Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylimairea perhe raflassa

Vierailija
25.02.2014 |

Voiko joku olla luonnostaan noin positiivinen vai onkohan tuo naapuripöydän äidin käytös jollain perheneuvolan kurssilla opittua?

Jatkuvasti kehuu lapsiaan. Hyvä kun syöt reippaasti. Kiva kun autat pikkusiskoa. Sä se keksit hassuja vitsejä jne. Lasten ollessa kiipeilypaikassakin katselee niitä koko ajan hymyillen

ja syödessä kikattavat toistensa jutuille.

Yök...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika on liikaa ja musta on esittämistä. Kyllä sen vaistoaa onko luonnollista. Uskon todellakin että monissa tapauksissa kotona puhutaan eri tavalla.

Vierailija
22/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini se virkistää, rauhoittaa ja stimuloi. Huom. p i e n i s s ä  määrin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta/otsikosta päättelin, että kyseessä provo, jossa eräs masokisti-äiti avaa provoavan ketjun omasta perheestään, jotta saa kakkaa niskaan.

Mulla taitaa olla syytä vähentää tämän palstan lukemista...:D

Vierailija
24/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

WOW, meillä kehutaan lapsia joka pv ja kerrotaan vielä,  että rakastetaankin.

Silloin minua hieman naurattaa, kun lapseni komentaa kaverit käsienpesulle kun tulevat sisälle ja ennen ruokailua. Jos vessasta ei kuulu käsienpesun ääntä siellä asioimisen jälkeen, lapsi kysyy kaverilta, pesitkö kätesi..?.

Vierailija
25/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:04"]

Aika junttia roikkua ravintolassa ruokaillessaan netissä ja arvostella muita.

[/quote] No kyseinen ravintola ei mikään hienostoravintola ole muutenkaan (kuten leikkipaikasta voi arvata). Joten minun surffailuni ei varmaan tee hommasta sen juntimpaa.

Onko oikeasti teidän mielestä hyvä kehua kaikesta? Esim. Heti alkuun isosisko totesi, että mennäänkö pesemään kädet. Äiti siihen että sehän on hyvä ajatus. Ihan kuin tuo itsestäänselvyys olisi ollut oikea superidea.

ap

[/quote] Onko käsienpesu ravintolassa muka itsestään selvää? Kun nyt siellä tarkkailet muita, niin laske kuinka moni sen tekee. Tiesithän, että esim britanniassa niissä kassojen vieressä olevissa karkeissa (mints) on korkea virtsapitoisuus.

Vierailija
26/38 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 13:59"]

onkohan tuo naapuripöydän äidin käytös jollain perheneuvolan kurssilla opittua?

[/quote]

Juu, varmaan lapsensakin ovat oikeasti käytöshäiriöisiä, ja äiti vaan esittää psykiatrin oppien avulla normaalia.

Aina on parasta ajatella toisesta pahaa.

Vierailija
27/38 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen ihmisen kun kohtaa, niin tekisi mieli lennellä kärpäseksi kattoon niiden kotiin ja katsoa onko se arki samanlaista sielläkin... :) 

Vierailija
28/38 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:05"]

Ottaisit mallia kyseisestä naisesta. Siinä vasta ihana ja kunnollinen äiti! Lapsia pitää kehua ja kannustaa pienestä pitäen.

[/quote]

Niin tai kannustaa vähän liikaa ja tyhmissäkin asioissa, tulee mieleen Idols`mammat joiden tähtönen meni esiintymään muttei sitten tuomarit tajunneet mikä virtuoosi lapsi onkaan.. ;) Ens kerralla sit taas!

Vierailija
29/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:08"]

En ole käynyt missään perheneuvolassa tai muussa opettelemassa, minä vain olen tällainen. Olen kohtalaisen positiivinen luonteeltani, mutta en mikään yltiöpositiivinen.

[/quote]

Se, että kehutaan lasta hampurilaisen syömisestä on jo aika yltiöpositiivista.

Vierailija
30/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 16:18"]

Silloin minua hieman naurattaa, kun lapseni komentaa kaverit käsienpesulle kun tulevat sisälle ja ennen ruokailua. Jos vessasta ei kuulu käsienpesun ääntä siellä asioimisen jälkeen, lapsi kysyy kaverilta, pesitkö kätesi..?.

[/quote]

Kai lapsenne pitävät myös huonen siitä, että vessa vedetään kannen ollessa kiinni, se vaikuttaa vessahygieniaan moninverroin käsienpesua enemmän.

Tämä on ihan tutkittu juttu.

Vierailija
31/38 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 16:18"]

[/quote]

Kai lapsenne pitävät myös huonen siitä, että vessa vedetään kannen ollessa kiinni, se vaikuttaa vessahygieniaan moninverroin käsienpesua enemmän.

Tämä on ihan tutkittu juttu.

[/quote]

Itse laitamme kannen kiinni ja hammasharjat on kaapissa oven takana. Ei se lapsi kyllä kavereitaan vahdi, että onko se pöntön kansi alhaalla. Pitää kai käskeä tehdä sekin?

Uskon ihan ilman tutkimuksia, että se vesi roiskuu, näkeehän sen.

Minua inhottaa julkisilla paikoilla, kun ei ole kantta ollenkaan ja wc koppi niin pieni, että joutuu siinä pisarasateessa olemaan, YöK!

Lapseni ja minä käytämme julkisissa vessoissa joko paperia tai niitä suojapapereita, ennen kuin istumme pytylle.

Vierailija
32/38 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:18"]

Itsekin kehua aina lapsia ja kannustan ja ollaan iloisia.

Kiva katsella vaikkapa McDonaldsilla kun osa vanhemmista syö myrtsinä ja lapsetkin on täysin innottomia ja ilottomia. Ei puhuta eikä pussata eikä näytetä mitään positiivisia tunteita, ainoastaan sanotaan jotain jos on negatiivista sanottavaa.

Järkyttävää antaa lapselle sama negatiivinen ja sulkeutunut elämänasenne kuin itsellä, kannattaiskohan miettiä mitä lapset menettää ja miten paljon elämä olis mukavampaa jos olis iloa ja menoa?

[/quote]

Piti etsiä tämä eilinen ketju, kun sen innoittamana otin oikein positiivisen asenteen kotona. Päivä siis kokeiltu ja vielä tuntuu teennäiseltä, mutta muuten toimii ts. lapset tykkäävät.

Täytyy kokeilla jatkossakin.

Vierailija
33/38 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 17:52"]

En ole käynyt missään perheneuvolassa tai muussa opettelemassa, minä vain olen tällainen. Olen kohtalaisen positiivinen luonteeltani, mutta en mikään yltiöpositiivinen.

[/quote]

[/quote] Lapsen kehuminen on yltiopositiivista? Hymyily on tekopirtytta? Hyvat tavat julkisella paikalla teeskentelya?

En haluaisi olla lapsi (enka aikuinen) Suomessa. Onneksi ei tarvitse olla jos kerran jo kotona opetetaan olemaan hapan tollo.

Vierailija
34/38 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se äiti varmaan päivittää facebookiin "olipa kiva käydä perheen kanssa ulkona syömässä" ja siitäpä vasta ihmiset mielensä pahoittaa ;)

Vierailija
35/38 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 17:45"]

[/quote]

[/quote] Lapsen kehuminen on yltiopositiivista? Hymyily on tekopirtytta? Hyvat tavat julkisella paikalla teeskentelya?

En haluaisi olla lapsi (enka aikuinen) Suomessa. Onneksi ei tarvitse olla jos kerran jo kotona opetetaan olemaan hapan tollo.

[/quote]

Joo, onneks ulkomailla on kaikki paremmin. Laki juu

Vierailija
36/38 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:58"]

Se on sitä näyttelemistä, kun joku viitsii katsoa. Kotona voi olla aivan toisin.

[/quote]

Mä syyllistyn tähän ja moni muu jotka tunnen.

Vierailija
37/38 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 18:15"]

[/quote]

[/quote]

Joo, onneks ulkomailla on kaikki paremmin. Laki juu

[/quote] Niin on, lucky me.

Vierailija
38/38 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote] Lapsen kehuminen on yltiopositiivista?

[/quote]

Sanoin että hampurilaisen syömisestä kehuminen on ylipositiivista. Jostain vihannesten syömisestä voisi kehuakin. Kohta varamaan pitää kehua lapsiaan siitä että he viitsivät avata joululahjansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi