miten kertoisin avomiehelleni, että
Olen mahdollisesti raskaana? (teen testin ennenkuin sanon hänelle olevani täysin varma) olemme puhuneet siitä mahdollisuudesta, että jos niin käy, niin käy. Hän itse sanoi että hän ei käskisi minua ottamaan aborttia, ja asia olisi minun päätökseni, hän toki hoitaisi velvollisuutensa lasta kohtaan. (tuskin ottaisin aborttia ellei olisi oikeasti painava syy) hän itse puhui siis että haluaa lapsen, kun sellainen tulee... Mutta mitä sanon hänelle? Ennenkaikkea, mitä teen kun vanhemmat kuulevat... :/ Heiltä ei ymmärrystä heruisi. Olen siis 19... (erittäin vanhanaikaisia tässä asiassa)
Kommentit (21)
Jospa vaikka menisit takas kotiis kasvamaan :D Onpa hyvä ja kypsä suhde teillä kun tuut jostain vauvapalstalta kyseleen miten kerrot sille. Ite kun pamahdin paksuksi 17 vuotiaana (abortti for the win) niin ei ees sillon ollut mitään ongelmaa kertoa silloiselle poikaystävälle.
Ja jos teillä on vielä suunnitelmissa pitää se muksu, nii jos vaikka sanot sille että kultsimuru oon raskaana jeee :D Se ei oo niin vaikeeta.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 10:30"]Jospa vaikka menisit takas kotiis kasvamaan :D Onpa hyvä ja kypsä suhde teillä kun tuut jostain vauvapalstalta kyseleen miten kerrot sille. Ite kun pamahdin paksuksi 17 vuotiaana (abortti for the win) niin ei ees sillon ollut mitään ongelmaa kertoa silloiselle poikaystävälle.
Ja jos teillä on vielä suunnitelmissa pitää se muksu, nii jos vaikka sanot sille että kultsimuru oon raskaana jeee :D Se ei oo niin vaikeeta.
[/quote]kiitos, en mielelläni mene lapsuudenkotiini jossa mut hakattiin pienemmästäkin... Ja vanhemmat tässä suurin ongelma on... Ap
Ettekö ole käyttänyt ehkäisyä? Mä ihan vain sanoisin, että olen raskaana.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 10:30"]Jospa vaikka menisit takas kotiis kasvamaan :D Onpa hyvä ja kypsä suhde teillä kun tuut jostain vauvapalstalta kyseleen miten kerrot sille. Ite kun pamahdin paksuksi 17 vuotiaana (abortti for the win) niin ei ees sillon ollut mitään ongelmaa kertoa silloiselle poikaystävälle.
[/quote]kiitos, en mielelläni mene lapsuudenkotiini jossa mut hakattiin pienemmästäkin... Ja vanhemmat tässä suurin ongelma on... Ap
[/quote]
Sä olet täysi-ikäinen. Sun ei ole pakko edes kertoa vanhemmillesi.
Eipä siinä mitään. Sanot vaan asian suoraan kun olet testin tehnyt. Monet ihmiset voivat suhtautua ikävästi, varsinkin vanhempasi, mutta kun et eneää ilmeisesti asu heidän luonaan (kun puhut avomiehestä), niin eivätpä ne niin kovin paljoa pysty sinua häiritsemään. Et vaan vastaa puhelimeen jos alkaa esim. liiallinen aborttipainostus tai muu ikävänsävyinen viestintä.
Ei 19 muuten olen sinänsä mikään huono ikä saada lasta :) Itse sain ekan siinä iässä, toisen kahden vuoden päästä. En ollut mikään sekoileva teiniäiti kuten jossain tv-sarjoissa vaan hyvinkin tavallinen, rauhallinen kotiäiti joka en tarvinnut yhteiskunnan tukipalveluita tai mitään erityistä ikäni takia...
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 10:34"]Ettekö ole käyttänyt ehkäisyä? Mä ihan vain sanoisin, että olen raskaana.
[/quote]ollaanhan me käytetty, mutta ei nekään 100% ehkäise...
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 10:34"]Ettekö ole käyttänyt ehkäisyä? Mä ihan vain sanoisin, että olen raskaana.
[/quote]
Yleensä oikein käytettynä ehkäisee.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 10:36"]Eipä siinä mitään. Sanot vaan asian suoraan kun olet testin tehnyt. Monet ihmiset voivat suhtautua ikävästi, varsinkin vanhempasi, mutta kun et eneää ilmeisesti asu heidän luonaan (kun puhut avomiehestä), niin eivätpä ne niin kovin paljoa pysty sinua häiritsemään. Et vaan vastaa puhelimeen jos alkaa esim. liiallinen aborttipainostus tai muu ikävänsävyinen viestintä.
Ei 19 muuten olen sinänsä mikään huono ikä saada lasta :) Itse sain ekan siinä iässä, toisen kahden vuoden päästä. En ollut mikään sekoileva teiniäiti kuten jossain tv-sarjoissa vaan hyvinkin tavallinen, rauhallinen kotiäiti joka en tarvinnut yhteiskunnan tukipalveluita tai mitään erityistä ikäni takia...
[/quote]kiitos. En usko itsestäni tulevan sekoilevaa teiniäitiä, oon ollu pienten kanssa paljon tekemisissä. (hoitanut tädin vauvaa kun olivat poissa, hyvin meni) päihteiden käyttökin olematonta... Ap
Et sä saa hyväksyntää vanhemmilta sillä, että sä pidät sen lapsen tai et pidä sitä lasta.
