, joista kaikista positiivisin ja elämäänsä tyytyväisin on tyttö, joka tuli suunnitellusti raskaaksi 17- vuotiaana oltuaan miehensä kanssa kihloissa kolme vuotta. Ja taas se kaikista ärsyttävin tapaus on 35- vuotias pikkulasten äiti, ei osaa muuta kuin valittaa. Tietysti tästä ei voi vetää suoraa johtopäätöstä, kumpi on parempi äiti, mutta veikkaan, että lapsista on kivempi olla kodissa, jossa äiti on oikeasti onnellinen.

Pointtini on, että lopettakaamme tämä muiden valintojen jatkuva arvostelu. Jos joku haluaa oikeasti tehdä lapsensa 18- vuotiaana, niin emmekö voisi vain onnitella ja toivoa kaikkea hyvää?

Vierailija
50/56 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30, aloittaja itse tuli avautumaan asiasta tänne ja kun viimeksi tarkistin, tämä on KESKUSTELUpalsta, tähän kyllä voi ja saa kertoa oman mielipiteensä APn lapsellisista haaveista. Ei tämän mikään onnittelupalsta ole.

Vierailija
51/56 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ikä määritä, kannattaako niitä lapsia hankkia. Sitäpaitsi olet jo täysi-ikäinen ja lähes saanut valmiiksi toisen asteen tutkinnon, joten mahdollisen lapsen syntyessä olet aikaisintakin ajankohtaa ajatellen jo pitkälti omillasi. Jolloin muilla ei ole valintoihisi nokan koputtamista.

Se mitä lasta suunnitellessa kannattaa miettiä, (missä iässä tahansa mutta varsinkin nuorena) on että miksi haluaa lapsen, kuinka paljon sitä haluaa ja mitä tälle voi/haluaa tarjota.

Se, mitä odotat lapsen saamiselta, itsestäsi vanhempana. Millaista kasvatusta ja arvoja luultavasti tulet antamaan, ja millaisia haluaisit antaa. Millaiseksi elämäsi realistisesti katsoen tulisi muuttumaan ja millaiseksi sen toivot muuttuvan. Jos nämä asiat ovat suunnilleen linjassa ja se linja on vieläpä hyvä ja järkevä, niin tärkein edellytys on olemassa.

Tulevaisuudensuunnitelmat ja sopiiko lapsi siihen. Suomeksi sanottuna et ole ihan hukassa siitä mikä/kuka sinusta tulee isona, tai jos mennään toiseen ääripäähän, tavoittele kunnianhimoisesti Yhtä Ainoaa Oikeaa Unelmaa vailla takeita onnistumisesta. Elämä voi muuttua raastavaksi jos huominenkin on epävarmaa tai häviät kaiken pelattuasi yhden kortin varaan, ja sitä se on toden teolla mikäli samaan aikaan olet vastuussa myös toisen ihmisen elämästä. Mutta jos asennoidut elämään niin, että pyrit aina eteenpäin, on unelmia mutta myös varasuunnitelmia eikä epäonnistumisetkaan ole maailmanloppu, menee lapsikin siinä matkassa suuremmitta vaikeuksitta.

Sosiaalinen ympäristösi. Siitä on hyvä aloittaa, että lapsen toinen biologinen vanhempi on leikissä mukana ja samaa mieltä kanssasi ylläolevista asioista. Lapsen mukana tulee myös se toinen vanhempi josta ei eroon pääse vähintään 18 vuoteen, joten molempien tulee olla valmiita sitoutumaan lapseen, myös toisiinsa - niin parisuhteessa kuin ilmankin. Tämä on tärkeää etenkin nuorten kohdalla, sillä tilastollisesti nuorena sitoutuminen lisää eroriskiä. Se johtaa myös siihen, että huoltajuuskumppanuuteen kannattaa alkaa vain sellaisen ihmisen kanssa, jonka tuntee hyvin - eikä se luottamus ole vain lupauksen varassa.

Tästä huolimatta asiat ei aina mene niin kuin luulisi, opiskelemaan ei pääse, opinnot keskeytyy, työpaikka menee alta, asunto menee alta, lapsen isä/äiti muuttaakin yllättäen mielensä ja lähtee, tai vaikka kuolee. Näitä mahdollisuuksia ajatellen kannattaa miettiä niitä muita verkostoja. Tukisivatko vanhempasi ja miten? Entä muut sukulaiset? Lapsen toisen vanhemman suku? Onko ystäviä jotka pysyvät vaikeinakin aikoina, pystytkö solmimaan tällaisia suhteita helposti? Jos asiat menevät kunnolla solmuun, kuinka iso kynnys sinulla olisi hakea ulkopuolista apua?

Rahasta vielä sen verran, että työntekijänä tunne alasi TES ja muussa tapauksessa tiedä, mihin summiin olet oikeutettu. Suhteuta menot tuloihin ja tarvittaessa tyydy pienempäänkin tulotasoon. Suomessa tämä puoli lastenhankinnasta ei ole kuitenkaan niin oleellinen sen kannalta, onko lapsen perustarpeet mahdollista rahoittaa.

Käy läpi ainakin nuo asiat ja jos eteen ei tule mitään epävarmuutta herättävää, onneksi olkoon, olet valmis vanhemmuuteen.

Vierailija
52/56 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on poikaystävä mutta se taas ei halua :D

Eli samassa jamassa ollaan!

Vierailija
53/56 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä rakas, odota vielä ihan rauhassa että saat koulut loppuun, asunnon, hyvän parisuhteen ja elämän rullaamaan. Näiden vastauksien perusteella vaikutat vielä epäkypsältä ja tuo "en ole mikään normaali teini, etkä tiedä elämästäni mitään" uhoaminen saa sinut kuulostamaan lapselliselta. Se, ettet ole ikinä maistanut alkoholia tai tupakkaa ei kerro yhtään mitään siitä, kuinka hyvä äiti olisit.

Vierailija
54/56 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 19:23"]

Ystävä rakas, odota vielä ihan rauhassa että saat koulut loppuun, asunnon, hyvän parisuhteen ja elämän rullaamaan. Näiden vastauksien perusteella vaikutat vielä epäkypsältä ja tuo "en ole mikään normaali teini, etkä tiedä elämästäni mitään" uhoaminen saa sinut kuulostamaan lapselliselta. Se, ettet ole ikinä maistanut alkoholia tai tupakkaa ei kerro yhtään mitään siitä, kuinka hyvä äiti olisit.

[/quote]

Tätä mäkin yritin selittää! Muttakun ei niin ei...

Vierailija
55/56 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan vastuulliseen avioon hyvä saada lapsia ja vaimolla 18v. on aivan reilu.

Vasta 25v. jälkeen kun ei ole ollut synnytyksiä alkaa ongelmat sen suhteen

kasautua. Tärkein lapsen elämän ja kehityksen kannalta on oikea kristillinen

aviosuhde. Lapset on Herran lahja sanotaan ja ikävä olis maailma ilman niitä.

Vierailija
56/56 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus rakastaa sinua