Onko keuhkoissa vikaa vai olenko koko ikäni ollut rapakunnossa?
Mulla siis aina liikkuessa tuntuu, että keuhkot "painuu kasaan" eli en saa kunnolla henkeä ja alan läähättämään. Alkaa myös pyörryttämään ja silmissä sumenee, esim. ylämäkeen pyöräillessä tai tilanteessa missä pitää oikeasti ponnistella, tulee tuo tunne että keuhkot "menee kiinni" ja hengittämisestä tulee vaikeaa.
Myös esimerkiksi väärässä asennossa nukkuminen aiheuttaa hengitysvaikeuksia. Selällään maatessani tuntuu etten pysty hengittämään kunnolla. Yöllä saatan myös herätä hengenahdistukseen jos olen kääntynyt väärään asentoon.
Tämä on ollut minulla lapsesta lähtien, äitini ei minua lääkäriin vienyt ja nyt aikuisiällä sanotaan vain, että olen huonokuntoinen, liikkumalla paranee.
Pyöräilen joka päivä töihin, olen tehnyt niin nyt neljän vuoden ajan. Vieläkään ei helpota. :( Tuntuu vaan että vaiva pahenee pahenemistaan.
En ole ylipainoinen, ennen kuin kukaan tätä kysyy.
Kommentit (5)
Kuulostaa ihan astmalta, joka on huonossa tasapainossa.
Jos pyörryttää ja silmissä sumenee niin lekuriin.
Vaikka olisi miten huonossa kunnossa, ei ole normaalia että alkaa pyörryttämään rasituksessa. Se on merkki, ettei aivot oikeasti saa tarpeeksi happea.
Kyllä huonokuntoista alkaa pyörryttämään kovassa rasituksessa. Mutta ap:n ongelma kuulostaa astmalta.
Astma?