Ovatko Lapin miehet maineensa veroisia "kiimasilmiä"?
Tuon Satuhäät-ketjun innoittamana kysyn asiaa tuntevilta: Ovatko lappalaismiehet tosiaan koko ajan "se" mielessä? Onko pohjoisessa vielä jotenkin "luonnollisempi" elää ja olla?
Itselläni ei ole kokemusta kuin elokuvasta Maa on syntinen laulu sekä Arto Länsmanin habituksesta. :)
Entä ne naiset sitten? Ovatko he innokkaampia peitonheiluttajia kuin me ethelän immet?
Toivon siis ihan asiallisia vastauksia ihmisiltä, jotka asiasta tietävät enemmän.
Kommentit (30)
Olen itse ollut Lapissa töissä 3 kk.
Sain kaksi oikein innokasta kosijaa itselleni niin naimisissa kuin olinkin. Toiselta kysyin, että koska hän meinaa lopettaa kun olin antanut jo satoja pakkeja. Hän vastasi, että jos ei puoleen vuoteen mitään vastakaikua tule niin sitten.
Huh Huh. Onneksi työpestini loppui!
Ovat, pettureita kaikki tyynnni. Yksi tai kaksikaan naista ei riitä.
Koti on siellä minne haukeni lasken, sanoo eräsmies.
Ainakin "etelän miehillä" (eli jostain Jyväskylästä etelämmäs) tuntuu olevan käsitys että lappilaiset naiset ovat jotenkin erityisen halukkaita ja petollisia. Ei tuntunut mukavalta tälläisestä lappilaisesta ja stereotyyppisen lappalaisen näköisestä tytöstä aikoinaan.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:56"]
Jos ihminen päivän samoilee metsässä, on aivan luonnollinen reaktio että häneen kerääntyy energiaa olla toisen ihmisen lähellä ja purkautua. Hänen kehonsa sekä mielensä oikein huutaa sitä ja niin seksistä tulee luonnollista eikä mitään ihmeellistä suoritusta.
Jos ihminen istuu päivän tietokoneen ääressä, tulee seksin harrastamisesta enemmän tai vähemmän teatteria ja vain peliä jossa täytyy olla muka hyvä, mutta itse inspiraario ja kyvykyys siitä puuttuu. Se vain pelkästään lapsellisesti "jännää".
[/quote]
Ihanasti sanottu!
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 16:11"]
Pohjoisen mies, joka ei metsästä, ei kalasta eikä kulje porojen perässä on sitten samanlainen velliperse kuin etelän miehet.
[/quote]
Täsmälleen näin. Ehkä lapinmiesten isot vehkeet eivät ole pelkkä legendaa, mutta niissäkin on tärkeintä se, miten niitä käyttää. Onhan näitä nähty, ja koettu muutakin kuin hiirenloukkuja.
Onhan ne monikin juuri sellaisia, puheita ja tekoja myöten. Lappiinkaan asti ei tarvitse mennä kun niitä jo löytää.
Panomiehiähän ne, itselläkin salarakas Lapista...
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:58"]
Kyllä ne varmaan ovat. Ainakin huumorintaju on roisi ja asenne elämään sellainen villi. Tunsin kerran yhden Pudasjärveltä kotoisin olevan tyypin. Oli muuten elämäni parhaat panot. Suhde kuivui varsin pian kokoon, koska yhteistä elämää ei rakenneta pelkille panoille.
Ja tiedän kyllä, ettei Pudasjärvi ole Lappia. Kuitenkin se on melko pohjoisessa, ja poronhoitoalue alkaa sillä korkeudella.
[/quote]
Joo Pudasjärvi on Pohjois-Pohjanmaata, niin miks sä tähän avaukseen vastasit tuolla vastauksella kun tämä sun jyystö EI ole LAPISTA.
ja itse koen että, tää on Esa on poikkeus, erilainen, jotenkin miten sen sanois kauniisti.. omalaatuinen, eikä edusta koko Lappia.. Haloo AP :D onhan näitä kiilusilimiä joka paikassa..
Pohjoisen mies, joka ei metsästä, ei kalasta eikä kulje porojen perässä on sitten samanlainen velliperse kuin etelän miehet.
Parhaat panot on hieman kyseenalainen käsite. Se ei kerro vielä yhtään mitään siitä onko kyseessä innokas tapaus ja joillekin voi touhukas lapinmies olla kauhistus jos on tottunut jotenkin muuten hyssyttelemään. Innokkuus seksiin ei aina tarkoita sitä että se olisi vastapuolelle aina se paras mahdollinen palvelus silloin kun ihmiset parittelevat.