Mieti oikeasti, että haluatko olla lapsen kanssa 18 vuotta tai enemmän ja oletko valmis siihen, että mitäpä jos miehesi ei ole valmis lapsenkasvatukseen, jolloin jäät yksin..
Kuinka vanha sun mies oikein on?
En suosittele lasta, jos et ole edes naimisissakaan.
Olet aikuinen ihminen, ota vastuu. Ei sun tarvitse olla missään tekemisissä vanhempiesi kanssa jos et halua. Jos harrastat seksiä, sun pitää olla valmis kantamaan myös vastuu siitä, että ehkäisy saattaa pettää. Puhut nyt asiallisesti miehesi kanssa, teette yhdessä päätöksen, ja jatkat elämääsi lapsen kanssa tai ilman. Opettele unohtamaan menneisyytesi ja jätä huonot vanhempasi ja huono lapsuutesi taakse.
Älä kerro. Olet hysteerinen ja se on eri asia kuin raskaana oleminen. Se on hyvin yleistä teini-ikäisillä.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 10:53"]Et sä saa hyväksyntää vanhemmilta sillä, että sä pidät sen lapsen tai et pidä sitä lasta.
Mieti oikeasti, että haluatko olla lapsen kanssa 18 vuotta tai enemmän ja oletko valmis siihen, että mitäpä jos miehesi ei ole valmis lapsenkasvatukseen, jolloin jäät yksin..
[/quote]pari kuukautta mua nuorempi.. Ja enkö sanonut että tod näköisesti pidettäis lapsi. Pitää kai ne häät äkkiä maistraatissa pitää. Tässä ollaan oltukin yhdessä 2,5v....
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 10:59"]Älä kerro. Olet hysteerinen ja se on eri asia kuin raskaana oleminen. Se on hyvin yleistä teini-ikäisillä.
[/quote]menkat on myöhässä.... Onko siis hysterisyyttä? Aloin vasta ihmettelemään että hetkinen... Ap
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 10:53"]Et sä saa hyväksyntää vanhemmilta sillä, että sä pidät sen lapsen tai et pidä sitä lasta.
[/quote]pari kuukautta mua nuorempi.. Ja enkö sanonut että tod näköisesti pidettäis lapsi. Pitää kai ne häät äkkiä maistraatissa pitää. Tässä ollaan oltukin yhdessä 2,5v....
[/quote]
Miksi täytyy pitää häät?
Sä olet aikuinen, täysi-ikäinen ihminen. Sä et asu enää kotona etkä ole vanhempien holhouksen alainen. Kerrot vanhemmille kun siltä tuntuu tai annat huomata asian kasvavasta massusta. Älä murehdi liikaa heidän reaktioitaan. Yleensä sitä paitsi isovanhemmat sulavat viimeistään siinä vaiheessa kun on se lapsen lapsi sylissä :)
Juttele miehesi kanssa, miten elämänne järjestätte. Jos sulla on opintoja, saat kyllä sieltä äitiyslomaa. Kyllä ne asiat lutviutuu! Onnea!
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:05"]
[/quote]
Miksi täytyy pitää häät?
[/quote]
Puolison ja lapsen tulevaisuuden turvaaminen.
En pitäisi lasta. Onneksi harkitsetkin sitä, etkä ole tosissaan. Alle 30 raskaaksi tuleminen on helppoa. En haluaisi menettää parhaita opiskeluvuosiani.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:00"]
[/quote]
Miksi täytyy pitää häät?
[/quote]lähinnä kettuilin tuolle tyypille jonka mielestä ei kannata kun en ole naimisissa... Ap
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:05"]
[/quote]
Miksi täytyy pitää häät?
[/quote]
Puolison ja lapsen tulevaisuuden turvaaminen.
En pitäisi lasta. Onneksi harkitsetkin sitä, etkä ole tosissaan. Alle 30 raskaaksi tuleminen on helppoa. En haluaisi menettää parhaita opiskeluvuosiani.
[/quote]opiskelut on käyty aikaa sitten. Ja sanoinhan, aion pitää lapsen jos sellainen tulee...
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:08"]Sä olet aikuinen, täysi-ikäinen ihminen. Sä et asu enää kotona etkä ole vanhempien holhouksen alainen. Kerrot vanhemmille kun siltä tuntuu tai annat huomata asian kasvavasta massusta. Älä murehdi liikaa heidän reaktioitaan. Yleensä sitä paitsi isovanhemmat sulavat viimeistään siinä vaiheessa kun on se lapsen lapsi sylissä :)
Juttele miehesi kanssa, miten elämänne järjestätte. Jos sulla on opintoja, saat kyllä sieltä äitiyslomaa. Kyllä ne asiat lutviutuu! Onnea!
[/quote]kiitoksia.. :) Pidän lapsista kovasti. En edes pelkää mahdollista äitiyttä. Ja tiedän miten lapsia hoidetaan... Vauvoista alakouluikäisiin olen hoitanut.. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 10:34"]Ettekö ole käyttänyt ehkäisyä? Mä ihan vain sanoisin, että olen raskaana.
[/quote]
Yleensä oikein käytettynä ehkäisee.
[/quote]
"Yleensä" ei ole 100%. Edes sterilisaatio ei ole absoluuttinen. Luonto pitää puolensa. Kohdunpoisto on 100%.
Tämä ajatus ehkäisyn täydellisestä luotettavuudesta esiintyy tällä palstalla turhan usein, joten päätin kerrankin ottaa kantaa. Tuplaehkäisy on paras vaihtoehto. Kondomit ja pillerit pettävät jopa oikein käytettynä.
t.kätilö