Miksi Jumala hylkäsi minut?
Vuosia sitten Jumala kutsui minut papiksi, vaikka en ollut edes kristitty. Suurella innolla opiskelin teologisessa, olin aktiivinen seurakunnassa ja vapaaehtoisena. Valmistuin ja hain papin paikkoja vuosia pääsemättä edes haastatteluihin. Nyt ymmärrän, että jostain syystä Jumala hylkäsikin minut. En ymmärrä miksi. Tekee kipeää luopua uskonnosta, jonka luulin olleen elämäni tärkein asia. Sisäisesti tunnen olevani se pappi, joka harjoitteluissa sain olla. En ymmärrä, mikä minussa ei Jumalaa miellyttänytkään. Tämä on kuin avioero, jossa puoliso on jättänyt eikä yhtään tiedä miksi. Eteenpäin on jatkettava sydän riekaleina. Jumala ei halunnutkaan minua vaan jätti ulkopuolelle. Miksi Jumala minut hylkäsi, kysyy teologi diapamin voimalla av-palstalla.
Kommentit (26)
Näen, että sinulle on luvassa tehtäviä, ap.
Tarkoituksesi on nyt oppia lisää. Tehtävät aukenevat sinulle myöhemmin.
-Sinkkiş
Jumala ei voi hylätä jos olet elossa. Sinä voit uskoa mielesi tarinoihin hylkäämisestä ja löydät todisteita siitä, mutta ne ovat vain mielesi tarinoita. Kun luovut niistä, löydät valon, joka on kirkkaampi kun uskonnot yhteensä ja erikseen.
Mikä vi tun ty perys ylipäänsä alkaa opiskella teologiaa? Hyi vit tu :-)))
Vierailija kirjoitti:
Epäuskottava provo. Kyllä teologeille/papeille virkoja löytyy.
https://www.akiliitot.fi/00010259-tyollistyminen-ja-palkkaus
Vierailija kirjoitti:
Mikä vi tun ty perys ylipäänsä alkaa opiskella teologiaa? Hyi vit tu :-)))
Monenlaiset ihmiset. Oma lukioaikojen uskonnonopettaja oli kuulopuheiden mukaan ollut 6 laudaturin ylioppilas. Keski-ikäisenä naisihmisenä hän oli kuitenkin jo sekaisin päästään, enkä tarkoita pelkästään uskonnollisessa mielessä vaan ammatillisessa. Esim. kokeiden korjaus ei onnistunut vaan eräät kirjoittelemalla pitkiä täysin älyttömiä ja asiaankuulumattomia sepustuksia saattoivat saada täydet pisteeet esseistään ja asiallisimmista vastauksista saattoi saada vain osapisteitä. Tämä herättti ärtymystä joissain oppilaissa ja sehän tiedetään kuinka julmia teinit voivat olla... Itse en välittänyt, toki en pitänyt tunneista joten tentin suuren osan. (Myönnän että syyllistyin tenteissä sepustuksiin kun en tiennyt kyseisistä uskonaiheista käytännössä mitään, ei minulla ollut kurssikirjojakaan).
Tunneilla tämä onneton opettaja sekoili jatkuvasti sanoissaan niin että oli vaikea saada selvää mitä hän tarkoitti, totesipa hän itsekin että on nyt seonnut.. Tiedettiin myös että hänellä oli alle parikymppinen poika joka oli jonkin sortin kriminaali tai pummi ja ilmeisesti aiheutti hänelle paljon huolta. Ajatusmaailmaltaan tämä opettaja oli lähinnä amerikkalaisen kristillisen tyylisuunnan edustaja, hän mm. piti Venäjää pahan valtakuntana väittäen että itse Saatana siellä vallitsee. Mielipiteitään hän tehosti raamatullissa sanakäänteillä ja lainauksilla.
Mieleltään epävakaille uskonnollisuus ei mitenkään välttämättä ole hyvä asia, jos nyt on muillekaan.
🤣
Kokeile seuraavaksi Tirolista. Trololololo.