Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lukion äidinkielen opetus jätti jälkensä

Vierailija
25.02.2014 |

Minulle on jäänyt lukiosta oletus siitä että olen huono kirjoittaja. Yritin aina parhaani, mutta sain keskinkertaisia tai huonoja arvosanoja. Edelleenkin pidän itseäni huonona kirjoittajana ja jännitän tekstien laatimista. Muita joilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on varsin samankaltaisia tuntemuksia. Yläasteella olin innokas kirjoittaja, mutta lukiossa alkoivat punakynät viuhua. Kirjoittaminen ei enää sujunut, koska en uskaltanut kirjoittaa, mitä olisin halunnut antaa ilmi, vaan yritin muistaa kaikki mahdolliset kielioppisäännöt. Ilo lähti koko hommasta. Joskus tuli hyviä numeroita, mutta ne olivatkin vain yksittäisiä onnistumisia.

Toisaalta tästä kirjoittamisahdistuksesta on tainnut olla jotain hyötyä. Yliopistossa harjoitustöissä, joissa on arvioitu myös erityisesti kirjoittamista, on kehuttu, että olen loistava kirjoittaja, tekstini on sujuvaa jne.. Ja samalla on ilmaistu, että nämä alkavat olla harvinaisia ominaisuuksia. Ehkä tämä ahdistus ajaa minut panostamaan erityisen paljon arvoitaviin teksteihin.

Vierailija
2/5 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei traumoja, vaikka sainkin aina 6- - 7- :)

Mun kyhäelmiä on sittemmin aina kehuttu :D, paitsi palstalla, tietty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että olisi pitänyt kehua, vaikka kirjoitit sääntöjen vastaisesti, et hallinnut intertekstuaalisia viittauksia jne.?

Vierailija
4/5 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei olisi tarvinnut  kehua. Menin lukkoon enkä uskalla enää yrittää...

Vierailija
5/5 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 09:16"]

No ei olisi tarvinnut  kehua. Menin lukkoon enkä uskalla enää yrittää...

[/quote]

Jaa, ehkä sitten olisi terapiaan menon paikka sinullakin...