Haluan lapsen, olen 18v
Haluan kovasti lapsen vaikka olen vielä nuori. En ole kiinnostunut bilettämisestä tai muistakaan nuorten jutuista. Olisin mielestäni hyvä äiti ja nyt jo valmis. Harmi vain että mulla ei ole poikaystävää.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:22"]Kannattaa hankkia ensin koulutus (ja tietenkin hyvä parisuhde) ja vasta sitten miettiä lapsia. Tai ainakin saada kouluasiat sellaiselle mallille, että siitä on hyvä jatkaa lapsen saamisen jälkeen. Väh. toisen asteen koulutus olisi hyvä olla suoritettuna ennen lapsen saamista.
[/quote]
Ainoa kriteeri lapsen hankkimiseen mulla on että ensin hyvä parisuhde. Opiskella voi lapsen saannin ohellakin. Ap.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:22"]Kannattaa hankkia ensin koulutus (ja tietenkin hyvä parisuhde) ja vasta sitten miettiä lapsia. Tai ainakin saada kouluasiat sellaiselle mallille, että siitä on hyvä jatkaa lapsen saamisen jälkeen. Väh. toisen asteen koulutus olisi hyvä olla suoritettuna ennen lapsen saamista.
[/quote]
Ainoa kriteeri lapsen hankkimiseen mulla on että ensin hyvä parisuhde. Opiskella voi lapsen saannin ohellakin. Ap.
[/quote]
Kyllä voi, mutta suosittelen, että hommaat sen toisen asteen koulutuksen ensin, niin on helpompaa.
Mene ensin töihin. Ps. bilettäminen ei ole ainoa tapa elää nuoruutta.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:25"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä voi, mutta suosittelen, että hommaat sen toisen asteen koulutuksen ensin, niin on helpompaa.
[/quote]
Toisen asteen koulutus melkein jo suoritettu. Ap.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:27"]Mene ensin töihin. Ps. bilettäminen ei ole ainoa tapa elää nuoruutta.
[/quote]
Kirjoitinkin että bilettäminen JA muut nuorten jutut. En oo koskaan ollut tavallinen nuori, ei kiinnosta nuoruuden viettäminen. Ap.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:27"]Mene ensin töihin. Ps. bilettäminen ei ole ainoa tapa elää nuoruutta.
[/quote]
Kirjoitinkin että bilettäminen JA muut nuorten jutut. En oo koskaan ollut tavallinen nuori, ei kiinnosta nuoruuden viettäminen. Ap.
[/quote]
Tavallinen, vauvakuumeileva nuori sinä olet. Älä edes yritä väittää vastaan.
Vietä se nuoruutesi vain suosiolla.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:29"]
[/quote]
[/quote]
Tavallinen, vauvakuumeileva nuori sinä olet. Älä edes yritä väittää vastaan.
Vietä se nuoruutesi vain suosiolla.
[/quote]
En ole tavallinen nuori, koska en tee samoja asioita kuin muut ikäiseni. Minähän sen parhaiten tiedän millainen olen. Ap.
Teet niinkuin itse haluat ja mikä itsestäsi hyvältä tuntuu, toiset tekee erilaisia tarkaisuja kuin toiset. Nuorena lasten hankkimisessa on ainakin se etu, että lastesi aikuistuttua on vielä omaakin elämää jäljellä hyväkuntoisena.
Se suurin ongelma tuskin on se poikaystävän saaminen, vaan sen suhteen jatkon ylläpitäminen. Tseppiä babe!
Kannattaa tehdä töitä ennen lapsensaantia... muuten jää äitiyspäivärahat aika suppeeks...ja seurustele ennen lapsentuloa muutama vuosi.
Minäkin halusin sinun iässäsi. Mutta järkevästi menin ensin naimisiin ja sitten 24-vuotiaana sain esikoisen. Vauva olikin sellainen yöheräilijä, että opiskelu oli erittäin haastavaa. Jos ei saa unta riittävästi, on vaikea oppia mitään.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:34"]Teet niinkuin itse haluat ja mikä itsestäsi hyvältä tuntuu, toiset tekee erilaisia tarkaisuja kuin toiset. Nuorena lasten hankkimisessa on ainakin se etu, että lastesi aikuistuttua on vielä omaakin elämää jäljellä hyväkuntoisena.
Se suurin ongelma tuskin on se poikaystävän saaminen, vaan sen suhteen jatkon ylläpitäminen. Tseppiä babe!
[/quote]
Näin juuri. Kiitos! :) Ap.
Mä haluaisin hieman kritisoida sitä ajatusta, että pikkulapsiaika ei ole omaa elämää.
Itse sain lapsen 18 vuotiaan (nyt olen 20) ja todella toivon että mietit kahdesti. En todellakaan kadu lapsen saantia nuorena mutta muutama juttu kannattaa olla kunnossa ennen kuin lapsi kannattaa hankkia. Ensinnäkin, asunto. Toiseksi käy koulut kunnolla. Pelkällä lukiopohjalla ei hirveästi töitä hankita jos ei kaupan kassaa yms. lasketa. Missä välissä ajattelit ehtiä opiskella kun lapsi kasvaa, kun rahaakin pitää jostain saada? Kun lapsi kasvaa, kynnys lähteä kouluunkin kasvaa. Kolmanneksi parisuhde kannattaa olla tasapainossa, niin että molemmat sitoutuvat lapseen. Kokemuksesta voin sanoa, että lapsen kasvattaminen yksin on rankkaa.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:37"]
Mä haluaisin hieman kritisoida sitä ajatusta, että pikkulapsiaika ei ole omaa elämää.
[/quote]
On se, pahoittelen jos sanavalinta ei ollut oikeanlainen. Tarkoitin sitä itselle omaa elämää ilman jälkikasvun tuomaa huolta ja huolenpitoa.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:20"]
Haluan kovasti lapsen vaikka olen vielä nuori. En ole kiinnostunut bilettämisestä tai muistakaan nuorten jutuista. Olisin mielestäni hyvä äiti ja nyt jo valmis. Harmi vain että mulla ei ole poikaystävää.
[/quote]
Kiinnostaa miksi olisit jo hyvä äiti ja millainen hyvä äiti on sinun mielestäsi?
Omana kokemana kerron että ajattelin itse olevani valmis äidiksi ja hyväksi sellaiseksi saadessani esikoiseni 23 vuotiaana. Nyt neljäkymppisenä sitten katselen itseäni yritän antaa anteeksi kaiken sen mitä en äitinä ole osannut. Olen eronnut lapsen isästä ja mennyt uudelleen naimisiin, muttanut paikkakuntaa, ammattia jne. Olen ollut väsynyt, masentunut ja lapsen saadessani jopa olen kaivannut lasta itseni takia eikä lapsi päässyt syntymään ns puhtaasti itsensä takia.
Nämähän ovat niitä elämään kuuluvia juttuja, jokainen meistä on juuri sellainen kuin on ja tekee parhaansa. Minä ainakin. Enpä vain arvannut mitä kaikkea elämä toi tullessaan. Se lienee niitä elämän ihmeitä että lapsista on tullut täysipäisiä, tasapainoisia ja elämäänsä täysillä eläviä, selkeine suuntineen sekä ammattillisesti että yksityiselämässä.
Iällä ei kuitenkaan liene kovin paljon merkitystä loppupelissä. Jotkut meistä vain ovat valmiita vanhemmiksi jo syntyessään.
Yleensä nämä "en ole ikäisteni lainen"- vakuuttelijat on niitä pahimpia teinejä... Odottele ap suosiolla.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:20"]
[/quote]
Kiinnostaa miksi olisit jo hyvä äiti ja millainen hyvä äiti on sinun mielestäsi?
Omana kokemana kerron että ajattelin itse olevani valmis äidiksi ja hyväksi sellaiseksi saadessani esikoiseni 23 vuotiaana. Nyt neljäkymppisenä sitten katselen itseäni yritän antaa anteeksi kaiken sen mitä en äitinä ole osannut. Olen eronnut lapsen isästä ja mennyt uudelleen naimisiin, muttanut paikkakuntaa, ammattia jne. Olen ollut väsynyt, masentunut ja lapsen saadessani jopa olen kaivannut lasta itseni takia eikä lapsi päässyt syntymään ns puhtaasti itsensä takia.
Nämähän ovat niitä elämään kuuluvia juttuja, jokainen meistä on juuri sellainen kuin on ja tekee parhaansa. Minä ainakin. Enpä vain arvannut mitä kaikkea elämä toi tullessaan. Se lienee niitä elämän ihmeitä että lapsista on tullut täysipäisiä, tasapainoisia ja elämäänsä täysillä eläviä, selkeine suuntineen sekä ammattillisesti että yksityiselämässä.
Iällä ei kuitenkaan liene kovin paljon merkitystä loppupelissä. Jotkut meistä vain ovat valmiita vanhemmiksi jo syntyessään.
[/quote]
Sanoisin, että noita asioita on turha jälkikäteen kelailla, ne on olleet ja menneet. Kukaan ei ole nyt sitä mitä kahdenkymmenen vuoden kuluttua, osa saattaa olla ihmisenä kasvanut paljonkin ja osan rooliksi on tulla aivan surkeaksi katkerikoksi, luuseriksi, narkiksi jne.
Älä ap mieti liikaa, täytä haavesi jos ja kun se on mahdollista, aina olisi syytä olla toteuttamatta jos muita kuuntelee liiaksi. Tartu hetkeesi, ole onnellinen ja jos jostain syystä maailma murjoo, ei sitäkään kannata liiaksi murehti, elämä on.
Vielä kerran tseppiä!
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:53"]Yleensä nämä "en ole ikäisteni lainen"- vakuuttelijat on niitä pahimpia teinejä... Odottele ap suosiolla.
[/quote]
Ai minäkö "pahin teini"? En ole koskaan maistanutkaan mitään alkoholipitoista tai tupakkatuotteita. En ole ollut ikinä baarissa tai yksissäkään bileissä. Mulla on vaan kunnollisia kavereita. Oon aina käynyt koulut kunnolla ja ollut hyvin aikuismainen kaikkien mielestä. Olen aina ollut itsenäinen, huolehtinut asioista ja ennen kaikkea itsestäni ja läheisistäni. Tässä vain muutama esimerkki. En siis laskisi itseäni pahimmaksi teiniksi. Tuntuu etten mikään teini oo koskaan ollutkaan. Ap.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:53"]Yleensä nämä "en ole ikäisteni lainen"- vakuuttelijat on niitä pahimpia teinejä... Odottele ap suosiolla.
[/quote]
Ai minäkö "pahin teini"? En ole koskaan maistanutkaan mitään alkoholipitoista tai tupakkatuotteita. En ole ollut ikinä baarissa tai yksissäkään bileissä. Mulla on vaan kunnollisia kavereita. Oon aina käynyt koulut kunnolla ja ollut hyvin aikuismainen kaikkien mielestä. Olen aina ollut itsenäinen, huolehtinut asioista ja ennen kaikkea itsestäni ja läheisistäni. Tässä vain muutama esimerkki. En siis laskisi itseäni pahimmaksi teiniksi. Tuntuu etten mikään teini oo koskaan ollutkaan. Ap.
[/quote]
...ja sieltä tuli vielä se kaikista pahin; "ollut hyvin aikuismainen kaikkien mielestä", sanoisitko vielä kenties että olet vaikuttanut muiden mielestä vanhemmalta mitä oikeasti olet? :D Odota nyt vaan, tuosta viestistä paistaa kehittymättömyytesi niin lujaa läpi että huhhuh... Ja kyllä, olet todella teini.
Kannattaa hankkia ensin koulutus (ja tietenkin hyvä parisuhde) ja vasta sitten miettiä lapsia. Tai ainakin saada kouluasiat sellaiselle mallille, että siitä on hyvä jatkaa lapsen saamisen jälkeen. Väh. toisen asteen koulutus olisi hyvä olla suoritettuna ennen lapsen saamista.