Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylimairea perhe raflassa

Vierailija
25.02.2014 |

Voiko joku olla luonnostaan noin positiivinen vai onkohan tuo naapuripöydän äidin käytös jollain perheneuvolan kurssilla opittua?

Jatkuvasti kehuu lapsiaan. Hyvä kun syöt reippaasti. Kiva kun autat pikkusiskoa. Sä se keksit hassuja vitsejä jne. Lasten ollessa kiipeilypaikassakin katselee niitä koko ajan hymyillen

ja syödessä kikattavat toistensa jutuille.

Yök...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele sinäkin, elämstä tulee ihanampaa!

Vierailija
2/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilta ja hyväkäytöksiseltä äidiltähän tuo kuulostaa.  Liian usein saa kuunnella äitejä, jotka eivät osaa muuta kuin kiroilla, sättiä ja moittia jälkikasvuaan.

Mikä kauniissa käytöstavoissa saa aloittajan yökkimään?

Vierailija
4/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan se Marjo Niittyviita perheineen.

Vierailija
5/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika junttia roikkua ravintolassa ruokaillessaan netissä ja arvostella muita.

Vierailija
6/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellainen varmasti on joko hullu tai humalassa. Ei muuten ole normaalia olla hyvällä tuulella eikä kehua lapsiaan. Ls-ilmon paikka!

Vierailija
7/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen usein tuollainen ihan normaalisti. En aina, joskus tulee vaan surffailtua kännykällä, kun lapsi on leikkipaikalla, mutta varmaan yleensä olen hymy kasvoilla lastani seuratessa. (Enkä ravintolassa aina noin aurinkoinen, mutta usein.)

En ole käynyt missään perheneuvolassa tai muussa opettelemassa, minä vain olen tällainen. Olen kohtalaisen positiivinen luonteeltani, mutta en mikään yltiöpositiivinen.

Vierailija
8/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on varmaan asuneet USAssa. Täällä tuo on täysin normaalia, varsinkin alkuun tunsin itseni todella jäykäksi juntiksi kun en osannut kiitellä ja kehua mukeloitani joka käänteessä. Nyt neljän vuoden jälkeen sujuu jo paremmin (eikä vaan multa, vaan myös lapsilta!), ja täytyy sanoa että yleisfiilis perheessä on parempi :)

Vierailija
9/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:04"]

Aika junttia roikkua ravintolassa ruokaillessaan netissä ja arvostella muita.

[/quote] No kyseinen ravintola ei mikään hienostoravintola ole muutenkaan (kuten leikkipaikasta voi arvata). Joten minun surffailuni ei varmaan tee hommasta sen juntimpaa.

Onko oikeasti teidän mielestä hyvä kehua kaikesta? Esim. Heti alkuun isosisko totesi, että mennäänkö pesemään kädet. Äiti siihen että sehän on hyvä ajatus. Ihan kuin tuo itsestäänselvyys olisi ollut oikea superidea.

ap

Vierailija
10/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä näyttelemistä, kun joku viitsii katsoa. Kotona voi olla aivan toisin.

Vierailija
11/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:58"]

Se on sitä näyttelemistä, kun joku viitsii katsoa. Kotona voi olla aivan toisin.

[/quote] Tuo tuli minullekin mieleen. Niin oli kiiltokuvaperhe.

ap

Vierailija
12/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei nyt taida ymmärtää.... Mitä ylimaireaa on todeta käsienpesusta, että hyvä ajatus? Tuo on normaalia kommunikointia lapsen kanssa, vaikka käsienpesu onkin itsestäänselvyys.

Vierailija
13/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä lapsi tarvitsee aikuiselt palautteen sanomisistaan. Käsienpesu on hyvä idea :)

Vierailija
14/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisit mallia kyseisestä naisesta. Siinä vasta ihana ja kunnollinen äiti! Lapsia pitää kehua ja kannustaa pienestä pitäen.

Vierailija
15/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti, voi jestas! Jos perheessä puhutaan lapselle kuin ihminen ihmiselle, sekö on mielestänne näyttelemistä. "Kotona kaikki voi olla aivan toisin", noinko negatiivisesti joku voi ajatella, jos lapsen kanssa keskustellaan positiivisesti ja kannustavasti.

Olen sanaton joidenkin ajatusmaailmasta, kuinka musta ja myrkyllinen se voikaan olla!

Vierailija
16/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kehua aina lapsia ja kannustan ja ollaan iloisia.

Kiva katsella vaikkapa McDonaldsilla kun osa vanhemmista syö myrtsinä ja lapsetkin on täysin innottomia ja ilottomia. Ei puhuta eikä pussata eikä näytetä mitään positiivisia tunteita, ainoastaan sanotaan jotain jos on negatiivista sanottavaa.

Järkyttävää antaa lapselle sama negatiivinen ja sulkeutunut elämänasenne kuin itsellä, kannattaiskohan miettiä mitä lapset menettää ja miten paljon elämä olis mukavampaa jos olis iloa ja menoa?

Toistaalta jos ap viittaa äiteihin jotka näyttelee iloisia ja kannastavia kun ovat ihmisten ilmoilla niin ymmärrän närkästyksen.

Vierailija
17/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että nautin perheestäni, eikä se ole minulle taakka. On helppo hymyillä, minulla on hyvä mies, lapset ovat aurinkoisia, osaamme sanoa myös positiivisiä asioita, meillä on talouskunnossa jne. Aurinkoista kevättä teille kaikille!

Vierailija
18/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten varmaan jurppi se, että lapsetkin olivat hyväntuulisia. Kempele mitä teatteria koko touhu >:/

Vierailija
19/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten varmaan jurppi se, että lapsetkin olivat hyväntuulisia. Kempele mitä teatteria koko touhu >:/

Vierailija
20/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:04"]Aika junttia roikkua ravintolassa ruokaillessaan netissä ja arvostella muita.

[/quote]

Olisipa noloa, jos joku sattuisi näkemään, millä sivulla sinä surffailet ja osallistuisi keskusteluun kysymällä, että hei, olitko sattumoisin sinä... Kerran eräs tyyppi chattaili jossain ryhmässä kun olin hänen takanaan. Menin itse samaan ryhmään ja aloin vähän kiusata sitä. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi