Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En siivoa meillä enää

Vierailija
24.02.2014 |

Ainakaan, ennen kuin sitä aletaan arvostaa.

Koko viikonlopun tein suurkevätsiivouksen. Ihanaa, siisti koti!

Su illalla mies keksi tarvitsevansa pipoa ja alkoi ulista, missä pipo. En ole koskaan nähnyt hänellä pipoa, ei hänellä sellaista edes ole. Mies heitti hanskoja ja hattuja lattialle eteisen kaapista kiukuissaan. Siinä lojuvat edelleen.

Miehen treenikamppeet levitetty pisin vessan lattiaa. Likaiset aamiaisastiat pöydällä. Papereita lattialla. Muruja pöydän alla. Miehen farkkuja pisin tuolinkarmeja.

Otan avioeron kohta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan.

Vierailija
2/14 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko eron jälkeen mennä naimisiin kanssani? Olettaen että hoidat muutkin "velvollisuudet" samalla omistautuneisuudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 14:12"]Haluaisitko eron jälkeen mennä naimisiin kanssani? Olettaen että hoidat muutkin "velvollisuudet" samalla omistautuneisuudella.

[/quote]

No mies ei suostu seksiin kuin kerta/kk, joten mikä tahansa ois siihen parannus.

Vierailija
4/14 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aletaan olemaan aika lähellä diiliä nim. muutaman kerran viikossa. Nyt kun vielä kerrot että olet nätti ja hyväkroppainen, niin suosittelen välitöntä eroa.

Vierailija
5/14 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sitä erotaan niin herkästi mutta ensin ollaan niin menossa naimisiin ja naimisiin... myötä ja vastoinkäymisissä!!!

Vierailija
6/14 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, miehellä on samat tavat. Sekoittaa kaikki ja olettaa, että minä siivoan hänen jälkeensä. Ihan hyvä idea - en aio jatkossakaan koskea tikullakaan hänen sotkuunsa.

Avioeroa ei kannata vielä ottaa. Mitä järkeä? Ei hän oppisi siistiksi! Kannattaa tosiaan vaan jättää ne silleensä ja hymyillä ja odottaa, että milloin hän tajuaa oman sotkunsa. Jos menee liian sotkuisaksi, voit mennä vaikka jollekin yökylään ja huikata, että tuut kotiin vasta kun kämppä on puhdasta.

Vierailija
7/14 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 14:41"]Joo, miehellä on samat tavat. Sekoittaa kaikki ja olettaa, että minä siivoan hänen jälkeensä. Ihan hyvä idea - en aio jatkossakaan koskea tikullakaan hänen sotkuunsa.

Avioeroa ei kannata vielä ottaa. Mitä järkeä? Ei hän oppisi siistiksi! Kannattaa tosiaan vaan jättää ne silleensä ja hymyillä ja odottaa, että milloin hän tajuaa oman sotkunsa. Jos menee liian sotkuisaksi, voit mennä vaikka jollekin yökylään ja huikata, että tuut kotiin vasta kun kämppä on puhdasta.

[/quote]

Erittäin hyvä idea. Voisin myös kutsua miehen äiskän yllätyskylään ihailemaan, millaisen uroon on kasvattanut...

Vierailija
8/14 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 14:41"]Joo, miehellä on samat tavat. Sekoittaa kaikki ja olettaa, että minä siivoan hänen jälkeensä. Ihan hyvä idea - en aio jatkossakaan koskea tikullakaan hänen sotkuunsa.

[/quote]

Ei erolla haetakaan sitä, että mies oppisi siistinsi vaan sitä, ettei tarvitse enää katsella sitä porsasta.

Vierailija
9/14 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt varmaan sata kertaa samoin kuin sinä eli etten enää siivoa miehen jälkiä. Mutta sitten vaan lopulta huomaan siivoavani ne paskat, kun en enää pysty elämään niiden keskellä ja ne haittaavat merkittävästi elämääni (ruoanlaitto mahdotonta keittiön tasoilla, lasten vaatteet ja lelut likaantuvat, lapset joutuvat istumaan kusisella pöntöllä) tai meille tulee vieraita, joiden vuoksi ainakin paskajarrut on harjattava wc-pöntöstä.

Tämä on ikuisuusaihe, tästä on keskusteltu. Mies alkaa piruilla, että enkö voi myöntää olevani vähän lapsellinen ja niuho, jos teen kauhean tasa-arvokysymyksen siitä, että hän vahingossa on unohtanut pöydälle kaikki käyttämänsä tykötarpeet (pullonavaaja, korkki, pullo, leivätmuruset, hillopurkin, tyhjentyneet margariinirasiat, astiat, likaisen rätin, jne), jättänyt kuset vessanpöntönreunukselle tai paskajäljet pönttöön, jättänyt vaihtamatta tyhjentyneen wc-paperirullan, vaarallisetkin työkalut levälleen siihen missä niitä käytti, omat vaatteensa minne sattuu ja lasten urheiluvälineet ja muut tärkeät tarvikkeet tuhoutumaan (esim. luistimet sellaisenaan lumisateeseen ulos). Että miksi ne pitää tehdä MINUN tavallani...?

Koita siinä sitten selittää aikuiselle ihmiselle, että ei se ole mikään MINUN keksintö, että pönttö jätetään siistiin ja istuttavaan kuntoon seuraavalle, jokainen korjaa jälkensä ja vanhempi huolehtii loppuun asti, että alle kouluikäisten tavarat nostetaan autosta sisälle asti. Että JONKUN ne asiat on tehtävä ja jos miestä ei vaan huvita tehdä omaa osuuttaan, ne kaikki lankeavat MINULLE niin kauan kuin tänne ei ilmaannu joitakin helvetin kotitonttuja suorittamaan niitä. Että kyllä minä sen koen hieman alentavaksi, että oletetaan minun olevan se kotipiika, joka täällä herran kusia hymyssä suin pyyhkii joka vessakäynnin jälkeen. 

Tämä tuntuu olevan sen verran yleinen ongelma, että väkisinkin tulee mieleen, että äidit antavat poikalastensa temmeltää vapaammin korjaamatta jälkiään, kun tytöt taas opetetaan siistimään jälkensä ja elämään jälkiä jättämättä. Minullakin on  käynyt mielessä asian ottaminen puheeksi anopin aikana, esim. voivotella kuin vertaistukea hakien, että miten hän aikoinaan sai poikansa siistimään pöntön jäljiltään.

Käy ap kertomassa meille, miten siivouslakkosi onnistuu. Tsemppiä ja pitkää pinnaa! Älä sorru piikomaan siellä..

Vierailija
10/14 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:16"]Olen päättänyt varmaan sata kertaa samoin kuin sinä eli etten enää siivoa miehen jälkiä. Mutta sitten vaan lopulta huomaan siivoavani ne paskat, kun en enää pysty elämään niiden keskellä ja ne haittaavat merkittävästi elämääni (ruoanlaitto mahdotonta keittiön tasoilla, lasten vaatteet ja lelut likaantuvat, lapset joutuvat istumaan kusisella pöntöllä) tai meille tulee vieraita, joiden vuoksi ainakin paskajarrut on harjattava wc-pöntöstä.

Tämä on ikuisuusaihe, tästä on keskusteltu. Mies alkaa piruilla, että enkö voi myöntää olevani vähän lapsellinen ja niuho, jos teen kauhean tasa-arvokysymyksen siitä, että hän vahingossa on unohtanut pöydälle kaikki käyttämänsä tykötarpeet (pullonavaaja, korkki, pullo, leivätmuruset, hillopurkin, tyhjentyneet margariinirasiat, astiat, likaisen rätin, jne), jättänyt kuset vessanpöntönreunukselle tai paskajäljet pönttöön, jättänyt vaihtamatta tyhjentyneen wc-paperirullan, vaarallisetkin työkalut levälleen siihen missä niitä käytti, omat vaatteensa minne sattuu ja lasten urheiluvälineet ja muut tärkeät tarvikkeet tuhoutumaan (esim. luistimet sellaisenaan lumisateeseen ulos). Että miksi ne pitää tehdä MINUN tavallani...?

Koita siinä sitten selittää aikuiselle ihmiselle, että ei se ole mikään MINUN keksintö, että pönttö jätetään siistiin ja istuttavaan kuntoon seuraavalle, jokainen korjaa jälkensä ja vanhempi huolehtii loppuun asti, että alle kouluikäisten tavarat nostetaan autosta sisälle asti. Että JONKUN ne asiat on tehtävä ja jos miestä ei vaan huvita tehdä omaa osuuttaan, ne kaikki lankeavat MINULLE niin kauan kuin tänne ei ilmaannu joitakin helvetin kotitonttuja suorittamaan niitä. Että kyllä minä sen koen hieman alentavaksi, että oletetaan minun olevan se kotipiika, joka täällä herran kusia hymyssä suin pyyhkii joka vessakäynnin jälkeen. 

Tämä tuntuu olevan sen verran yleinen ongelma, että väkisinkin tulee mieleen, että äidit antavat poikalastensa temmeltää vapaammin korjaamatta jälkiään, kun tytöt taas opetetaan siistimään jälkensä ja elämään jälkiä jättämättä. Minullakin on  käynyt mielessä asian ottaminen puheeksi anopin aikana, esim. voivotella kuin vertaistukea hakien, että miten hän aikoinaan sai poikansa siistimään pöntön jäljiltään.

Käy ap kertomassa meille, miten siivouslakkosi onnistuu. Tsemppiä ja pitkää pinnaa! Älä sorru piikomaan siellä..

[/quote]

Hyvä idea! Ihmettelen anopille miehen kuullen, että oikeastiko teillä kotona poika jätti kaiken niille sijoilleen, että millä keinoin hän poilansa sai korjaamaan omat sotkunsa, oisko vinkkiä...

Vierailija
11/14 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko edes maininnut tästä miehellesi. Nykyään otetaan niin pikkuasioista ero. :D

Vierailija
12/14 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 15:35"]

[/quote]

Erittäin hyvä idea. Voisin myös kutsua miehen äiskän yllätyskylään ihailemaan, millaisen uroon on kasvattanut...

[/quote]

Tämä ei toimisi meillä. Anoppi ihmettelisi hetken ja sitten siivoaisi sotkut pois. Myöhemmin hän kertoisi pitkin kyliä, millainen sottapyttyminiä hänellä on.Anopin mielestä kodin siisteydestä pitäminen kuuluu vain ja ainoastaan naisen vastuulle.

Vierailija
13/14 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovana vaan ap! Meillä muuttui tilanne huomattavasti, kun muutettiin kaksiveskiseen asuntoon. Ukolla on koko yläkerran wc saunoineen kustavana, ja mulla oma pikkuveski. Onpas alkanu paikat pysyä puhtaina.

Samoin nakkaan jauhelihat ja wokkivihannekset tiskiin ja ilmoitan, että jos on nälkä, niin siitäpä wokkailemaan. Mä kuorin sipulia ja teen salaatit. Nyt jo tykkää ruuanlaitosta. 

Pakkohan se on yhteistyötä tehdä, kukaan ei ole kenenkään orja.

Vierailija
14/14 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 17:11"]

Tämä ei toimisi meillä. Anoppi ihmettelisi hetken ja sitten siivoaisi sotkut pois. Myöhemmin hän kertoisi pitkin kyliä, millainen sottapyttyminiä hänellä on.Anopin mielestä kodin siisteydestä pitäminen kuuluu vain ja ainoastaan naisen vastuulle.

[/quote]

Niinhän siinä kävisi, että anoppi suuttuisi kun on niin kelvoton miniä että ei huolehdi hänen pojastaan.

Aika harvalla naisella riittää sisua antaa kaiken olla niillä sijoillaan vaikka tuomiopäivään. Toisaalta, onhan siinä sitten varaa vaatia miestä työnjaon perusteella tekemään jotain muuta työtä, niin kuin ennen vanhaan oli naisten ja miesten työt erikseen. Nykyään vaan on hyvin vähän niitä perinteisiä miestentöitä, jos ei ole maatilaa, hevosia kengitettäväksi ja sontaa ajettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä