Kyllä on hankalaksi tehty haku kesätöihin ruohonleikkaajaksi
Olen täyttämässä kesätyöhakemusta ISS palvelulle, haen kiinteistönhoidon tehtävään (ruohonleikkuuta yms viheralueiden hoitoa), niin hakemuksessa kysellään "Vahvuutesi hakemiisi tehtäviin liittyen:" tai "Odotuksesi uudelta työltäsi". Mitä näihin nyt voi vastata kun kyse on kuitenkin "vain" ruohonleikkaajan hommista, ymmärtäisin kysymykset jos hakisin jotain muuta.... taitaa jäädä koko hakemus täyttämättä tätä menoa. Kaiken huippu oli se että olisi voinu kuvata web kameralla CV:n ja liittää sen hakemukseen (ruohonleikkaajaksi!!!!)
tätä menoa taitaa jäädä hakemus täyttämättä
Kommentit (25)
Nykyään töihin palkataan hyviä puhyjia, ei tekijöitä. Olen itse lahjakas kirjoittamaan liirumia ja puhumaan laarumia, mutta aika laiska olen oikeasti. Yritän mennä mistä aita on matalin ja en taatusti tee ylumääräistä.
Minut valitaan jika paikkaan, vaikka en haluakkaan :)
Kyllä se on ikävää, kun työn saamista varten täytyy ihan hakea sitä työtä.
Pikku vinkki: jos haet töitä ns. pienemmän paikkakunnan ISS:lle, ota netistä ko. paikan yhteystiedot ylös ja käy ihan paikan päällä juttelemassa asiasta / soita.
Jäät varmemmin mieleen eikä haittaa, vaikket olisikaan lahjakas kirjoittamaan. Anna sama kuva itsestäsi siellä kuin täällä: että ihan oikeasti haluaisit paikan, mutta koet, ettet pärjää kirjallisissa tehtävissä kovin hyvin.
Reippaasti vaan, vaikka saattaa tuntua hassulta idealta.
Tsemppiä ja toivottvavasti saat paikan! :)
Öh. Ruohonleikkaan hommat ei ole "vain" hommia. Itse en ikinä palkkaisi edes 15 vuotiasta jolla (vaikka olisikin motivaatio kohdallaan) ei olisi mitään aiempaa kokemusta koneiden käsittelystä ja ruohon leikkaamisesta. Ammattimaisesti ruohoa ei "vain" leikata, vaan leikattava alue pitää tarkistaa ja sitä tarkkailla ajaessa, koneet tulee hallita niin hyvin että ei ajele istutuksiin ja niihin keskittyminen ei saa viedä niin paljon ettei pysty ympäristöään tarkkailemaan. Kaikki kunnia siis vanhemmille jotka laittavat lapsensa ajamaan kotipihan / mummolan /mökin nurmikkoja. Täysin kokematon "vain" ruohonleikkaaja voi jäädä vakuutuksista huolimatta käsittämättömän arvokkaaksi yritykselle. Nämä asiat eivät ehkä aukene heille jotka eivät ole joutuneet maksamaan laskuja kiviin ajoihin, vääriin tankkauksiin, varaosiin ja ulkopuolisille sekä aineellisiin että henkilöön kohdistuneisiin ja aiheutuneisiin vahinkoihin. Pahoittelen jos joku sai sinisiin silmiin muutakin väriä..
Liitä sinne vahvuuksiisi kertomuksesi omasta kokemuksestasi ja nimi ja puhelinnumero hänelle joka voi suositella sinua. Olkoon sitten oma isä tai joku muu lähelläsi.. Ja kerro mitä koneita olet käsitellyt ja mitä toimenpiteitä tehnyt niille, oletko tankannut niitä ja onko pois luiskahtaneita hihnoja tullut laitettua takaisin paikalleen, oletko teroittanut teriä jne. Ymmärsin että sinulla on kokemusta ja tuo on juuri sellainen kohta johon sen kokemuksesi laitat.
Odotuksiisi uudelta työltä kerrot sen mitä työstä halua, oletko tulossa vain kesätöihin vai onko ajatuksissasi nousta organisaatiossa eteenpäin. Tässä on myös hyvä kohta kertoa sinusta ihmisenä. Työhön palkkaajat yrittävät tästä kohdasta katsella millainen tyyppi sitä työtä on hakemassa. Ja karsia nipottajat, laiskottelija ja työyhteisön "saastuttajat" pois. Joten kerro avoimesti itsestäsi ja ajatuksistasi.
nimim. kiinteistöhoidon yrittäjä
Tuota noin... oletko ap aikuinen? Kai tajuat, että nuo ruohonleikkuutyöt on tarkoitettu 15-vuotiaille? :DDD