Tutkimus: Internetin trollaajat ovat sadistisia, narsistisia ja psykopaattisia
Tässä näille upeille trolleille, jotka harrastaa trollailua!
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:17"]
Kyllä sen tietää tutkimattakin että ihan normaali ihminen ei saa mitään tyydytydtä että keksii päättömiä tarinoita anonyyminä ihmisille joita vei tunne.
[/quote]Mites kirjailijat? Eivätkö he juuri kirjoita pättömiä juttuja tuntemattomille lukijoille?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 15:49"]
Troillijat tai provoilijat harvemmin jaksavat kirjoittaa pari virkeä enempää tekstiä. Siitä heidät tunnistaa helpommin.
[/quote]
Pari virkeä?
Selittänee myös blogihaukkujien tapaa hakea tyydytystä kiusaamalla muita - "minusta on hauskaa kiusata ihmisiä moninpeleissä" tai "mitä kauniimpi ja puhtaampi jokin asia on, sitä suurempaa tyydytystä sen likaaminen tuottaa."
Huh. Aloin jo epäillä, että kaikki naiset ovat pohjimmiltaan yhtä vinksahtaneita kuin keskiverto av-mamma. Tutkimuksen mukaan suurin joukko ns. normaali-ihmisistä kuitenkin seuraa keskustelupalstoja kirjoittamatta mitään.
Nyt kai pitäisi analysoida mihinkä psykokategoriaan itse kuulun kun vaivauduin vastaamaan...
Se vaan tuntuu hauskalta! Tylsien hetkien piristys! Kai sitten olen psykopaatti HAHHHAHA . Se ei tarkoita että on psykopaatti jos ainoa piirre on "kiusaaminen" ja trollaaminen välillä netissä. Se oli se pointti senkin idiootit!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:24"]
Kyllä sen tietää tutkimattakin että ihan normaali ihminen ei saa mitään tyydytydtä että keksii päättömiä tarinoita anonyyminä ihmisille joita vei tunne.
[/quote]Mites kirjailijat? Eivätkö he juuri kirjoita pättömiä juttuja tuntemattomille lukijoille?
[/quote]
Ei ole verrattavissa oleva asia. Internetin keskustelupalstoilla suurin osa ihmisistä haluaisi oikeasti jakaa kokemuksiaan tosielämästä ja keskustella niistä. Yhä vähenevissä määrin sitä viitsii tehdä, kun av:n ja muiden palstojen pöytälaatikkokirjailijat, trollit ja provoajat yrittävät torpata kaiken mielenkiintoisen keskustelun idiotismillaan. Kun lainaat tai ostat kirjan, olet tietoinen fiktiivisyydestä (jos tarina on fiktiivinen), internetissä et voi koskaan olla varma ja se tekee tästä rasittavaa. Eikä siitä hyödy ketkään muut kuin nämä häiriöiset.
Ei se ole sadismia mun mielestä, jos hauskuuttaa itseään sillä, että ihmiset uskoo kaikenlaiset höpöjutut, mitä trollit keksiikin.
[/quote]
Jutussahan sanottiinkin vain, että ihmiset, joilla on sadistisia piirteitä, tekevät trolleja. Eikä siis sanottu, että trollien tekeminen olisi sadismia.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:24"]
[/quote]
Ei ole verrattavissa oleva asia. Internetin keskustelupalstoilla suurin osa ihmisistä haluaisi oikeasti jakaa kokemuksiaan tosielämästä ja keskustella niistä. Yhä vähenevissä määrin sitä viitsii tehdä, kun av:n ja muiden palstojen pöytälaatikkokirjailijat, trollit ja provoajat yrittävät torpata kaiken mielenkiintoisen keskustelun idiotismillaan. Kun lainaat tai ostat kirjan, olet tietoinen fiktiivisyydestä (jos tarina on fiktiivinen), internetissä et voi koskaan olla varma ja se tekee tästä rasittavaa. Eikä siitä hyödy ketkään muut kuin nämä häiriöiset.
[/quote]
Mua ei varsinaisesti haittaa onko jonkun anonyymin tarina totta vai ei jos se on hauska ja viihdyttävä ja siitä on kiinnostavaa keskustella.
Oma mielenterveys säilyy paremmin, kun tosissaan minimoi palstailun. Täällä on niin paljon kaikkea paskaa, että huh huh.
Trollit periaatteessa pitävät keskustelupastoja hengissä ja tukevat niiden mainosrahoitteisuutta. He saattavat olla jopa jonkinlaisessa työsuhteessa sivuston ylläpitäjään herätellen keskustelua ja sopivasti sitä kiihdyttäen.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:37"]
Se vaan tuntuu hauskalta! Tylsien hetkien piristys! Kai sitten olen psykopaatti HAHHHAHA . Se ei tarkoita että on psykopaatti jos ainoa piirre on "kiusaaminen" ja trollaaminen välillä netissä. Se oli se pointti senkin idiootit!
[/quote]
Usko pois, taidat olla sellainen. Ainakin tekstisi perusteella. Kiusaaminen ei ole normaalia toimintaa millään tavalla, ymmärrätkö sen? Lapset saattavat kiusata vielä siinä vaiheessa, kun heille ei ole vielä opetettu oikeudenmukaisuutta ja empatiaa. Näiden taitojen oppiminen on hidasta ja haastavaa. Aikuisen sen sijaan pitäisi nämä hallita. Tietenkin voi olla niin, ettei niitä ole koskaan opittu, esim. jonkin neurologisen häiriön vuoksi tai siksi, että on narsisti ja psykopaatti. Noille taas yhteistä on se, että sairaudentunto puuttuu, eli ihminen ei itse ymmärrä ja myönnä olevansa sairas.
Mun mielestä jokaisen olisi syytä vähentää keskustelupalstoilla tuntikausien pyörimistä. Koska täällä oikeasti pyörii näitä hulluja. Elämään saa paljon enemmän sisältöä, jos pyrkii viettämään mahdollisimman vähän aikaa keskustelupalstoilla - kannattaa välttää sellaisia ketjuja, joissa on selvä trolli / kiusaaja / psykopaatti.