Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestäisinkö SDP vai Keskustaa, jos haluan inhimillisyyttä?

Vierailija
28.04.2026 |

Te, jotka kannatatte joko SDP:tä tai Keskustaa, kertokaa miksi juuri tämä puolue?

Olen itse sitoutumaton ja mietin kummalle näistä kahdesta antaisin ääneni ensi vaaleissa. Kokoomusta tai Vasemmistoliittoa en ole koskaan äänestänyt, enkä ajatellut äänestääkään. Monia muita puolueita kyllä. Vierastan kaikkea äärimmäisyyksiin menevää ideologisuutta. Kannatan ihmisarvoja, jonkinasteista yksilönvastuuta, mutta myös inhimillistä näkemystä siihen, että jokaista on autettava.

Haluan muutoksen nykyiseen suuntaukseen Suomessa, kun ollaan menossa kohti Amerikan mallia, jossa jokainen pitää huolen itsestään ja tarttuu tiukasti omiin etuihinsa. Itse olen keskituloinen ja hyväosainen ihminen. Lähipiiristä löytyy niin varakkaita kuin huonompiosaisiakin ihmisiä ja työskentelen terveydenhuoltoalalla eli monenlaisia elämäntarinoita olen nähnyt ja kuullut.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä SDP, niin Sanna Marin tulee takaisin Suomen pääministeriksi, palauttaa tuet ennalleen ja tuo yltäkylläisen elämän 😍 

Vierailija
2/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestä SDP, niin Sanna Marin tulee takaisin Suomen pääministeriksi, palauttaa tuet ennalleen ja tuo yltäkylläisen elämän 😍 

Tämä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannaa kaivataan, fiksu nainen.

Vierailija
4/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ihan itse muodostaisit mielipiteesi..

Vierailija
5/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan tuota itse ole ajamassa, että pitäisi olla yltäkylläisyyttä ja kaikki mahdolliset tuet. Sellainen kultainen keskitie siinäkin on minusta järkevää. Mutta ajaako Keskusta lähinnä maaseutujen asioita, vai onko todella ns. keskilinjan puolue, eli puolessa välissä oikeaa ja vasenta laitaa?

T. Ap

Vierailija
6/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman  muuta  keskustaa.  Tarvitset  puoluetta,  jossa järki-ihmisiä.  Selfiet eivät  ole heidän  pääosaamistaan, vaan arjen asiat.

Vierailija
7/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 4:lle:

Mitäpä jos vastaisit siihen mitä kysyttiin, etkä heittelisi näsäviisaita kommentteja.

Vierailija
8/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillisyyttä kenelle? Jos haluat sitä suomalaisille, niin sitten demarit on väärä puolue.

Vierailija
9/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan tuota itse ole ajamassa, että pitäisi olla yltäkylläisyyttä ja kaikki mahdolliset tuet. Sellainen kultainen keskitie siinäkin on minusta järkevää. Mutta ajaako Keskusta lähinnä maaseutujen asioita, vai onko todella ns. keskilinjan puolue, eli puolessa välissä oikeaa ja vasenta laitaa?

T. Ap

Vaikuttaisi siltä että keskusta on sinun puolueesi. Toki kannattaa tutkia, olivatko muut arvosi yhteen heidän kanssaan.

Vierailija
10/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos ihan itse muodostaisit mielipiteesi..

Tää on keskustelupalsta ja täällä saa kyllä keskustella lähes aiheesta kuin aiheesta. Mikä sua risoo?

Vierailija
11/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla niillä on jotain äärimmäisyyksiä. Mutta kaikki oppositiossa olevat puolueet varmaankin ovat varteenotettavia siinä mielessä, että ne kaikki palauttaisivat köyhiltä otetut rahat ja rokottaisivat parempituloisilta. Ihan sama siis siinä mielessä, mitä niistä äänestää, jos sitä asiaa katsoo. Että ehkä niihin äärimmäisyyksiin sitten kannattaa perehtyä ja sen mukaan valita.

Vierailija
12/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepu pettää aina. Itsekin kerran nuorena poikana erehdyin äänestämään keskustaa. No, se jäikin sitten viimeiseksi kerraksi.

Vierailija
13/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP = Kepun vasemmistosiipi

Vierailija
14/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen vasemmiston äänestäjä, ei tiedä mistään mitään.

Vierailija
15/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan tule kyseeseen. Molemmat umpikieroja  vasemmistopuolueita. 

Vierailija
16/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa, että myös pieni -ja keskituloisista ihmisistä pidetään huolta, niin kannattaa äänestää jotakin oppositiopuoluetta.

Vierailija
17/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 14, eli tyypillinen nettikiusaaja:

Kerropas minulle kumpi sinusta on tärkeämpää, raha vai rakkaus? Jos vastaat kysymykseen oikein, voin äänestää sitä puoluetta, jota ehdotat.

Vierailija
18/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääbestä kristillisiä. Itse siirryn sinne.

Vierailija
19/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa, että myös pieni -ja keskituloisista ihmisistä pidetään huolta, niin kannattaa äänestää jotakin oppositiopuoluetta.

Ei minusta ole pidetty huolta  :( 

Väitteesi on ihan paskaa.

Vierailija
20/20 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman  muuta  keskustaa.  Tarvitset  puoluetta,  jossa järki-ihmisiä.  Selfiet eivät  ole heidän  pääosaamistaan, vaan arjen asiat.

Keskusta on äärivasemmistolainen mamutuspuolue, vaikkeivät selfieitä otakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän