Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen mies ja aloitin salin koitan syödä 5 kertaa päivässä hyvin, mutta tänä aamuna elimistö niin hirveän tuntuinen että lopetan?

Vierailija
03.11.2025 |

eli pidin viikon ajan kiinni:

tuhti aamiainen

ravitseva lounas

pieni välipala

illallinen ja iltapala. alkuun meni ihan hyvin, mutta pian aloin kärsiä tukkoisesta olosta ja ähkystä. Ehkä söin liikaa viljaa ja leipää?

tänään aamulla vain tuntui ettei pysty syömään mitään. aloin miettiä onko aika luovuttaa. nyt alkaa olo parantua ja olemaan jopa hieman nälkä. ennen söin epäsäännöllisesti enkä liikkunut ja tunsin voivani paremmin silloin. 

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunne ei ollut sellainen, että olisin sairas vaan tuntui pöhöttyneeltä ja siltä, että ruoka tulee korvista ulos.

ap

Vierailija
2/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin miettimään, ettei lieneen tämäkään ole terveellistä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siis tällä tankkaamisella saanut hätäisesti kalorit ja proteiinit täyteen.

ap

Vierailija
4/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt väärin. Tarkoitus syödä paljon kasviksia, kohtuullisesti lihaa ja rasvaa tukena. Salipäivinä hyviä hiilareita enemmän. Ei mitään mättöannoksia.

Vierailija
5/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii. Minä syön kerran päivässä illalla kun kaikki hommat on tehty treeneineen. Mitään palautusjuttuja en ota vaan syön illalla niin paljon kuin haluan. Koko päivän olen nälässä. 

Soturien dieetti.

Vierailija
6/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmistä ole tarkoitettu jatkuvaan laiduntamiseen. Ei me mitään lehmiä olla. Minä syön 2-3 ateriaa, ja se sopii minulle oikein hyvin.

Vierailija
7/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tunne ei ollut sellainen, että olisin sairas vaan tuntui pöhöttyneeltä ja siltä, että ruoka tulee korvista ulos.

ap

Ja lopetat siihen sen salitreeninkin :D

Olet vähäjärkinen. Syöt liikaa. Ei ole tarkoitus ahtaa itseä täyteen viisi kertaa päivässä vaan jakaa se normaali ahmintata-annoksesi viiteen pieneen ateriaan. Korvata liha ja läski hedelmillä ja juureksilla.

Varmaan olet myös huuhtonut mässyn alas kaljalla, eiköstä.

Vierailija
8/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt väärin. Tarkoitus syödä paljon kasviksia, kohtuullisesti lihaa ja rasvaa tukena. Salipäivinä hyviä hiilareita enemmän. Ei mitään mättöannoksia.

mutta alan laihtumaan sitten eikä tämä toimi. olen ns hoikkuuteen taipuvainen.

ap

Vierailija
9/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olet vähäjärkinen. Syöt liikaa. Ei ole tarkoitus ahtaa itseä täyteen viisi kertaa päivässä vaan jakaa se normaali ahmintata-annoksesi viiteen pieneen ateriaan. Korvata liha ja läski hedelmillä ja juureksilla.

en kun yritän syödä terveellistä ruokaa paljon.ap

Vierailija
10/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis ole mies.

Vierailija
11/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloin miettimään, ettei lieneen tämäkään ole terveellistä.

ap

Olen kuullut tuosta? Ehkä siinä on oltava tarkkana mitä syö ja määrätynlainen liikunta myös tärkeä. Itse olen liian vanha moiseen🙄

Vierailija
12/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta alan laihtumaan sitten eikä tämä toimi. olen ns hoikkuuteen taipuvainen.

ap

Pyydä chagpt:tä koostamaan sulle optimaalinen ruokavalio. Ei voi olla noin vaikeeta.

Vierailija
13/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmistä ole tarkoitettu jatkuvaan laiduntamiseen. Ei me mitään lehmiä olla. Minä syön 2-3 ateriaa, ja se sopii minulle oikein hyvin.

Muistatko metsästäjä-keräilijät? Kaiken aikaa söivät kulkiessaan ja harvoin saivat saalista, mutta marjoja, juuria, sieniä, lehtiä jne kaiken aikaa. Ainakaan luurankolöydökset eivät tue teoriaa, että väki olisi ollut talipalloja vaan hyvinkin hoikkia kuten nykypäivän nomadit ja viidakkoheimot.

Kerran päivässä mättäminen on sairasta. Ja se on sairasta, että omiin lihoihinsa tikahtuvat suomalaismiehet kuvittelevat, että 300 g pihvi päivässä on terveellinen.

Vierailija
14/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa proteiinia. Unohda palautusjuomat ja proteiinipirtelöt.

Vierailija
15/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

en kun yritän syödä terveellistä ruokaa paljon.ap

Kehität pallomahan :D

Lihasta saa rankalla treenillä ja nukkumalla yöt hyvin. Lihassolujen uudismuodostus tapahtuu yöllä unessa. Ruipelosta ei tosin tehdä lihasmassaihmettä millään omatoimitreenillä, eikä tulos pysy ellet treenaa loppuelämää. 

Jotkut on syntyneet  Hessu Hopon muotoisiksi ja yhä vähällä älyllä käyviksi.

Vierailija
16/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on huolehtia ruokavalion ja liikunnan oikeasta suhteesta. Kannattaa mennä liikunta edellä, eikä lisätä kalorimäärää heti, kun on tehnyt päätöksen liikkua enemmän. Liikkuessa kyllä tulee nälkä aikanaan.

Toisilta ruikavalion tasapainottaminen onnistuu peremmin kuin toisilta. Hyvä esimerkki on tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Vierailija
17/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on huolehtia ruokavalion ja liikunnan oikeasta suhteesta. Kannattaa mennä liikunta edellä, eikä lisätä kalorimäärää heti, kun on tehnyt päätöksen liikkua enemmän. Liikkuessa kyllä tulee nälkä aikanaan.

Toisilta ruikavalion tasapainottaminen onnistuu peremmin kuin toisilta. Hyvä esimerkki on tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sano

Mummon neuvoilla selvisi tämäkin asia 🙏👵🏻

Vierailija
18/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten me selviytyisimme ilman mummovainaata 👵🏻 😍

Vierailija
19/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko metsästäjä-keräilijät? Kaiken aikaa söivät kulkiessaan ja harvoin saivat saalista, mutta marjoja, juuria, sieniä, lehtiä jne kaiken aikaa. Ainakaan luurankolöydökset eivät tue teoriaa, että väki olisi ollut talipalloja vaan hyvinkin hoikkia kuten nykypäivän nomadit ja viidakkoheimot.

Kerran päivässä mättäminen on sairasta. Ja se on sairasta, että omiin lihoihinsa tikahtuvat suomalaismiehet kuvittelevat, että 300 g pihvi päivässä on terveellinen.

Missä vaiheessa sanoin, että syön vain kerran päivässä? Mä kirjoitin 2-3. Enkä ole mies. Ja syön enemmän kasviskunnan tuotteita kuin lihaa. Eikä metsästäjä/keräilijät koko ajan popsineet niitä, vaan ne keräsivät kasviskunnan tuotteita ja veivät niitä sinne yhteisöön.

Vierailija
20/46 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin tehdään usein simppeleistä asioista vaikeita. Itse syön kun on nälkä ja useimmiten se on kerran päivässä. Ikinä ei ole ollut ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan